Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Klopt, qua looks gaat mijn voorkeur ook uit naar het kleine scherm. Ik kan net aan over het hoge scherm heen kijken, zo heb ik met regen redelijk zicht. Heb van mijn broer een doekje gekregen met een of ander nano behandeling, mogelijk glijden de druppels sneller van het scherm. Ik heb idd. een hoog scherm, ben met de BV350 dus echt veel beter tegen weersomstandigheden beschermt dan met de SR Max. Ten eerste komt er veel regen op mijn borst en heb het vermoeden dat dit vervolgens naar beneden sijpelt. De buddy van de SR Max steekt redelijk naar voren, het regenwater beland dus op de buddy om vervolgens naar achteren te gaan. Ik zit dus in het water, tenminste zo lijkt het. Daarnaast is het materiaal van de buddy ook anders, er zit in de buddy kleine kuiltjes waar het water in blijft staan. Allemaal theorie, feit is dat ik bij regen gewoon zeknat werd. Met de BV350 worden mijn mouwen nat, hier blijft het bij. Ik heb wel de indruk dat de SR Max beter bescherming biedt voor mijn schoenen, die blijven wel kurkdroog. Kan natuurlijk ook aan mij liggen, ik weet het niet.

Had op de SR Max ook weinig last van geluid, voor de zekerheid vandaag orthoplasten laten spuiten. Op de BV350 is het ook redelijk stil.

Tja, de dynamo. Kennelijk gebeurt dit niet veel. Wel jammer, had niet echt veel gekke dingen gehad die buiten de garantie vallen. Reden is mij onbekend, ik ga ervan uit dat het niet meer voorkomt. Maar het blijft een Italiaan he :) Emotie zeggen ze ook wel... Hahahahaha

Mish
 
Nee ik kijk niet uit naar een nieuwe omdat er abs verplicht op moet zitten in 2016 bij de nieuw verkoop, alleen moeten ze de scooters zonder abs eind december al op blanco kenteken zetten.
en daarna willen ze meest die dingen met korting kwijt. Ik rij voor de lol en niet als het gaat regenen.
dus abs is voor mij geen must. liefst rij ik met droog wegdek.
Van de heijden in den Bosch heeft wel een mooie mat zwarte Beverly 300 staan met korting.
In Spanje met heel veel korting 3499 euro.
Die scarabeo 300 van mij heeft pas 19500 km er op in het voorjaar doe ik er even een nieuwe riem in. en kan ik weer lang vooruit.


Overigens gaat de ABS regeling minimaal 1 jaar later in voor bestaande modellen.. Nog even geduld hebben :)

ABS (‘Advanced Braking System’) is voor nieuwe typegoedkeuringen verplicht vanaf 1-1-2016. Voor bestaande typegoedkeuringen en reeds geproduceerde voertuigen geldt echter de datum van 1-1-2017. Daarna heeft de fabrikant (of zijn officieel vertegenwoordiger in Nederland) nog de mogelijkheid om een motorfiets zonder ABS onder bepaalde voorwaarden gedurende twee jaar via de regeling restantvoorraad te registreren.
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee of je bij een beverly 500 bouwjaar 2005 en 2006 een alrapovic uitlaat kan monteren die bestemt is voor model 2007-2015? Heb het al vaker gezien, maar of t verantwoord en geen nadelen heeft weet ik niet

Groetjes kees
 
Mish....heb wel als t hard regent, komt er regen op mn jas. Die is waterdicht en dus stroomt t warer naar je broek.

Wat en waar heb je in je oor laten doen?
Ik wil eigenlijk zelf iets bestellen en er meteen goede in ear orrdopjes in kneden, zodat ik en minder last heb van wind en mn muziek zachter kan zetten
 
Mish....heb wel als t hard regent, komt er regen op mn jas. Die is waterdicht en dus stroomt t warer naar je broek.

Wat en waar heb je in je oor laten doen?
Ik wil eigenlijk zelf iets bestellen en er meteen goede in ear orrdopjes in kneden, zodat ik en minder last heb van wind en mn muziek zachter kan zetten

Ik weet niet precies wat er gebeurd. De BV350 buddy loopt niet door naar voren (steekt geen punt uit), het lijkt erop dat het water op de grond valt. Met de SR Max loopt het wel iets door, daardoor komt het tussen mijn broek en Buddy. Het pak is redelijk nieuw en van goede kwaliteit, toch krijg ik een natte onderbroek. :?

Ik heb jaren schuimpjes gebruikt. Heb afgelopen maand kneedbare doppen gekocht. Het is het eigenlijk net niet. Als ik de schuimpjes nat maak, sluit het beter af,. maar het lekt toch altijd een beetje. Ben naar Zaandam gereden en harde orthoplasten laten aanmeten. Zal van het merk Alpine of Comfort zijn, weet ik eigenlijk niet. Ik heb gelijk een motorkoortje eraan laten zetten, kan de oordoppen mbv. knijpers aan mijn jas zetten. Zal ze dus niet meer kwijt raken en is uiteindelijk (ondanks het hoge scherm) beter voor mijn oren. Volgens mij heb je op de motorbeurs altijd aanbiedingen. Als je jouw Piaggio een winterbeurt geeft bij een erkende dealer (kost 7,50) krijg je een gratis kaartje.

Mish
 
Soms heb ik geen last van wind maar andere keren irriteert het me.
Heb n nolan systeemhelm en dat is niet de stilste maar verder n geweldige helm.

Zag op youtube een how-to hoe je zelf op maat oorpluggen kan maken. 2 componenten door elkaar kneden, in t oor doen en klaar.
Maar er dan ook meteen in-ear koptelefoon in drukken zodat je oorpluggen met audio hebt.

Op ebay zie ik veel phoneplugs, oorpluggen met speakers maar in nederland nauwelijks.
Toevallig vind ik gisterenavond nog n paar gewone in-ear koptelefoon en t geluid klinkt dik.
Snel ff proberen
 
Goed passende in ear oortelefoontjes werken ook uitstekend tegen windruis, ik gebruik ze als ik moet navigeren via de telefoon.
Normaal gebruik ik op maat gemaakte orthoplastieken, werken goed! Ze zijn momenteel weer in de aanbieding voor €89,- bij motoport.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik bij elke rit op maat gemaakte oordopjes. werk gewoon heel goed.
Als je het een keer vergeet, dan hoor je het verschil erg goed.
Over twee weken weer nieuwe , van mijn werk.
In het begin voel je ze wel, maar later niet meer.
 
Niet gek zo'n aanbieding bij Motoport. Ben naar de audicien gegaan en heb gekozen voor de harde variant. Ik vind deze namelijk iets duurzamer dan de zachte orthoplasten. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de demping. Over 2 weken in huis.
 
Ik heb met mijn Aprilia Atlantic 500 sprint, eerst een startrelais kapot en nu ook de dynamo doorgebrand. Staat nu bij Motoport in Zelhem. Deze week is ie weer klaar hoop ik, kan ik weer woon- werkverkeer rijden met de scoot.
 
Motor weer gewassen en gepoetst, laat de winter maar komen... :). Heb een motorhefbrug gekocht, ideaal om te klussen aan de motor.


WP_20151212_001.jpg
 
Laatst bewerkt:
"Jammer" winter komt dit jaar niet meer, ik zie ook heel wat meer motorrijders als vorige jaar om deze tijd.
Mooi zo'n hefbrug, vooral als je er ruimte voor hebt, wat kost zo'n brugje nou?

Ik hoop dat je de heftafel niet vaak nodig hebt, anders dan regulier onderhoud, en tunen/pimpen natuurlijk.. ;)
 
Jeeeh, nieuw kost de hefbrug zo'n 250 euro. Deze heb ik van MP voor 150,-. Ik heb al diverse keren mijn brommertjes en de BV350 erop gehad. Ook perfect voor schoonmaken ed. Ik heb standaard een brommer erop staan, kost dus geen extra ruimte. De BV350 kan er net op, qua gewicht is het geen probleem.

HBM 100 Motorheftafel
 
Laatst bewerkt:
2016-01-16%2012.37.00.jpg


Zowel achter als voor nu 4 seizoen banden van continental eronder liggen. Hopelijk heb ik nu meer grip op nat en besneeuwd wegdek.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd.

Mijn Heidenau's geven veel meer vertrouwen dan de City grips (daar was ik niet echt van de onder de indruk). Vorige set ging 20k mee (net aan). Nu 12k op de band, ik denk niet dat ik de 20k ga halen. Hopelijk een rustige winter... :)
 
Laatst bewerkt:
City grips vielen mij ook erg tegen. Rij al een tijdje met de continental conti move 365 aan de voorkant en die geeft veel vertrouwen. Morgen ochtend eens door de sneeuw heen proberen..
 
Citygrip is toch een zomerband die het goed doet bij droog wegdek?
Bij een paar regendruppels moet je al erg voorzichtig gaan rijden is mijn ervaring met citygrip.
 
Laatst bewerkt:
volgens mijn ervaring doet de citygrip het juist beter in de regen dan de gemiddelde band.

• De MICHELIN-band bij uitstek om uitschuivers op nat wegdek te voorkomen dankzij de MICHELIN PST-lamellentechnologie¹

je hebt nu ook een citygrip winter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan