35w vs 55w xenon

votivebram

MF veteraan
9 jul 2011
1.848
3
Haarlem
Welke xenon is meer aan te raden? de 35 watt of de 55 watt? En wat zijn de grote verschillen.
Ik ga de xenon inbouwen in mn r1. Er komen dan ook 4 xenon lampen in te zitten.
 
55W xenon is echt overkill. Ik heb ooit eens een verkeerd setje op ebay besteld (55W ipv 35W) voor m'n auto. Zelfs met de lampen maximaal naar beneden gesteld kreeg ik continu flitsers, en ik snapte er niks van. Toen bekeek ik de verpakking nog eens goed en zag dat het 55W lampen waren :P 35W erin en nooit meer problemen gehad
 
Maar was het lichtbeeld dan ook heel veel anders ?

Lastig te vergelijken, ik vermoed dat hij geen projectors heeft gebruikt.

Maar met twee 35w Xenons heb jij meer dan genoeg licht. 4 is overkill, 55 watt helemaal.
Ik rijd nu met twee 35watt Xenons met projectoren op m'n Kawa en dat geeft een puist licht, dat wil je niet weten.
 
Ik rij er al 4 jaar mee, 35W lamp en 8000K (6000K is al meer als genoeg).
Geweldig, stel m wel goed af dan heb je er een hoop plezier van. Ik hem m erin op de eerste plaats om de veiligheid en dan voor de geweldige lichtopbrengst, overdag " lichten" nog de verkeers borden op.
 
Lastig te vergelijken, ik vermoed dat hij geen projectors heeft gebruikt.

Maar met twee 35w Xenons heb jij meer dan genoeg licht. 4 is overkill, 55 watt helemaal.
Ik rijd nu met twee 35watt Xenons met projectoren op m'n Kawa en dat geeft een puist licht, dat wil je niet weten.
Ik denk zelfs dat 55W xenon in projectorlampen geen goed lichtbeeld geeft :P Maar ik had idd reflectorlampen, maar met 35W xenon geen problemen verder.
Ik heb in mijn GSX-R (met projectorlens) en 35W xenonlamp, en grootlicht heeft nu eigenlijk nauwelijks een functie meer
 
thanks voor jullie mee denken. Ik dacht verder zelf om de G4 ballast te kopen. Klein (fractie dikker dan de mini ballast) en niet dat kastje meer in de kabel. uiteraard dit dan x4 zo als mijn plan blijft. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan