Onderdelen honda cb 200

cb200

Rookie
10 sep 2013
3
0
Hey,

Ik ben opzoek naar een motor waarvan ik de onderdelen kan gebruiken voor m'n honda cb200.
Maar welke komen hiervoor in aanmerking, ik had gedacht aan de cb250 en cb360?

Alvast bedankt
Rutger
 
Laatst bewerkt:
CB200 is best een afwijkende motor te noemen..

Ik denk dat je het ook moet zoeken in de 250-350-360 serie.
En wellicht nog wat enkele deeltjes van de 400twin.

Maar denk dan aan dingetjes als knipperlichtjes en dat soort gefruts.

250-350 zul je de meeste dingen vandaan moeten halen, ook omdat de 360 een vrij aparte motor is.

Ik heb zelf voor me CB77 heel veel onderdelen van de CB350 twin kunnen 'lenen' ;)

Maar als je ook echt grote delen nodig hebt, zoals spatborden en zijkapjes zal je dat toch echt gewoon 2e hands of 'alternatief' moeten scoren.

Wat heb je allemaal nodig, en in hoeverre wil je de motor opknappen ?
Orgineel is er natuurlijk maar 1 echt antwoord, wil je gewoon een leuke oude motor, caferacer, shopper, toer, noem het maar op....

Wat heb je echt nodig, en wat wil je met de motor.

Want onderdelen van een Ducati of Harley kan je er natuurlijk ook opzetten als je dat echt wilt.... ;)
De vraag is wat je wilt met de motor, en wat je echt nodig hebt.
Er is zat te improviseren, maar als je voor echt orgineel wilt gaan bestaat zoiets als improviseren weer niet.. dus... :)

Anyway, uitgaande dat je er gewoon een leuke motor van wilt maken, zou ik de onderdelen gebruiken van een CB250 en CB350.
Doe wel een heel klein beetje research voor zover mogenlijk, niet dat het stuur van de CB200 bijvoorbeeld dunner is als van een 350, waardoor dingen als de koppelingshendel/lichtschakelaar ineens niet blijken te passen...
 
Blok maakt niet zozeer uit of dit defect is of niet. Kan je eventueel nog verder verkopen.

Je hebt me een heel stuk verder geholpen. IK zou de motor origineel willen houden, dus ga ik opzoek naar een 250/350

Heel erg bedankt!
Groetjes
Rutger
 
Terug
Bovenaan Onderaan