MJ-Works Zelfbouw topic

Ondertussen in Antwerpen...Nieuw projectje begonnen.

Heb letterlijk 10 jaar geleden het blok van een CB350 twin (1972)gereviseerd voor vrienden. Die hebben er sindsdien echter nooit tijd voor gehad en dus na lang zagen heb ik de motor van hen kunnen overkopen.

Doel is een café racer om op zonnige dagen van motorplezier te genieten. Ik ga combinatie aan van oud en nieuw dus heb een duc 848 showa vork met radiale brembo monoblocks, een ktm duke achterbrug met linksysteem en uiteraard gaat het frame niet bepaald origineel blijven.

Hier alvast wat foto's van wat er tot nu toe gebeurd is:


stukje frame dat niet gebruikt gaat worden:
13606443_1031735836873998_291411531656441265_n.jpg


achterbrugashouder aan het draaien:
13782195_1031735843540664_374388806280507921_n.jpg


achterbrugashouder en bussen voor in balhoofd (voor op de frametafel):
13686504_1031735840207331_5321575269868968717_n.jpg


13876615_1031735923540656_4261543678239243045_n.jpg


de duke brug + wiel.Het spatbordje had ik nog van het 250RR project (voor de echt trouwe volgers):
13708373_1031735940207321_2506571352620782134_o.jpg


alles opgesteld op de frametafel:
13735684_1031735936873988_1946598784365711507_o.jpg


13710434_1031735973540651_3500795451448165684_o.jpg


een "first" voor MJ-Works...gebogen buis _O- :
13692801_1031736010207314_2583729077395328543_o.jpg


13698242_1031736003540648_1257544856932657892_o.jpg


nu bezig aan het subframe, dat gaat afsteunen op de achterbrugasbus en de twee bovenste buizen komen mee aan de verbinding met originele frame.

Nog veel werk maar dit is vooral ter ontspanning dus gaat in vlagen geupdate worden ;)

GRTZ :]

MJ
 
Laatst bewerkt:
Ook leuk maar wel heel wat anders.

Inderdaad, maar dat is net de bedoeing, even een ontspannend project dat niet veel moet kosten en dat vooral dient voorrijplezier aan over te houden.
Heb het op men facebookpagina ook in de folder "in between projects" gezet omdat het niet echt een project is waar ik alle zel maak en ontwikkel maar ook stukken zoals chterbug etc. aankoop in dit geval.

Ook gaaf! Gaat wel echt een letterlijk dikke caferacer worden ook met die brug/achterwiel/vork :) *O*

Jep dat is de bedoeling! overduidelijk overkill banden vering en remmen voor dit vermogen maar ik ga het wel heel leuk doen sturen :}

WAT DE RONDETIJDEN BETREFT VOOR MJ-WORKS Moto2 frame:

ik zoek vanavond verschil tussen origineel en mj-works frame op assen op.
Op zolder was dit nog niet relevant want was eerste roll-out en was koud en nat op de baan. Binnenkort Zandvoort trouwens.

P.S. kan iemand me zeggen hoe ik een melding op men e-mail kan krijgen als hier gereageerd wordt want ik verlies het uit het oog daar ik nooit melkding krijg
 
Laatst bewerkt:
Helemaal bovenaan rechts naast de topictitel staat 'Notificatie toevoegen', dat zou t moeten doen :)

Ziet er altijd erg vet uit zo'n caferacer met overkill materiaal, ben benieuwd!
 
WAT DE RONDETIJDEN BETREFT VOOR MJ-WORKS Moto2 frame:

ik zoek vanavond verschil tussen origineel en mj-works frame op assen op.
Op zolder was dit nog niet relevant want was eerste roll-out en was koud en nat op de baan. Binnenkort Zandvoort trouwens.

P.S. kan iemand me zeggen hoe ik een melding op men e-mail kan krijgen als hier gereageerd wordt want ik verlies het uit het oog daar ik nooit melkding krijg
Super! *D
 
OK bij deze:

Assen met standaard frame, beste tijd van al de sessies ooit daar door die piloot met deze motor: 1.56.7 min

Assen met MJ-Works frame, in de 6de ronde: 1.55.3 min en de ronde erna crash over olie op de baan.
DUS compleet nog niet representatief (zoals reeds gezegd want te weinig ronden)


Laten we wachten op 29 augustus (Zandvoort). Daar was de tijd met standard chassis 2.05.4, en daar gaan we echt gaan jagen op een verbetering.
Zolder was eerste rollout/kennismaking en het isdaar waar het verschil van egwicht direct zo hard opviel, Assen was een tegenslag, Zandoort gaat het worden :P
 
nou ik had liever niets gezegd maar jullie drongen zo aan hé :P

Er valt vééél meer te halen hoor. deze quick win na 6 rondjes rustig rondgaan tov de vorige tijd die echt wel vol op het gas was zegt meer over gewichtsverlies dan over de rest denk ik.

To be continiued @ Zandvoort
 
nou ik had liever niets gezegd maar jullie drongen zo aan hé :P

Er valt vééél meer te halen hoor. deze quick win na 6 rondjes rustig rondgaan tov de vorige tijd die echt wel vol op het gas was zegt meer over gewichtsverlies dan over de rest denk ik.

To be continiued @ Zandvoort

Tja iedereen die zich bezig houd met racen leeft bij rondetijden :+ .....

Ben het volledig met je eens gewichtverlies is een niet te onderschatten winst. Ik ken een zeer ervaren coureur die vorig jaar met een luchtgekoelde tweekleps duc een ronde tijd op assen reed van 1;37....... 8-) Dat is echt rap. Fiets is speciaal opgebouwd voor de BOTT jaren geleden en zit dus niets overbodigs op. 140 kilo zonder brandstof 82 pk(tjes laten we eerlijk zijn voor iets meer dan 1000cc) ahw. Maar wel 96 Nm. :}

Paar weken later reed hij voor een blad mee als testrijder op Assen en reed met een MV 675 zo uit de showroom, met speigels en al een 1;47. Ook rap, maar die fiets heeft toch echt wel een paar pk's meer als die Duc. Maar woog ook gauw 40 kilo meer in weg uitvoering. 8-) :W

Herstel 1;37 moet een 1;43 zijn _O- _O- Overdrijven is ook een vak... :$ :+
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig maar, als je een 1:37 rijdt moet je even een paar teams bellen in de IDM, BSB en WSBK *D


Overigens de fiets de avond ervoor, op de paddock, nog even bewonderd. Vakmanschap!
 
Laatst bewerkt:
Mooi project maar is het niet handiger/beter om een snelle (met alle respect) coureur te laten rijden?
Iemand die met een R6 op een hoog niveau kan rijden. En deze vervolgens plaats laten nemen op je eigen chassis (bij voorkeur ook nog qua blok specs hetzelfde)? Zo weet je in ieder geval dat er 'alles' uit de machine wordt gehaald.
Bij de gemiddelde circuitrijder is er aan de rijder zoveel te verbeteren dat de machine niet veel uitmaakt.
Nogmaals, ik bedoel het absoluut niet verkeerd. Maar op de huidige manier is er 0 bewijs dat dit frame beter is.
 
Laatst bewerkt:
Mooi project maar is het niet handiger/beter om een snelle (met alle respect) coureur te laten rijden?
Iemand die met een R6 op een hoog niveau kan rijden. En deze vervolgens plaats laten nemen op je eigen chassis (bij voorkeur ook nog qua blok specs hetzelfde)? Zo weet je in ieder geval dat er 'alles' uit de machine wordt gehaald.
Bij de gemiddelde circuitrijder is er aan de rijder zoveel te betere dat de machine niet veel uitmaakt.
Nogmaals, ik bedoel het absoluut niet verkeerd. Maar op de huidige manier is er 0 bewijs dat dit frame beter is.

Ik vroeg mij al af of die tijd tijdens die enorme hagelbuien zijn gereden :X
 
allemaal makkelijk praten zo op een forum uiteraard ;)

En ja er komt ook nog een TOP coureur op te rijden want op dat vlak ben ik akkoord dat dat nodig is!

Is trouwens al 1x gebeurd maar moest in alle geheim want die staat onder contract. dus heel jammer voor mij maar daar mag ik niet mee stoefen...

grtz
 
allemaal makkelijk praten zo op een forum uiteraard ;)

En ja er komt ook nog een TOP coureur op te rijden want op dat vlak ben ik akkoord dat dat nodig is!

Is trouwens al 1x gebeurd maar moest in alle geheim want die staat onder contract. dus heel jammer voor mij maar daar mag ik niet mee stoefen...

grtz
Eigenlijk maakt het niet echt uit of hij toptijden neerzet. Als hij heel regelmatig is, haal je er ook veel informatie uit. ;)

Desondanks ben ik ook wel heel erg benieuwd naar de resultaten van die topcoureur! *O* :P
 
Eigenlijk maakt het niet echt uit of hij toptijden neerzet. Als hij heel regelmatig is, haal je er ook veel informatie uit. ;)

Desondanks ben ik ook wel heel erg benieuwd naar de resultaten van die topcoureur! *O* :P
Niet? Hoe weet je dan of het frame een verbetering is? Je hebt iemand nodig die ervaring heeft en het maximale uit een motor kan halen en ook weet wat er verbeterd moet worden. Wat rondjes rijden kan namelijk iedereen. Er zijn genoeg mensen die snellere tijden rijden op een fiets uit het jaar kruik. Zijn die frames dan beter?

Dus is de informatie wel nuttig met deze tijden? Losstaande van het feit dat een frame anders reageerd als er echt gepushed wordt? Zomaar een aantal dingen...

Uit de eerste post van dit topic maak ik namelijk op dat hij een competitief frame wil bouwen. En niet om wat rondjes te draaien.

Maar ik zal mijn mond wel houden. Mijn post wordt blijkbaar gezien als afkraken :) Iets dat zeker niet mijn bedoeling was.
 
Laatst bewerkt:
Niet? Hoe weet je dan of het frame een verbetering is? Je hebt iemand nodig die ervaring heeft en het maximale uit een motor kan halen en ook weet wat er verbeterd moet worden. Wat rondjes rijden kan namelijk iedereen. Er zijn genoeg mensen die snellere tijden rijden op een fiets uit het jaar kruik. Zijn die frames dan beter?

Dus is de informatie wel nuttig met deze tijden? Losstaande van het feit dat een frame anders reageerd als er echt gepushed wordt? Zomaar een aantal dingen...

Uit de eerste post van dit topic maak ik namelijk op dat hij een competitief frame wil bouwen. En niet om wat rondjes te draaien.

Maar ik zal mijn mond wel houden. Mijn post wordt blijkbaar gezien als afkraken :) Iets dat zeker niet mijn bedoeling was.

Natuurlijk moet er ook eens een topper mee rijden! Daar heb je volledig gelijk in!

Desondanks wilt dat niet zeggen dat er geen goede informatie kan gehaald worden uit de eigenaar zijn tijden! :] ...Mits hij regelmatige rondetijden neerzet.

Je opmerking over de rijders met een prehistorisch fiets, is niet ter zake.
 
Ik wordt er net op gewezen door de rijder zelf dat ik naar de foute tijden geken heb. Bovenstaande tijden zijn dus niet correct, mijn fout!

We zullen iets laten weten als Zandvoort gepasseerd is :)gaat zoals gezegd ook pas de eerst echte rondetijd zijn die er toe doet.

Voor de rest geen zin in MF discussies. Nodigt niet uit tot te blijven posten als ik me steeds moet verantwoorden voor allerhande zaken.
Zoals gezegd zijn de rondetijden niet relevant op dit moment vanwege de omstandigheden waarin ze gereden zijn. Ik zeg dan ook wat de grootst MERKBARE verschillen waren.

Alles wat de bedoeling van dit frame is werd reeds gezegd in meerdere posts, uiteraard moet het een competetief frame zijn. Er hebben ook mensen aan meegewerkt die ECHT wel weten waar ze mee bezig zijn daar ze al jaren in de motoGP meedraaien. Geloof je dat dan weer niet, zoek dan eens op waar ik regelmatig zit en met wie. Je vind minstens wat foto's.

De beste stuurlui staan uiteraard altijd aan wal. Ik heb nooit gezegd dat ik zelf zomaar even een frame zou kunnen maken dat kan meedraaien op top niveau, echter wel 1tje dat zeker niet onderdoet voor standaard en op de koop toe nog een stuk lichter is ook.

We zullen zien op Zandvoort wat de pro's en con's zijn die we daar tegenkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ah man niet zo'n lange tenen hebben ;)
Ik heb echt 0 kritiek op je kunnen. Ik heb je topic (idem voor je supermono project) van voor tot achteren gelezen. Zegt genoeg lijkt mij.
Maar ik stel gewoon een vraag (die mijn inziens nogal relevant is, en puur uit interesse). Dan kan je die ook gewoon beantwoorden/uitleggen of eventuele toekomst plannen vertellen i.p.v. direct in de verdediging te schieten.

Je zegt een post hiervoor zelf namelijk al dat je het met mij eens bent.
 
Laatst bewerkt:
Ah man niet zo'n lange tenen hebben ;)
Ik heb echt 0 kritiek op je kunnen. Ik heb je topic (idem voor je supermono project) van voor tot achteren gelezen. Zegt genoeg lijkt mij.
Maar ik stel gewoon een vraag (die mijn inziens nogal relevant is, en puur uit interesse). Dan kan je die ook gewoon beantwoorden/uitleggen of eventuele toekomst plannen vertellen i.p.v. direct in de verdediging te schieten.

Je zegt een post hiervoor zelf namelijk al dat je het met mij eens bent.

Je hebt gelijk. Excuses (serieus).
Was ook niet op jou post specifiek, ben zeker akkoord met je opmerking(en).

Leuk om te zien dat je alles volgt trouwens.

Was eerder even een opflakkering van ergernis in het algemeen. Ik krijg ook PM's (en via facebook veel) waar mensen me steeds gewoon afbreken en alles beter weten en zelfs haatmeldingen van "dat gaat nooit werken, ben je stom of zo".

De eerste piek was met het veersysteem van de supermono, niet normaal hoeveel commentaar daar op kwam, nog voor er een wiel gedraaid had.
En nu met het R6 frame is het nog erger...

Nogmaals, niet op jouw post bedoeld, ik zag gewoon weer een disscusie ontstaan en had er geen zin in ;)

Vandaar ook het CB projectje, even gewoon wat knutselen zonder de druk dat het allemaal perfect moet presteren op een circuit.

Toekomstplannen (grote stappen) voor het R6 frame:

- eerst de grote sprongen maken met "gewone" piloot die wel veel ervaring heeft en best snel kan zijn
- Topper er op zetten en hopelijk nog een grote sprong maken

- kijken of het allemaal rijdbaar blijft voor de gewone sterveling (wel express gekozen voor die geometrie wara niet enkel GP piloten op kunnen rijden, zoals aangeraden door de heren/vrienden van Marc VDS racing team).

- testen met lichtere wielen of we daar geen chatter mee krijgen

- 2de en 3de frame maken en testen

GRTZ!

MJ
 
Laatst bewerkt:
Iedereen heeft altijd zijn mening klaar uiteraard (plooi nog gvd die buizen ipv die hoeken _O- ) gewoon er van mee pakken waar je wat aan hebt de rest vriendelijk bedanken en Doooorrrrrr!
 
Ja was ook niet op jou post specifiek, ben zeker akkoord met je opmerking(en).

Leuk om te zien dat je alles volgt trouwens.

Was eerder even een opflakkering van ergernis in het algemeen. Ik krijg ook PM's (en via facebook veel) waar mensen me steeds gewoon afbreken en alles beter weten en zelfs haatmeldingen van "dat gaat nooit werken, ben je stom of zo".

De eerste piek was met het veersysteem van de supermono, niet normaal hoeveel commentaar daar op kwam, nog voor er een wiel gedraaid had.
En nu met het R6 frame is het nog erger...

Nogmaals, niet op jouw post bedoeld, ik zag gewoon weer een disscusie ontstaan en had er geen zin in ;)

Vandaar ook het CB projectje, even gewoon wat knutselen zonder de druk dat het allemaal perfect moet presteren op een circuit.

GRTZ!

MJ

lekker laten lullen, zie het als jaloezie, dat zijn gewoon gasten die zelf niet zulke inspiratie / bouwtalent / geduld en doorzettingsvermogen hebben :)
Petje af hoor, zou willen dat ik dit kon :)
 
Ja was ook niet op jou post specifiek, ben zeker akkoord met je opmerking(en).

Leuk om te zien dat je alles volgt trouwens.

Was eerder even een opflakkering van ergernis in het algemeen. Ik krijg ook PM's (en via facebook veel) waar mensen me steeds gewoon afbreken en alles beter weten en zelfs haatmeldingen van "dat gaat nooit werken, ben je stom of zo".

De eerste piek was met het veersysteem van de supermono, niet normaal hoeveel commentaar daar op kwam, nog voor er een wiel gedraaid had.
En nu met het R6 frame is het nog erger...

Nogmaals, niet op jouw post bedoeld, ik zag gewoon weer een disscusie ontstaan en had er geen zin in ;)

Vandaar ook het CB projectje, even gewoon wat knutselen zonder de druk dat het allemaal perfect moet presteren op een circuit.

GRTZ!

MJ
Kan ik begrijpen, niets van aantrekken. Je ding doen en schijt aan de rest hebben.

Waar een vraag wel niet toe kan leiden :+ Nogmaals mijn vraag was puur uit interesse en niet als kritiek bedoeld.
Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan