gsx 750r loopt slecht

friso_vink

Rookie
16 sep 2013
7
0
goedenavond mede motorgebruikers.
ik heb een probleem met mijn suzuki gsx 750r ( watergekoeld)
namelijk ik kocht deze motor twee weken geleden en hij had een jaar stil gestaan du liep erg slecht oa. door een slechte accu en ouwe benzine.
dit alles vervangen en loopt wel redelijk maar nu het echte prob.
ik had het gevoel dat ie op drie poten liep ook omdat een van de uitlaatbochten niet qua temp meeliep dus bougie's gecontroleerd en alles vonkte gewoon weer gemonteerd en rara alles werd warm maar toen kwam ik er achter dat de vierde cilinder veel heter werd als de andere drie.
luchtfilter eraf gehaald en draaien en een pufje remmenreiniger gespoten alls ik dat doe bij de andere drie cilinders gaar de motor harder lopen maar bij cilinder vier stopt ie er spontaan mee , dit meerdere malen getest en het probleem blijft allleen met een hoop gas blijft ie lopen.
nu zei een vriend van me controleer ff je klepspeling want die kan wel eens verkeerd staan.
nu mijn vraag kan dit kloppen of is er iets anders wat ik over zie.

friso
 
Ik heb inmiddels wat meer info : ik heb de bougie's allemaal gecontroleerd en drie van de vier zijn een beetje bruinig en droog en de vierde is zwart maar niet nat.
toch wou ik even controleren of nummer vier ook vonkte dus bougie eruit op de kabel en starten en hij vonkte maar er spoot uit het bougiegat gewoon een straal brandstof :-( dus ik moet even terug naar de basis en eerst maar eens kijken hoe dat kan, wss dicht de naald van de vlotter niet meer af of zo.
vorige week lekte hij ook al een beetje door op een van de gaatjes aan de voorkant van de inlaatkelk ( sproeier denk ik ?????) dus opengehaald en daar kwam ik twee gare o-ringen tegen.
nu eerst maar even de vlotter controleren op goede werking.
 
Ik heb inmiddels wat meer info : ik heb de bougie's allemaal gecontroleerd en drie van de vier zijn een beetje bruinig en droog en de vierde is zwart maar niet nat.
toch wou ik even controleren of nummer vier ook vonkte dus bougie eruit op de kabel en starten en hij vonkte maar er spoot uit het bougiegat gewoon een straal brandstof :-( dus ik moet even terug naar de basis en eerst maar eens kijken hoe dat kan, wss dicht de naald van de vlotter niet meer af of zo.
vorige week lekte hij ook al een beetje door op een van de gaatjes aan de voorkant van de inlaatkelk ( sproeier denk ik ?????) dus opengehaald en daar kwam ik twee gare o-ringen tegen.
nu eerst maar even de vlotter controleren op goede werking.


Je had dus een soort van naverbrander vanuit die vierde cilinder...
Je hebt iig het lek boven!
 
hmmmmmmmm ikke niet blij.
ik vanmiddag de carbs eraf gehaald en begonnen met demonteren en op zich ging alles voorspoedig teminste ik kwam weinig rottigheid tegen en de vlotternaald dicht gewoon af ( raar ) op alle vier de carbs.
verder met demonteren en daar kwam ik een dichte stationair sproeier tegen Yes in ieder geval iets.
maat erbij om mee te kijken en die zegt wat is dat voor rommel onder in de vlotterbak beetje aan lopen peuteren en daar kwam een brok plamuur uit en aan de onderkant van het deksel zat een soort groene kit en nou komt het en ga er maar lekker voor zitten want dit ga je niet geloven, een van de vorige eigenaren van de motor heeft geprobeerd de hoofdsproeier schoon te maken en kreeg wss het bakje niet los dusssssssss heeft die ........ doodleuk aan de onderkant een dopje eraf gezaagd welke precies onder de hoofdsproeier zat en zo kon ie erbij en toen dicht gemeerd
met iets , en er zat een los stukje kit voor de hoofdsproeier en ik denk at dit ook de reden was waardoor de stationair sproeier verstopt zat.
zeg maar wat een briljant verhaal of niet ????
 
....een van de vorige eigenaren van de motor heeft geprobeerd de hoofdsproeier schoon te maken en kreeg wss het bakje niet los dusssssssss heeft die ........ doodleuk aan de onderkant een dopje eraf gezaagd welke precies onder de hoofdsproeier zat en zo kon ie erbij en toen dicht gemeerd
.



wat zijn er toch sufkøtten van sleutelaars slopers die gereedschap durven vasthouden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan