Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Gefeliciteerd mat de 350,veel plezier ermee.
Persoonlijk zou ik tot de 1000 beurt rustig aan doen,
max 120 op de teller daarna kan je knalluh
Wat is je afweging geweest om voor de Piaggio te gaan,
ik zag dat de Sh en X-max ook op je verlanglijst stonden.
 
Van harte gefeliciteerd. Ik heb precies dezelfde, na 4 jaar en 54k nog geen minuut spijt gehad.Ik sluit mij aan bij het eerder gegeven advies. Geen hoge snelheden en afwisselend inrijden, zonder een hoog toerental te bereiken.Tenminste, dit is mij verteld. Bij twijfel of er zout gestrooid is, zou ik de scooter binnen laten staan of afspuiten met een tuinslang. Ben ook wel benieuwd naar jouw afweging.

Veel plezier ermee!

Mish
 
Laatst bewerkt:
ik vind het uiterlijk van de BV erg mooi. ik was op zoek naar scooter die ook op de snelweg zijn ding kan doen. Dat gaat nu wel lukken gok ik. Naast de snelweg wil ik er ook graag een lekker stukje op kunnen rijden. Ik wilde minimaal 300 cc. De x-max viel al snel af door zijn prijs. De sh en de BV zijn eigenlijk even duur. Na op beide motoren een proefrit te hebben gemaak viel mijn keus toch op de BV. Hem hem besteld met een akra uitlaat, alarm, handvat verwarming, sport striping en een beenkleed. Hebben jullie nog suggestie's over wat ik perse moet hebben op deze mooie scooter. Nu nog even tot 18 maart wachten 😔
 
Klinkt goed,mooie opties,ik rij altijd met een hoog windscherm,maar dat is natuurlijk heel persoonlijk,
18 maart is al snel,have fun
 
Heee, mooie opties. Vond zelf de Akra een mooi geluid maken, maar voor wel iets te veel (voor mij).... Handvatverwarming zal je wel veel plezier aan beleven. Hoogscherm zou ik ook altijd doen, ligt aan het gebruik. Ben wel benieuwd naar de striping, laat tzt maar wat foto's zien.

Nu nog even wachten, leuk man.

Mish
 
Hallo
Ook van mij Gefeliciteerd .Zeer mooi in het wit .Zelf heb ik voor een zwarte gekozen die gisteren geleverd is .
grtj Willem
full
 
Gisteren mijn scooter laten omdonderen tegen mijn schuur aan. Wilde naar het werk en was iets vergeten dus op de standaard gezet en bij het afstappen ging hij om. Probeerde hem nog tegen te houden maar ging met scherm en spiegel tegen de muur aan en toen bleef hij hangen. Na een flinke krachtsinspanning hem weer rechtop gekregen, schade viel gelukkig mee. Spiegel zat los en moest weer worden vastgezet en er zaten wat krasjes op, het scherm is iets verbogen en zat los dus die ook weer vastgezet. Weet dat daar een put zit die iets lager ligt dan de weg maar in mijn haast en in het donker even over het hoofd gezien.
 
Hallo
Weet iemand hoeveel minimun cm het scherm boven de ooghoogte moet zijn om geen gebulder rond de
helm te hebben .Nu kijk ik ongveer 7cm onder de bovenkant door .
grtj Willem
 
Gisteren mijn scooter laten omdonderen tegen mijn schuur aan. Wilde naar het werk en was iets vergeten dus op de standaard gezet en bij het afstappen ging hij om. Probeerde hem nog tegen te houden maar ging met scherm en spiegel tegen de muur aan en toen bleef hij hangen. Na een flinke krachtsinspanning hem weer rechtop gekregen, schade viel gelukkig mee. Spiegel zat los en moest weer worden vastgezet en er zaten wat krasjes op, het scherm is iets verbogen en zat los dus die ook weer vastgezet. Weet dat daar een put zit die iets lager ligt dan de weg maar in mijn haast en in het donker even over het hoofd gezien.

Balen man, gelukkig valt de schade mee. Meestal zet ik de BV op de middenbok, geen garantie dat die niet omvalt.

@ Ik vind mijn windscherm perfect zitten. Als ik rechtop zit (ontspannen positie) kijk ik door de bovenste 5 cm van het scherm. In bijna alle gevallen heb ik het vizier van mijn helm omhoog. Vliegen, insecten en steentjes kunnen niet mijn gezicht bereiken, het scherm zit er namelijk voor. Met slecht weer ga ik kaarsrecht zitten en strek ik mijn rug (eigenlijk hoe ik altijd zou moeten zitten) en dan kijk ik net over het scherm heen. Heb geen (minder) last van de regendruppels op het windscherm. Ik zou het windscherm niet zo laag maken dat je eigenlijk altijd het vizier van je helm moet laten zakken, maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Mish
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem op het middenbok gezet dat was dus ook het probleem. Iets aflopende straat en omdat hij met een poot op het lagere gedeelte van de put kwam. Als ik de sidestand had gebruikt was het niet gebeurd.
 
Misch

Met gestrekte rug kan ik juist boven mijn scherm kijken .Dus ongeveer hetzelde als bij u .Had er al 3cm afgedaan en ga het hierbij laten .
grtj Willem
 
Ik had hem op het middenbok gezet dat was dus ook het probleem. Iets aflopende straat en omdat hij met een poot op het lagere gedeelte van de put kwam. Als ik de sidestand had gebruikt was het niet gebeurd.

Balen en mocht een beschadiging zitten die in het oog valt helpt een klein stickertje misschien?

@Ok, dan zou ik het zo laten. Als je achter je scherm kan duiken, is het top.
 
Hehe eindelijk is het dan morgen zover. Mijn BV komt dan eindelijk. 08.30 uur komt ie en 09.00 uur ben ik lekker aan het rijden. Dat die 1e 1000 km er maar snel op mogen zitten.
 
Laatst bewerkt:
proficiat en veel plezier op de Bev...je zult er geen spijt van krijgen...heb vorige zondag met het goeie weer een klein ritje gemaakt...was al een tijdje geleden omdat ik een goed weer rijder :P ben...en dan is het opnieuw zaaaalig te kunnen tuffen :)
 
Ben zelf gisteren ook weer aan het rijden gegaan nu het zout weer nagenoeg van de weg af is. Eerst even olie en verlichting nagekeken. Banden weer op spanning en houder TomTom weer geplaatst. Heerlijk ritje met zon:) van ongeveer 50 km.
Dat we met zijn allen weer gauw ritjes mogen rijden:):)
 
Van mij ook een dikke proficiat .Is zeer mooi in het wit zoals trouwens alle witte scooters .
Zelf ga ik niet voor het wit omdat in de zomer na een ritje op de snelweg door de bloedspatten van insekten hij er zeer vuil uitziet ..De witte strip op de velgen oogt zeer mooi .
grt Willem
 
Dank jullie wel, het is inderdaad een genot om op te rijden. Heeft iemand van jullie ervaring met het Piaggio alarm systeem. Die heb ik erop laten zetten maar ik merk dat er geen alarm af gaat als je hem beweegt of van de standaard af haalt. Hij gaat alleen af als je hem probeerde te starten. Volgens de beschrijving zou er wel een beweginssensor op moeten zitten.Hoor dit zo of is het alarm niet goed afgesteld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan