Hulp gezocht: Elektronisch problemen Streetfighter (CBR 900)

cropolite

MF'er
30 mrt 2009
242
0
Zeist/Utrecht
Goedemiddag!

Ik heb een aantal issues met mijn motor. Het zijn wel aparte problemen en ik hoop dat iemand mij eventueel kan komen helpen. Wil er graag zelf wat van opsteken. Vergoeding i.o. voor degene die mij van de irritatie afhelpt.

Eerste probleem en meest dringende:

De knipperlichten werken soms....
Nu zitten er geen officiele knipperlichten meer op, die zijn vervangen door led lampjes. Deze lijken een eigen wil te hebben. het ene moment doen ze het goed (ook op de indicator) het andere moment weigeren ze elke vorm van dienst. Ik denk dat er een bepaalde aansluiting niet helemaal goed is. Ik denk dat de bedrading nagelopen moet worden.... maar dat weet ik niet zeker. :P

Tweede probleem:

Er zit een digitale teller op. Namelijk een Acewell 3100. Nu ziet alles er prima uit voor mijn ogen echter klopt de snelheidsindicatie voor geen ster ;(

Tot '24' kmph loopt de teller ongeveer 50 kilometer achter op de werkelijke snelheid. Hierboven springt de teller op magische wijze met 30 omhoog om vervolgens nog maar een verschil van 20 te hebben met de daadwerkelijke snelheid..

Lijkt erop dat de sensor niet helemaal correct geinstalleerd is... maar toch erg vreemd.

Ik heb uiteraard de manual opgezocht en het eea zelf ingesteld n.a.v. tips en trucs op het almachtige internet. Alleen heeft dit niet geleid tot een correcte snelheid. :?


Wie o wie kan mij hierbij helpen? Owh het is in de omgeving van Utrecht!

Groeten!!
 
gebruik je de magneet die bij de Acewell geleverd wordt ? Heb ooit en Acewell in okkazie gekocht zonder magneet, en 1 gebruikt van een ander kapot dashboard dat ik liggen had (geen Acewell) en dat werkte ook voor geen meter.
uiteindelijk de magneet uit mijn andere motor genomen waarop ook een Acewell staat, en toen werkte hij normaal.
 
ik heb op mijn Fireblade (ook streetfighter) ook led knippers gemonteerd incl weerstanden maar daar werd ik niet vrolijk van.

Het originele relais kan er niet mee om ondanks de weerstanden en heb ik vervangen door een belastingsonafhankelijk relais, maar als ik het zo lees moet je eens naar je stekkers/bedrading kijken..

oranje is plus en groen is min. ;)

Ik heb ook een acewell erop en het snelheidssignaal komt gewoon van de originele pulsgever
( als je blade van 92/93 is moet je een magneet gebruiken ;) )
Was effe klooien met de instellingen en veel testritjes langs die borden die zo graag vertellen wat je snelheid is :9 .

En ik heb hem vrij nauwkeurig afgesteld.

Ik zal morgen eens kijken welke waarden ik heb ingevoerd. 8-)
 
gebruik je de magneet die bij de Acewell geleverd wordt ? Heb ooit en Acewell in okkazie gekocht zonder magneet, en 1 gebruikt van een ander kapot dashboard dat ik liggen had (geen Acewell) en dat werkte ook voor geen meter.
uiteindelijk de magneet uit mijn andere motor genomen waarop ook een Acewell staat, en toen werkte hij normaal.

Hmm dat weet ik eigenlijk echt niet. Ik heb de streetfighter namelijk net in bezit. Het ziet er allemaal goed uit qua aansluiting, ook de rest van de motor is in nette staat, geen schadeverbouwing. Maar of die magneet erbijhoort... geen idee eigenlijk. |( Hij is rond, heb je daar iets aan? :z

De vorige eigenaar is ook niet degene die de motor heeft verbouwd dus hij kon mij ook zeer weinig vertellen. Maar ik ga zondag er even goed ernaar kijken met een vriend. (dan maar geen gta ;( ) Die vermoede overigens dat ik een massa probleem heb of iets dergelijks.

Ik dacht eerder dat gewoon de sensor niet goed aangesloten zit icm de magneet. De knipperlichten zouden ook gewoon knopgerelateerd kunnen zijn. omdat de knoppjes ook niet soepel werken.
 
ik heb op mijn Fireblade (ook streetfighter) ook led knippers gemonteerd incl weerstanden maar daar werd ik niet vrolijk van.

Het originele relais kan er niet mee om ondanks de weerstanden en heb ik vervangen door een belastingsonafhankelijk relais, maar als ik het zo lees moet je eens naar je stekkers/bedrading kijken..

oranje is plus en groen is min. ;)

Ik heb ook een acewell erop en het snelheidssignaal komt gewoon van de originele pulsgever
( als je blade van 92/93 is moet je een magneet gebruiken ;) )
Was effe klooien met de instellingen en veel testritjes langs die borden die zo graag vertellen wat je snelheid is :9 .

En ik heb hem vrij nauwkeurig afgesteld.

Ik zal morgen eens kijken welke waarden ik heb ingevoerd. 8-)


Haha ja thanks! Mijn blade is van 96 geen idee of die een pulsgever heeft. Ik heb op dit moment de waarden ingevoerd van een 17 inch velg. Alleen wijkt dat af. Maar toch klopt de sensor ergens niet met dat overspringen rond de 24 kmph.. Wellicht gewoon originele knippers erop zetten? Opzich zijn de gemonteerde ook niet moeders mooiste dus zou niet erg zijn O-)
 
Haha ja thanks! Mijn blade is van 96 geen idee of die een pulsgever heeft. Ik heb op dit moment de waarden ingevoerd van een 17 inch velg. Alleen wijkt dat af. Maar toch klopt de sensor ergens niet met dat overspringen rond de 24 kmph.. Wellicht gewoon originele knippers erop zetten? Opzich zijn de gemonteerde ook niet moeders mooiste dus zou niet erg zijn O-)

een 96er heeft de pulsgever op het voorste kettingwiel zitten, dus je hoeft niet met een magneet te werken.

Vandaag de dag is bijna alles led verlichting.. Het originele relais hoor je schakelen.
een belastingsonafhankelijk niet, iig niet die wat ik heb ;)

Dit zijn de instellingen van mijn acewell:


b96y.jpg

dc48.jpg
 
Je bent geweldig! Ga zo voordat ik naar huis ga er even mee kloten! Hopelijk kan ik dan eindelijk zien hoe snel dat ding daadwerkelijk optrekt haha. Maar er zit volgens mij wel een magneet op mijn voorvelg... Veroorzaakt dat dan een storing?
 
Met de knipperlichten had ik ook problemen, soms deed deze het wel soms niet.
Zat bij mij gewoon in de bediening op het stuur.
Heb 'm niet eens hoeven losmaken, beetje contactspray langs het knopje en nooit geen problemen meer gehad.
Wie weet (hopelijk) heb je iets soortgelijks.
 
Het instellen van de acewell is niet goed verlopen haha. Ik ging bljjkbaar niet harder dan 10 kmph op weg naar huis.

Ik heb even gekeken naar de sensor en de magneet. Die gaan exact langs elkaar. En vrij dichtbij. Dus lijkt me niet niet dat je daar een verkeerde meting van krijgt.

Ja dat hoop ik wel. Zal dat van de spray even onthouden! Ga zondag even ggoed omderzoek doen naar beide problemen met een bevriende monteur :)
 
Staat er wel een 17" wiel in? Een '96er blade heeft origineel 16" wiel.
Als je zeker bent dat het een '96 is ,kan ook een vroeger model zijn met kappen van een '96 of een overjaarse die pas in '96 ingeschreven is. Een '96er heeft zilverkleurige vorkpoten onderaan en een pulsgever i.p.v. een km-kabel in het voorwiel.
 
De blade heeft zilverkleurige vorkpoten. Dus dan ook een pulsgever. Het instellen dat gaat me nog wel lukken. Ook met het berekenen van de omtrek e.d. Maar dat verspringen.. daar kan ik weinig mee. Heeft imo met de sensor te maken icm de magneet en de pulsgever denk ik. :P Heb er zondag helaas niet naar kunnen kijken.
 
Ik snap er officieel niets meer van: Gisterochtend gaf de snelheidsmeter eindelijk een correcte meting. Gisteravond op weg naar huis niet meer... (ongeveer de helft. iets minder zelfs) Nu reed ik vanochtend weer met de correcte snelheid......

Iemand enig idee, dit kan toch niet? :P
 
Ja.. dat kan, maar het is echt heel vreemd dat in de ochtend de juiste snelheid wordt aangegeven en in de avond de helft.... Vanochtend weer. En ik rijd best een stuk dus hij wordt goed warm ondertussen, dus kan geen vocht zijn oid...

Een magneet kan trouwens ook niet afwijken als hij warm of koud is? Dan zou in de ochtend na een aantal km's de snelheid al moeten gaan afwijken toch? Las net iets over spanningsregelaars die bij koude start een hoger voltage geven, is dat mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan