Lekkage benzine tussen de carburateurs

Ad Ben

MF veteraan
3 mei 2007
1.425
1
Amsterdam
Hoi,

Ik rij een kawasaki kle 500. Ik heb de carbs gereinigd en weer gemonteerd. vandaag benzine in de tank gedaan en de motor gestart, het beestje leeft nog *O* alleen om te ontdekken dat er benzine lekt precies tussen de 2 carburateurs in. Te weten, aan weers zijde van de benzine aanvoerbuis (of hoe het ook heet) deze buis heeft wat speling heb ik gemerkt aangezien er beweging in zit.

De vraag: hoe kan ik dit het beste repareren? Alle tips zijn welkom.

Foto's ter verduidelijking:

full

full

full
 
Heb jij je jetting nog veranderd met die pods?

Ikzelf rij met de rimfire mod ( ook geen aangepaste jetting ) maar voor een sportiever inlaatgeluid kan ik misschien ook wel van die pods er op knallen.
 
Heb jij je jetting nog veranderd met die pods?

Ikzelf rij met de rimfire mod ( ook geen aangepaste jetting ) maar voor een sportiever inlaatgeluid kan ik misschien ook wel van die pods er op knallen.

Jup, zit een dynojet stage 2 of 3 kit op, weet het even niet meer uit mn hoofd. Door 1 van de vorige eigenaren erop gezet (CUlater). Is ook wel nodig met de open demper en open filters. Lekker aanzuiggeluid, wel een tikkie luid
 
Hoe loopt dat ( rijk/arm? ) ik rijd met originele jetting, open demper en rimfire mod, en mijn bougiebeeld is nu prima ( standaard staan die kle's véél te rijk )

Hoe die nu staat afgesteld loopt ie iets te rijk. Wil het op de dyno af laten stellen, want voorheen zat er ook al een lelijke dip rond de 4000-4500 rpm '( en ook toen liep ie rijk

Ik ga eens uitzoeken wat die rimfire mod inhoudt, die ken ik nog niet!

EDIT: gaten in de airbox mod, bij mij nvt maar was het wel al eerder tegen gekomen. Om eerlijk met je te zijn vind ik dat een zinvollere en goedkopere mod, dan twee losse (dure!) k&n filters. En de kle 500 is nou niet bepaald een performance bike waar het onderste uit de kan gehaald moet worden, maar vooral een goed bruikbaar vermogen moet hebben. En anders voor 150€ een gpz500 blok erin lepelen dan heb je instant 10 pk meer ofzo :P maar dan wel wat hoger in de toeren
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan