Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Ikzelf mag mij nu ook een (hopelijk gelukkige) bezitter noemen van een Beverly 350. Hoe gaat dat met foto's plaatsen?

Een vraag betreffende het beenkleed van Turbana: er worden een soort doorzichtige stickers meegeleverd tegen beschadigen van de lak. Hebben jullie een beter alternatief?
 
Hallo
Vandaag onderhoud van de eerste 1000km .Prijs 79€.
Bij het starten van de motor was het geluid minder vermoedelijk door de nieuwe en betere olie dan de rodage olie .Topsnelheid met groot scherm zonder topkoffer 140km .Hebben jullie een idee na hoeveel
km zijn topsnelheid van 155 zal halen ?
grt Willem
 
Dam, fotos kan je via "overige acties" (rechtsboven) en dan documentenlijst.

Er zijn echter veel restricties ivm grootte, dus ikzelf doe t via photobucket.com
 
Topsnelheid met groot scherm zonder topkoffer 140km .Hebben jullie een idee na hoeveel
km zijn topsnelheid van 155 zal halen ?

Ik vraag me af of die 140 niet het maximum haalbare is met een groot scherm...
E.e.a. hangt ook van jouw gewicht en lengte.
Ik haal met moeite de 155 km/u op de teller, met origineel scherm en ben zelf 75 kg.
Dit zal waarschijnlijk ook op ongeveer 140 "echte" kilometers uitkomen.
 
ik denk als je nu de de 155 niet haalt dat je dat straks ook niet doet.
als je graag wil weten wat het maximum is dan eerst die ruit eraf en 40 kg afvallen en dan nog eens testen haha.
of een andere vario erin inclusief al het vorige haha succes.
 
rvwijk weet u nog op hoeveel km de teller stond als u 155 kon rijden ?Want ik denk niet dat de beverly op 1000km al gerodeerd is .Het hoog winscherm zal wel wat tegenhouden maar is toch nog altijd meer airodinamisch dan mijn lichaam .
grt Willem
 
Rij m nou eerst maar goed in zou ik zeggen.
Voor de 1000 km langdurig op topsnelheid zetten, kan nooit goed zijn en dan maakt t niet eens uit dat je nog niet op max toerental zit, maar dat de beverly er zo hard aan moet trekken om die 140 te halen.

Mn 278 cc aprilia MAX gaat al over de 150 op de teller, al wijkt deze meer af en dus 125- 135 gps zal doen.
Moet die van mij nog s op zn top zetten, in 4 jaar niet gebeurd.

Maar de beverly heeft 31 pk en dat is 50% meer dan mijn 22 pk, dus die beverly haalt dat heus wel.
De vraag is hoe groot is t scherm. Ikzelf weeg 85 kg.

Waarschijnlijk had je teveel tegenwind en merkte je dat niet door je ruit.
Ik testte n keer mn top en kwam niet verder dan 140 teller/124 gps.
Later reed ik zonder dat ik heel veel moeite deed ineens 150 en had nog iets over, maar moest ik de afrit nemen.
Mn kuip is dusdanig goed dat ik soms niet merk hoe hard t waait
 
Laatst bewerkt:
rvwijk weet u nog op hoeveel km de teller stond als u 155 kon rijden ?Want ik denk niet dat de beverly op 1000km al gerodeerd is .Het hoog winscherm zal wel wat tegenhouden maar is toch nog altijd meer airodinamisch dan mijn lichaam .
grt Willem

Dat weet ik niet meer precies, maar dat zal zeker niet tijdens de eerste 1000km geweest zijn.
Nu rij ik regelmatig op de snelweg (als het rustig is) op topsnelheid.
Rond de 155 voel je ook de begrenzer ingrijpen en gaat hij gewoon niet harder meer.
En oh ja; ik heb een grote topkoffer waar altijd een extra helm + pak in zit. Dit is ook extra gewicht.
 
R van wijk....heb je die gilera nexus 500 niet meer?
Staat onder je bericht ;)

Mn vriendin gaat morgen langs bij n rijschool.
We kwamen er achter dat er tegenwoordig het A2 motorscooter rijbewijs bestaat en in utrecht lessen ze met n beverly 350.
Ze heeft nu n MP3, rijdt foutloos op mn motorscooter (illegaal), maar heeft door pijn aan dr arm moeite met het achtje draaien met n motorfiets.

's Kijken of t op n scoot makkelijker gaat want als ze dat rijbewijs heeft, kan ze op alle motorscooters rijden (35kw dus alleen bmw C650 en de GP800 mogen niet).
De MP3 is n geweldig ding, maar wel zwaar en duur.
 
De integra 750 de burgman 650 de aprilia srv850 de kymco myroad700 de silverwing600 mag je dan ook niet rijden hoor met 35kw
 
R van wijk....heb je die gilera nexus 500 niet meer?
Staat onder je bericht

Nee daar heb ik helaas maar kort van mogen genieten; heb ik 4 jaar geleden total loss gereden. -O-
Is voor mij nog steeds de mooiste motorscooter ooit...

Dit was hem:

full
 
Hoeveel procent wijkt de km teller van de bev350 af?
Ik vind de afwijking van de sr300 max nogal veel afwijken (+13%)
 
Hoeveel procent wijkt de km teller van de bev350 af?
Ik vind de afwijking van de sr300 max nogal veel afwijken (+13%)

Volgens mij ook nogal fors.

Waar ik met de auto met gemak een vrachtauto inhaal met 100 km/u op de teller moet ik dat met de Beverly doen met meer dan 110 km/u op de teller. Dan nog gaat het soms maar moeizaam.

Toevallig maakte ik vanmiddag een kort ritje en reed ik langs zo'n electronische snelheidsmeter langs de kant van de weg. De snelheidsmeter van de scooter wees iets meer aan dan 50 km/u en het bord vermeldde "uw snelheid is 46/km per uur".
 
Vreselijk zuur was dat ja pfff.


Hm, iets leuks:
Mn vriendin heeft dr eerste les voor t motorscooter A2 rijbewijs gedaan zaterdag.
Zoals ik verteld heb, is ze bij motorrijles door n automobiliste van dr motor gereden en daardoor geen examen kunnen halen.
Ze rijdt als de beste, maar heeft n probleem met het achtje draaien door pijnlijke arm en daardoor angst.

Nou, met de beverly 350 als scoot heeft ze nergens last van. Helemaal geweldig.
Waarschijnlijk 3 lessen en dan examen.

Wat we ook niet wisten....
Als je 2 jaar dat A2 rijbewijs hebt, dan mag je daarna examen doen op n motorfiets, zonder bijzondere verrichtingen te hoeven doen, behalve n remproef.
 
Dat is goed om te weten. Dan kan ik toch nog die kawasaki turbo kopen haha. Nee hoor succes echt goed van haar.
 
Volgens mij ook nogal fors.

Waar ik met de auto met gemak een vrachtauto inhaal met 100 km/u op de teller moet ik dat met de Beverly doen met meer dan 110 km/u op de teller. Dan nog gaat het soms maar moeizaam.

Toevallig maakte ik vanmiddag een kort ritje en reed ik langs zo'n electronische snelheidsmeter langs de kant van de weg. De snelheidsmeter van de scooter wees iets meer aan dan 50 km/u en het bord vermeldde "uw snelheid is 46/km per uur".

Dank voor de reactie's, is toch wel fors rond de 10%, denk trouwens dat de meeste scooters daar wel op zitten.
@ ferry34: nou succes! Over twee jaar dus redelijk makkelijk haar A. :Y
 
Ja, maar t gaat ons voornamelijk om het A2 rijbewijs, zodat ze ook op andere scoots kan rijden
Maar voor haar gaat t motorrijbewijs omdat ze gewon niet kan uitstaan dat ze t niet heeft kunnen halen.

10% is redelijk normaal hoor. Autos zitten ook op 5-7%.
Mn aprilia wijkt teveel af vind ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan