MJ-Works Zelfbouw topic

carbon en titanium hebben ook niet zo'n eenvoudige meerwaarde hoor ;) behalve een wow factor. Maar dat heeft zo'n frame zeker ook.
het blijft een moeilijk ding om een niet standaard frame aan de man te brengen.... gaat veel beter in de klassieke motoren business denk ik. Maar ook daar maar met zeer kleine series. Motorzaak waar ik redelijk vaak kom bouwt prachtige moto martin frames als replica... loopt jammergenoeg ook voor geen meter.
 
carbon en titanium hebben ook niet zo'n eenvoudige meerwaarde hoor ;) behalve een wow factor. Maar dat heeft zo'n frame zeker ook.
het blijft een moeilijk ding om een niet standaard frame aan de man te brengen.... gaat veel beter in de klassieke motoren business denk ik. Maar ook daar maar met zeer kleine series. Motorzaak waar ik redelijk vaak kom bouwt prachtige moto martin frames als replica... loopt jammergenoeg ook voor geen meter.
Ben wel benieuwd welke motorzaak dit is?

Greetz, Q
 
Maarten wat weegt die R6 race klaar dan ? Wellicht leuk om hier te vermelden. :)

helemaal rijklaar hebben we deze op 151Kg gewogen denk ik. Moet ik nog eens nakijken!
zoals beloofd komt er binnenkort een "spec sheet"

frame en subframe zijn op zich al 5.5Kg lichter dan origineel R6.
 
Laatst bewerkt:
tijd, tijd, tijd te kort!

Even een fotootje van de café racer waar ik me tussentijds mee ontspan.

16715887_1212383322142581_5738575118683340604_o.jpg


16819352_1212383328809247_1890902514725447253_o.jpg


Begint er al "lekker" uit te zien, zoals we dat hier noemen ;)

GRTZ

MJ
 
Laatst bewerkt:
Leuke reacties weer!

Gata niet lang meer duren voor een testrit maar met die café racers zit het hem net allemaal in de details...en die gaan tijd nemen.

GRTZ
 
Kijk eens aan...een update ;)

Goed bezig geweest, blok volledig gereviseerd, passtukken gemaakt voor carburatoren en dito voor uitlaten "slip on" te maken aan de kop.

Ow ja, en aan de uitlaten zelf begonnen. Benieuwd wat jullie er van vinden!
PS: no comment op de lassingen, is enkel even gepunt en moet allemaal nog gelast worden ;)

17545365_1247760195271560_979588317348899892_o.jpg


17547137_1247760115271568_7069383175715494897_o.jpg


17547022_1247760211938225_8959264866765788717_o.jpg


17546843_1247760118604901_2458544771212116350_o.jpg


https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.ne...=8c898c1ab586793f97e815ff972655d9&oe=5959C679

GRTZ

MJ
 
Zit een supermooie lijn in! :9~
Wederom schitterend werk Maarten!
:}

Persoonlijk zou ik zeggen: spaakwielen 8-) erin, maar dat is een smaak kwestie.
 
Laatst bewerkt:
Hier maar even een tegengeluid dan 8-)

Ik vind dit een mooi project, maar die uitlaat hoog en lang doet m.i. juist afbreuk aan de algehele lijn v.d. motor. Verstoort de lijn van tank en zadel en legt het (visuele) zwaartepunt hoger dan nodig. Ik zou zelf kiezen voor een frame-volgende bocht onderlangs met een korte megaton iets omhoog o.i.d. Maar da's mijn mening/smaak dus ;)

Maar sowieso jaloers op je kennis en kunde vooral ook bij je andere werk :}
 
Hier maar even een tegengeluid dan 8-)

Ik vind dit een mooi project, maar die uitlaat hoog en lang doet m.i. juist afbreuk aan de algehele lijn v.d. motor. Verstoort de lijn van tank en zadel en legt het (visuele) zwaartepunt hoger dan nodig. Ik zou zelf kiezen voor een frame-volgende bocht onderlangs met een korte megaton iets omhoog o.i.d. Maar da's mijn mening/smaak dus ;)

Maar sowieso jaloers op je kennis en kunde vooral ook bij je andere werk :}

Zoveel mensen zoveel wensen. Ik vind het juist het lange/lage van de motor accentueren. En dat de bochten om het blok lopen maakt hem wat steviger. en ik vind de duiklijn mooi, lekker agressief.
 
Kijk eens aan...een update ;)

Goed bezig geweest, blok volledig gereviseerd, passtukken gemaakt voor carburatoren en dito voor uitlaten "slip on" te maken aan de kop.

Ow ja, en aan de uitlaten zelf begonnen. Benieuwd wat jullie er van vinden!
PS: no comment op de lassingen, is enkel even gepunt en moet allemaal nog gelast worden ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.ne...=8c898c1ab586793f97e815ff972655d9&oe=5959C679

GRTZ

MJ

Heel erg fraai zo!
 
Hier maar even een tegengeluid dan 8-)

Ik vind dit een mooi project, maar die uitlaat hoog en lang doet m.i. juist afbreuk aan de algehele lijn v.d. motor. Verstoort de lijn van tank en zadel en legt het (visuele) zwaartepunt hoger dan nodig. Ik zou zelf kiezen voor een frame-volgende bocht onderlangs met een korte megaton iets omhoog o.i.d. Maar da's mijn mening/smaak dus ;)

Maar sowieso jaloers op je kennis en kunde vooral ook bij je andere werk :}

Helemaal akoord! Ik ging eerst gaan voor wat jij zegt (maar dan wel dubbel dus aan elke kant 1) en na lang wikken en wegen vond ik de uitlaatbuizen onder het zitje toch mooier omdat ze daar de leegte opvullen én mooi in lijn met subframe gaan.
Dit is trouwens (zoals gezegd) maar een tussendoortje en niet een "full on" MJ-Works.

Iedreen zen smaak, deze is vooral om lekker stoer te zijn en dan zijn die uitlaten onder de kont toch wel het "stoerste" :P
 
Helemaal akoord! Ik ging eerst gaan voor wat jij zegt (maar dan wel dubbel dus aan elke kant 1) en na lang wikken en wegen vond ik de uitlaatbuizen onder het zitje toch mooier omdat ze daar de leegte opvullen én mooi in lijn met subframe gaan.
Dit is trouwens (zoals gezegd) maar een tussendoortje en niet een "full on" MJ-Works.

Iedreen zen smaak, deze is vooral om lekker stoer te zijn en dan zijn die uitlaten onder de kont toch wel het "stoerste" :P

Zo ist! En jij bent de bouwer hè :Y
 
Pijpen horen waar ze nu zitten.
Ziet er fantastisch uit.

Tenminste een beetje kont aan een brommer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan