ZAC Race 7 Assen 30 september

Ik begrijp alle commotie niet zo goed.
De basis van deze discussie was een wat onbesuisde inhaal actie van iemand die voor het eerst in de S3 mee reed.
In mijn beleving staat de ZAC vooral voor veel rijtijd en wederzijds respect. En juist de mix van verschillende motoren maakt de ZAC bijzonder in mijn idee.

Daarnaast ga ik er vanuit dat iedereen mee rijdt met het idee, ga me stinkende best doen maar morgen moet er gewoon weer gewerkt worden.

En als het om inhalen gaat kan iedereen wel eens een (inschattings) foujte maken. En dan ga ik er vanuit dat diegene baalt van zijn of haar actie en dat absoluut niet bewust doet.

Mijn voorstel is, gewoon zo door gaan en de ZAC houden zoals die is.

:W
 
Ik begrijp alle commotie niet zo goed.
De basis van deze discussie was een wat onbesuisde inhaal actie van iemand die voor het eerst in de S3 mee reed.
In mijn beleving staat de ZAC vooral voor veel rijtijd en wederzijds respect. En juist de mix van verschillende motoren maakt de ZAC bijzonder in mijn idee.

Daarnaast ga ik er vanuit dat iedereen mee rijdt met het idee, ga me stinkende best doen maar morgen moet er gewoon weer gewerkt worden.

En als het om inhalen gaat kan iedereen wel eens een (inschattings) foujte maken. En dan ga ik er vanuit dat diegene baalt van zijn of haar actie en dat absoluut niet bewust doet.

Mijn voorstel is, gewoon zo door gaan en de ZAC houden zoals die is.

:W
Spijker op z'n kop.

Tjeez, het seizoen is nog maar 6 dagen afgelopen of het "midwintergelul" over alles moet anders is al weer losgebarsten...
 
Wat een gelul weer zeg, lekker knokken met een 600 tussen de 1000 kanonnen en als je ze dan voor blijft (in gedachte) een dikke middelvinger opsteken. ;) ik geniet er met volle teugen van

Vind wel dat er een apart puntenkampioenschap tot 600cc moet komen want ik zie net dat ik dan 2e ben geworden *O* *O* krijg ik ook een beker *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik herken het probleem en dat was ook de reden dat ik met een 1000 ben gaan rijden.

Volgens mij is het probleem met opsplitsen van 600 en 1000 dat het verschil in de 600-ers onderling veel te groot is. Er zijn maar enkelen die echt hard met de 600 gaan... wellicht doordat de snellere 600 coureurs allemaal Cup zijn gaan rijden. Volgens mij zijn momenteel de verschillen in de 600 veeel te groot, wat gevaarlijk kan worden. Het lappen van coureurs wordt dan geen uitzondering meer... wat nu wel het geval is (alleen bij regen).

Laatste wedstrijddag race2 rondetijden van 600cc:

1. Jim de Goede 1.53.567
7. Joep Haverkamp 1.58.136
14. Robert-Jan Shamier 2.00.626
19. Dennis Mooij 2.07.596

Tussen de snelste en langzaamste 600 zit dus per ronde 14 seconden verschil... en dat is echt heel veel en gaat waarschijnlijk gevaarlijke situaties opleveren.

Edit: Er zijn dus maar 19 600cc coureurs... de rest rijdt dus 636 of meer cc. Met één 1000cc klasse krijg je dus een behoorlijk startveld :o

Vergeet niet dat er de laatste paar jaar zeker 10 600cc rijders naar de OW Cup zijn overgestapt vanwege dezelfde reden dat wij beide een 1000cc hebben aangeschaft ;)

Wel eens met een 600 in de ZAC gereden?

Natuurlijk niet, anders snapt ie de commentaren wel :X

Wat een gelul weer zeg, lekker knokken met een 600 tussen de 1000 kanonnen en als je ze dan voor blijft (in gedachte) een dikke middelvinger opsteken. ;) ik geniet er met volle teugen van

Vind wel dat er een apart puntenkampioenschap tot 600cc moet komen want ik zie net dat ik dan 2e ben geworden *O* *O* krijg ik ook een beker *O*

Oftewel het is geen gelul, want je rijdt zelf ook gewoon voor een beker ;) En dat gaat van z'n levensdagen niet gebeuren als je met een 600cc tussen de 1000cc motoren rijdt.

Dit jaar reed Rikkert ver voorin mee tot zijn crash op Zandvoort, vorig jaar Martijn Duikers, en Roy Meerman heeft ook nog is voorin meegereden. Maar geen één heeft ooit het dagklassement binnen gehengeld...
 
Ik rij niet voor een beker, ik rij voor de lol, en wel zoveel mogelijk. Leuk als je een keer een bekertje hebt maar voor de rest boeit het me niet. Blijkt ook wel omdat dat ik er echt net pas achter kwam dat ik de 2e met een 600 ben.

De zac is er voor de recreatieve coureur en ik ben van mening dat de organisatie prima werk verricht. Op zich zou ik het ook leuk vinden als er een aparte 600 klasse zou zijn maar ik denk niet dat het een haalbare zaak is. Ik ben van mening dat veel rijtijd veel belangrijker is en een extra klasse kost nou eenmaal meer tijd.
 
Snap et niet hoor, heb nooit last van 600cctjes :+


LOL

Op ons niveau gaat het volgens mij toch allemaal over de piloot en veel minder over de fiets ... Als je op het hoogste niveau kijkt dan zeggen we soms van Assen is een 1000 cc circuit maar als ik dan de rondetijden/verschillen bekijk tussen supersport en superbike dan is dit toch eerder beperkt ...

Om nu klassen en zo te gaan opsplitsen of om een reden van de minder gevulde klasses te zoeken bij dit 'probleem' zou ik niet onmiddellijk zijn opgekomen. Het indelen op basis van je effectief gereden rondetijd vind ik net wel iets hebben ... Hoewel ik dit jaar toch soms het gevoel kreeg dat sommigen 's morgens net iets minder hun best doen ... om dan 's avonds bloemen voor de misses mee te kunnen nemen ;-)
 
Wat betreft de opmerking over oudere en nieuwere motoren, ik denk dat dat opzich nog niet zo'n probleem is bij opgedeelde klassen. Zelf rij ik een r6 bj 2000, meekomen met andere, nieuwere, 600's was best te doen. Snelheidsverschillen zijn veel kleiner vergeleken met een 1000cc.

Wat betreft de motoren die niet in het vakje 600 of 1000 passen, dat is iets om over na te denken. De optie van gescheiden klassen bij voorbaad afwijzen om dit 'probleem' vind ik een dooddoener voor de discussie.

En gezien de reacties is gemixt rijden voor toch wel wat mensen een issue.
 
Tja uiteindelijk koopt de ZAC-rijder dus een 1000. Of hij (m/v) gaat zijn (m/v) heil ergens anders zoeken.
Deze discussie van "splitsen" is al vele seizoenen oud en iedereen heeft er wel een mening over.
Alleen jammer dat er personen zijn die blijkbaar elke discussie willen smoren (of begrijp ik je verkeerd, Trax?)
En bij JZ trek ik volgende keer gewoon 2 bougiedoppen los, dan begrijpt ie het wel :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja uiteindelijk koopt de ZAC-rijder dus een 1000. Of hij (m/v) gaat zijn (m/v) heil ergens anders zoeken.
Deze discussie van "splitsen" is al vele seizoenen oud en iedereen heeft er wel een mening over.
Alleen jammer dat er personen zijn die blijkbaar elke discussie willen smoren (of begrijp ik je verkeerd, Trax?)
En bij JZ trek ik volgende keer gewoon 2 bougiedoppen los, dan begrijpt ie het wel :P ;)
Discussie smoren is niet mijn bedoeling. Sterker nog, ik ben gestopt dus ik ben geen stem in het geheel.
 
Vergeet niet dat er de laatste paar jaar zeker 10 600cc rijders naar de OW Cup zijn overgestapt vanwege dezelfde reden dat wij beide een 1000cc hebben aangeschaft ;)Natuurlijk niet, anders snapt ie de commentaren wel :XOftewel het is geen gelul, want je rijdt zelf ook gewoon voor een beker ;) En dat gaat van z'n levensdagen niet gebeuren als je met een 600cc tussen de 1000cc motoren rijdt.

Dit jaar reed Rikkert ver voorin mee tot zijn crash op Zandvoort, vorig jaar Martijn Duikers, en Roy Meerman heeft ook nog is voorin meegereden. Maar geen één heeft ooit het dagklassement binnen gehengeld...

Dank voor het aanhalen als 600 strijder tussen het 1000cc geweld ;-)
De winst heb ik idd niet weten binnen te hengelen in de S3 wel 2 x tweede, 1x derde en 2x vierde. Dus het kan wel op een 600...( 2011 en 2012)

En ook ik ben nu over naar the dark side gestapt....
 
Wat een hoop discussie weer, en de winter is nog niet eens begonnen :+

Even wat leesvoer tussendoor ;)

En filmpjes van de S2:

race 2

en race 3

Het duurde maar liefst een heel rondje voordat ik er achter kwam dat dit twee keer hetzelfde filmpje is :+

Maar stoer gereden hoor! Leuke inhaalrace om te zien.
Jij durft te knokken en bent ook niet bang hier een daar flink over de curbs te gaan.
Wel mis je zo nu en dan de apex volledig maar dat mag de pret niet drukken *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan