Westlandse motorrijders deel 6

Carb fietsen zijn over het algemeen nog wel iets zuiniger, zeker zuiniger dan een 1st gen injectie als op de CBR. Waar kom je op? Ik haalde meestal de 1:17 niet, 1:15 - 1:16 als ik niet te gek deed. Nu is ie beter afgesteld en is ie wel goed zuinig en sneller / feller.
 
Zit nu juist rond de 1:17 ongeveer, de zx6r kwam met gemak op 1:20. Je zou denken dat in 7 jaar tijd de fiets juist zuiniger zou zijn. Hoe/wat heb je laten afstellen? Zit er nog over te denken om hem te laten chippen ofzo.
 
Toen die onbegrensd was kwam er geen verschil in. En minder vermogen zou dan toch juist meer toeren betekenen om er wat gang in te krijgen. Hoewel die in principe al gewoon normaal reed kon alleen m'n gas niet helemaal open draaien.
 
Nah minder vermogen betekent niet meer toeren, da's wat te kort door de bocht maar das een andere discussie.

Wat ik heb laten doen is de ECU, iets specifieker de brandstofinjectie bij verschillende gasstanden en toerentallen, laten afstellen. Het stond af fabriek allemaal niet super. Nu komt ie gemiddeld op 1:19,5, maar dat is zowel wat harder als met woonwerk / rustige ritten.
 
Laatst bewerkt:
Rij normaal iets aan de goede kant van 1:15 maar kwam gisteren bij het tanken uit op 1:13 :X
Gok dat ik bij de keer tanken daarvoor niet goed volgetankt heb, anders tijd voor groot onderhoud denk ik.

P.s. (staat een beetje vreemd, bewaar het bonnetje niet en vergat op de meter van de pomp te kijken. Maar reed veel minder km's voor ik moest tanken ;))
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je dat laten doen? Wat vond de portemonnee er van?
Als nog vind ik zo'n 3/4 km per liter een behoorlijk verschil, had juist verwacht dat injectie zuiniger zou zijn.
 
Vandaag de Blade ingeruild voor wat anders :+.



Even kort mee gereden tussen de regenbuiendoor, voelde goed aan. Nu wachten op de zomer -O-
 
Iemand wil volgens mij alle motoren eens gehad hebben... je bent in ieder geval in de juiste richting aan het gaan ^^
 
Vond de Blade zeker een heerlijke fiets! Maar hij kreeg steeds meer gebreken, dus de afweging gemaakt om het op te knappen of voor een iets nieuwere fiets te kijken. Was op slag verliefd op deze Ninja ;) .
 
Ik ben gisteren naar familie gereden in het westland me de auto. Ik had af en toe dat ik toch me grip verloor en gewoon "recht door" reed. Mooi niet dat ik nu motor rij. :N

Vanochtend was het wel aanzienlijk minder glad, maar ik durf het er gewoon niet op te wagen. Daarnaast ligt ook al die pekel op de weg '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan