150 km/u op de teller, gps geeft maar 130 aan

Steven268

Rookie
10 jul 2013
6
0
Nunspeet
Goedendag,

Ik heb nu sinds 2 maanden een Suzuki GSXR 750 K6. En heb ik al een tijdje een raar gevoel over mijn snelheids meter. Want als ik 140 (op de snelweg) op mijn teller rij, rij ik met het verkeer mee. Dus dacht ik, ik plak mn mobiel met GPS op mn motor en als ik dan dus stabiel 150 rij op mn teller. zegt de Gps dat ik maar 130 rij. Dit is een best groot verschil. Ik heb ook het profiel/spanning van mn banden gecheckt en deze zijn nog goed. Weet iemand misschien wat ik eraan kan doen?
full
 
Andere tandwielen dan origineel?
Speedohealer, loopt ook de kilometerstand wat minder snel op. Altijd handig bij eventueel verkoop en je kunt je onderhoudsbeurten 15% verder uitstellen :)
 
Mijn motor heeft ook een redelijke afwijking met de snelheid. Je kan idd een Speedohealer monteren, kost iets van 80 euro. Krijg je ook meteen een functie erbij om de hoogst gereden snelheid naar voren te halen *O*
 
Doet m'n XJ900 ook die geeft ongeveer 12% teveel aan en volgens mij loopt dat percentage ook op met de snelheid. De KM teller loopt ook 12% teveel op, tenminste in vergelijking met de Diversion 600 van m'n vriendin.

Het zal dus wel vaker voorkomen.
 
Heel erg fors verschil.

Banden aan einde van profiel? Kleinere diameter dus werkelijke waarde ligt NOG lager dan normaal.
Andere band verhouding zoals al aangegeven. Standaard zit er een 180/55 op, misschien nu 180/50?
Tandwiel verhouding, voor kleiner dan orgineel en/of achter groter dan orgineel. Verder wijkt een soes wel altijd vrij fors af qua afwijking van teller met echt. 10-12% is normaal.
 
Andere tandwielen dan origineel?
Speedohealer, loopt ook de kilometerstand wat minder snel op. Altijd handig bij eventueel verkoop en je kunt je onderhoudsbeurten 15% verder uitstellen :)

Heb dat op mijn 600rr ook ! :Y
Tandje minder voor, en 2 meer achter. Werkt je VS(velocity sensor) niet meer precies. D
us speedohealer erop, en de juiste waarde instellen ! 8-)

Zoals Dutch ook al zei : je km stand gaat nu ook sneller als in werkelijkheid !
 
Daarom moet je langs flitspalen rijden. Die worden goed onderhouden, worden regelmatig gecalibreerd/geeikt en voor een paar tientjes krijg je een duidelijk meetrapport thuis gestuurd.

Op zich een strak plan, maar om een goed overzicht van de afwijking bij verschillende snelheden te bepalen moet men dit diverse malen herhalen. O-)
 
Voor zover ik weet niet. Zit een knopje op die Speedohealer, als je daar op drukt laat het display even kort je hoogst gereden snelheid zien!

Hou er ook rekening mee dat met zo'n Speedohealer je gereden kilometers met hetzelfde percentage af gaan nemen!
Je teller krijgt dan pulsen van de speedohealer, en voorzover hij weet ben je dan aan het rijden. Dus dan zal je km stand ook oplopen. Maar dan moet je natuurlijk het knopje/modus wel erg lang inhouden voordat het zoden aan de dijk zet.
 
Daarom moet je langs flitspalen rijden. Die worden goed onderhouden, worden regelmatig gecalibreerd/geeikt en voor een paar tientjes krijg je een duidelijk meetrapport thuis gestuurd.
:^

nadat ik mijn digifietsteller had gemonteerd (de sigma gaat tot 300kmh) is deze ook geijkt door door een mobiele ijkkast.
analoog geeft ca 167 aan digtaal is dat 157 .... en dat klopte met hun meting.... dat die dan weer 187 € moest kosten was dan weer jammer :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan