Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

goedemiddag heren ik ben R en kom uit de stad achter de duinen. en heb sinds zaterdag mijn 2de beverly. eerst een rood zwarte uit 2012 nu een mat zwarte uit 2016. nu mijn vraag ik kan wel gas geven maar kom niet vooruit. er is verder niks vreemds te horen en de snaar is heel rara wat kan dit zijn?
 
Beste,
Welkom. Merkwaardig. Als de snaar niet draait, het toerental neemt wel toe, zou het aan de variateur kunnen liggen. Als de snaar wel draait, het toerental neemt toe, dan kan het aan de koppeling liggen.

De vraag is dus, draait de snaar met gasgeven?

Mish
 
Motor staat weer bij de winkel maar ben benieuwd en denk mooi moment voor aanmelden hier.
Al las ik al een tijdje mee.
 
Gisteren even gas open. Bij 140 op de teller houdt het wel op hoor. Zij heeft in haar goede jaren echt harder gelopen. M
 
Ja ik verkocht hem voor de winter maar dacht nu ik wil er wel weer 1 is een top ding en veel makkelijker dan een motor. Dus heerlijk. Maar wat je zei ik gok maar op de koppeling dan. En dat de winkel het regelt. En ja 140 is niet heel hard. deze nog niet vol gegaan maar oude ging de teller uit. Deze wel malossi vario wat scheelt dat een dag en nacht zeg. Met akra erbij dan. Had de vorige ook niet.
 
Hallo,
Ik heb een week geleden een bv 350 gekocht 2de hands. En ik heb er al wat aan veranderd. Ik heb er een akrapovic uitlaat onder gezet en een Malossi injectie module er in gezet. Ik ben nog van plan om een Malossi vario te monteren. Heeft iemand ervaring met de Malossi injectie module? Want ik merk geen verschil ookal verander ik de settings.
Groetjes Ramon

Ja, ik heb ervaring met de Force master 2, zie hier: Bulldozer in "Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Ita..."
 
Beste Allen,
Enige tijd valt mij op dat de achterkant anders reageert. Als ik de Bv350 van de bok afhaalt voelt ik veel speling op de achterbrug. Ik kan de achterbrug redelijk makkelijk links en rechts bewegen. Met de voorrem in kantelt de achterbrug gevoelsmatig ook meer dan normaal. Ik heb er niet echt last van, maar wil weten of dit binnen het toelaatbare valt?


 
:? Mijn gezonde verstand zegt dat dit wel erg veel speling is in je ophangrubber (silent block)

43594.jpg

04.01.jpg

Zie nummertje 19 maar kijk ook eventjes naar nummer 22!
Piaggio Beverly 350 4T 4V IE Sport Touring Swingarm
 
Laatst bewerkt:
Ha, ik denk dat je gelijk hebt. Mhhh, ik zie ingewikkelde DIY filmpjes, heb geen idee of dit zelf te doen is..?

Heb vakantie en een motor hefbrug, maar wat moet er allemaal los gemaakt worden?

Bedankt,

Michel
 
Wat is een beetje het onderhoudstermijn van een Beverly Cruiser 500?

Bouwjaar 2011 met 14.551 KM op de teller.

Zijn er dergelijke kwaaltjes met dit model?
 
Op youtube kom ik piaggio scooters tegen met zelfs 450.000km


Kan geen honda tegen op.
 
Laatst bewerkt:
Maar het onderhoud valt dus reuze mee? Niet heel gek prijzig?

En is de Cruiser 500 tov de 350 zuiniger? Of ligt dit geheel aan je hand?
 
@ Alsnog bedankt.

Riem controle bij de 10.000, vervanging bij 20.000 km.

Ook het verbruik ligt nagenoeg hetzelfde. Zal rond de 1:23 a 1:24 zijn.

Handeling en motorkarakteristiek zijn wel beduidend anders.

Mish
 
Ik heb de achterkant laten controleren, gelukkig niet zorgelijk. Voor een scooter met bijna 90K is valt de speling mee, zelfs binnen de marge.

Ondertussen aan het rondkijken, ik kan geen gelijkwaardige scooter vinden om de BV350 te vervangen. Echt geen perfecte scooter, maar is in heel veel dingen gewoon goed. Zojuist op de brug gehad en alles weer netjes gemaakt. Kan er dus gewoon mee verder rijden. :)
 
Laatst bewerkt:
Mish, kijk nog even naar het filmpje van deze piaggio met 450.000km op de teller.

Hij zet hem even aan de kant om de scooter te eren en zegt tegen de scooter,
de kampioen die nooit klaagt, hij wilt altijd meer kilometers,sneeuw of ijs nooit een probleem. gladheid geen probleem. lieveling van kilometers vreten.
beest van de weg,en zegt dan, ik zou je een erfenis moeten nalaten, want je houd het waarschinlijk langer vol dan ik.
en stopt dan om zijn scooter een verdiend applaus te geven.
de scooter heeft hem al meer gegeven dat niemand ooit had verwacht, 450.000km zonder problemen en zonder te klagen, in weer en wind.
geboren om record te verslaan.
mijn beste werktuig als koerier.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de achterkant laten controleren, gelukkig niet zorgelijk. Voor een scooter met bijna 90K is valt de speling mee, zelfs binnen de marge.

Ondertussen aan het rondkijken, ik kan geen gelijkwaardige scooter vinden om de BV350 te vervangen. Echt geen perfecte scooter, maar is in heel veel dingen gewoon goed. Zojuist op de brug gehad en alles weer netjes gemaakt. Kan er dus gewoon mee verder rijden. :)

Gelukkig! Dat pleit dan weer voor de Bev. Het zag er wel heftig uit op je filmpje. Aan de andere kant moet je ook je verwachtingen bijstellen als een scoot 90k heeft gedraaid. Zelf vergroei je er ook mee denk ik en zal je weinig merken van een soepele achterhand.
'T is net als de juiste partner, hij/zij doet eigenlijk alles wel goed, geen uitblinkertje en je krijgt achteraf spijt als je je nieuwe liefde een beetje hebt leren kennen. Maar het vleesch is zwak en kijken mag....toch? })
 
Laatst bewerkt:
nou daar zijn we weer na 4 weken Beverly weer terug.
koppeling was kapot aantal van die tandwielen gebroken. hoe dit kan gebeuren snapt niemand. snaar en de rest was heel.
nu van piaggio onder garantie nieuwe koppeling gekregen en alles zit weer in elkaar, alleen maakt de motor bij stationair lopen een geluid alsof het een ktm is hij hokt en maakt meer herrie. iemand een idee?
 
@ Sorry, ik zouy niet weten wat dit kan zijn. Bij de BV350 kan je een mechanisch geluid uit de koppeling horen, dit lijken ze allemaal te hebben. Ik zou even terug naar de dealer gaan.

Ongelofelijk, wat een kilometerstand. Ik blijf dit van mij, na het zien van het filmpje, nog maar even rijden. Waarom ook niet? Hij boet hier en daar wel wat in, maar dit doe ik zelf ook al jaren. :)

Hoe gaat het met jouw Scarabeo 300? Zie je daar ook filmpje met hoge kilometerstand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan