Het VTR-SP 1 & 2 topic deel 24

Status
Niet open voor verdere reacties.
denk er om dat de gaskleppen bij een sp niet gelijkt afgesteld staan.
je zal de eerste niet zijn die daar de fout ingaat.
ik heb mijne 1 x gechecked bij 30000 ofzo en daarna nooit weer.
mijne stond ook verschillend (zie wphb)
ik heb niet het idee dat er veel verandert is nu qua motorloop en geloof het dus wel.
mijne heeft nu iets van 55k gelopen.
Dank je.
 
Heren (en dames..?),

Ik ben van plan deze zomer richting Oostenrijk te gaan rijden en daar een weekje te blijven onder het mom "vakantie". Nu rij ik (waarschijnlijk net als de meesten hier) niet meer met de originele dempers, maar met 2 open Mivv uitlaatjes. Wanneer ik normaal rustig rij heb ik niet het idee dat mijn VTR een erg asociaal geluid maakt ten opzichte van andere motoren, ga je flink aan het gas dan wordt dit een ander verhaal.

Zijn er hier mensen met ervaring met aangehouden worden in het buitenland mbt geluid? Ik kan zat reacties vinden van mensen waarbij de broer van de neef van de buurman ook wel eens gehoord heeft dat er iemand een boete heeft gehad, maar niks uit de eerste hand.

Wat is wijsheid? :)
 
Universele dB killers er in, kost je een tientje en een bak aan vermogen maar ben je wel zeker op vakantie dat je door kan rijden :)
 
Waar heb je die laten maken? Heb namelijk ook geen E-Keur voor zo ver ik kan ontdekken. Kan er wel de originele dempers onder gaan hangen, maar daar ben ik ook niet echt fan van.
 
Star Twin kan je ze op maat laten maken maar heb ze zelf in Noord Holland gehaald, leek een boeren schuur. Zal even kijken of ik een adres kan vinden daarvan. Zitten in mijn Arrow uitlaten zonder E-keur maar werken goed genoeg om het circuit er mee op te gaan. Heb je wel al een gat in je uitlaat waar je ze in vast kan zetten?
Heb ze hier vandaan: http://www.japparts.nl/index.php?ma...ult&search_in_description=1&keyword=db+killer
 
Laatst bewerkt:
Heren (en dames..?),

Ik ben van plan deze zomer richting Oostenrijk te gaan rijden en daar een weekje te blijven onder het mom "vakantie". Nu rij ik (waarschijnlijk net als de meesten hier) niet meer met de originele dempers, maar met 2 open Mivv uitlaatjes. Wanneer ik normaal rustig rij heb ik niet het idee dat mijn VTR een erg asociaal geluid maakt ten opzichte van andere motoren, ga je flink aan het gas dan wordt dit een ander verhaal.

Zijn er hier mensen met ervaring met aangehouden worden in het buitenland mbt geluid? Ik kan zat reacties vinden van mensen waarbij de broer van de neef van de buurman ook wel eens gehoord heeft dat er iemand een boete heeft gehad, maar niks uit de eerste hand.

Wat is wijsheid? :)

In Luxemburg zelf geen controle op gehad oid (nooit staandegehouden omdat we waren doorgereden :+)
In Duitsland de killers gemonteerd, maar niks geen Polizei gezien.
 
Sinds een kleine 3 maanden ben ik EINDELIJK een trotse bezitter van een SPéén! :9~
Voor een nette prijs kunnen aanschaffen nadat mijn vorige 2-pitter (TRiXie) '( door een noodlottig ongeval met een salto om het leven is gekomen :(
Helaas heet mijn lekkere rooie een klein probleempje (of eigenlijk 2 of de ene zorgt voor de andere...)
1) Mijn knopje voor mijn groot licht blijft hangen, dus ik kan alleen met groot licht rijden of stadslicht... Moet het ding ff een x openschroeven en kijken of het weer gangbaar te krijgen is. Bekend probleem? Laat het me weten, scheelt weer zoeken ;)
2) Mijn accu lijkt niet bij te laden: licht uit doettie ut wel (een paar weken geleden spanning gemeten en die liep richting de 14 volt geloof ik). Met licht aan (GROOT LICHT DUS, zie probleem 1), dondert de spanning naar beneden... Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wat is de laadcapaciteit van de dynamo (hoeveel Ampere?)? Zou dit kunnen komen doordat het GROOT licht aan is? En (nee ik heb nog niet gekeken!) is als het groot licht aan is, óók het 'kleine' licht aan?
 
Welkom hier :W

Dat met je grootlicht probleem heb ik met mijn blade gehad. Daar zitten dezelfde stuurschakelaars op geloof ik. Werd er ook best simpel van, zou het idd bij de schakelaar zoeken.

Probleem 2, vermoed de spanningsregelaar, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.
 
Heb je wel al een gat in je uitlaat waar je ze in vast kan zetten?
Heb ze hier vandaan: http://www.japparts.nl/index.php?ma...ult&search_in_description=1&keyword=db+killer

Nope, dat zal nog even gemaakt moeten worden, heb ook verder geen idee hoe groot of lang de killers moeten zijn, hoeveel graden de hoek van de uitlaatmond ten opzichte van de rest van de demper is etc. Wil ze wel fatsoenlijk hebben, als ik voor een halfbakken oplossing ga, ben ik beter af met de originele uitlaten er onder (voor de vakantie dan).

2) Mijn accu lijkt niet bij te laden: licht uit doettie ut wel (een paar weken geleden spanning gemeten en die liep richting de 14 volt geloof ik). Met licht aan (GROOT LICHT DUS, zie probleem 1), dondert de spanning naar beneden... Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wat is de laadcapaciteit van de dynamo (hoeveel Ampere?)? Zou dit kunnen komen doordat het GROOT licht aan is? En (nee ik heb nog niet gekeken!) is als het groot licht aan is, óók het 'kleine' licht aan?

Heb je dit onder belasting gemeten, beetje gas geven dus?
Uit m'n hoofd leverde de dynamo 32A, heb dit ooit een keertje opgezocht maar kan het zo snel niet meer vinden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een keer db killer laten maken/gekocht voor 12 euro per stuk....was bij roukema, maar deden zoveel vreten aan het vermogen dat ik ze nu bij startwin heb laten maken.
wordt heeel netjes gedaan, goed passend en men post een gaatje in je uitlaat zodat dat meteen goed en mooi zit.
ik dacht iets van 39 euro....maar dan heb je wel iets wat netjes is.
 
ik heb het gevoel dat een sp best heftig reageert op veranderingen aan de uitlaat.

ik rij met leo vince e-keur slippons waarvan alleen de achterste killerpijpjes erin zitten.
met een pc3 en aangepaste map erin heeft ie 125pk en 117nm ahw met een mooie vlakke koppelkromme.

als ik die pijpjes eruit haal daalt het koppel met zo n beetje 7nm en is ook niet mooi vlak meer en het vermogen stijgt met 2pk op zijn piek.
met aanpassingen aan de map konden we de koppelkromme ook niet zo mooi weer terug krijgen.
op straat kan ik het echt vernemen als ik zonder pijpjes met daarvoor aangepaste map rij.
hij trekt een heel stuk minder in het gebied tussen 4 en 7k rpm.

sindsdien zitten de pijpjes er dus ook altijd in met daarvoor geschreven map.

ik vraag me ook welleens af hoe die fietsen van jullie lopen?
met name die fietsen waar van die hele open dempers opzitten?

bij mij houd volledig open in dat ik koppel/trekkracht kwijtraak in het middengebied tov minimale winst aan vermogen bovenin (zo minimaal dat ik het niet voel op straat)
het gemis aan koppel voel ik duidelijk wel ;(
 
Die van mij rijdt erg soepel, goed op het gas. Heb dan een volledige Akra-lijn en pcII, was bij de aanschaf al zo afgesteld Moet het nog gaan meemaken, de Akra's worden nog gereviseerd en dan ook met nieuwe demperwol. Ben benieuwd of ik er wat van ga merken...
 
Laatst bewerkt:
Heren (en dames..?),

Ik ben van plan deze zomer richting Oostenrijk te gaan rijden en daar een weekje te blijven onder het mom "vakantie". Nu rij ik (waarschijnlijk net als de meesten hier) niet meer met de originele dempers, maar met 2 open Mivv uitlaatjes. Wanneer ik normaal rustig rij heb ik niet het idee dat mijn VTR een erg asociaal geluid maakt ten opzichte van andere motoren, ga je flink aan het gas dan wordt dit een ander verhaal.

Zijn er hier mensen met ervaring met aangehouden worden in het buitenland mbt geluid? Ik kan zat reacties vinden van mensen waarbij de broer van de neef van de buurman ook wel eens gehoord heeft dat er iemand een boete heeft gehad, maar niks uit de eerste hand.

Wat is wijsheid? :)


Zou lekker de originele dempers eronder schroeven
Scheelt een hoop gezeik en je weet dat ze goed zijn
En zoveel werk is het nu ook weer niet
 
De vorige eigenaar had er een "automatisch verstelbare kentekenplaathouder" op gemaakt, werkte naar eigen zeggen best heel aardig :)

Ik denk dat ik braaf voor de originele potjes ga dan, ben benieuwd wat er dan met m'n vermogen gebeuren gaat.
 
Ik denk dat ik zelf de gok wel zou durven wagen met de open pepkes...
Zolang je je niet als een volkomen malloot gedraagt natuurlijk, want dan staan "ze" op scherp.
 
ik heb een keer db killer laten maken/gekocht voor 12 euro per stuk....was bij roukema, maar deden zoveel vreten aan het vermogen dat ik ze nu bij startwin heb laten maken.
wordt heeel netjes gedaan, goed passend en men post een gaatje in je uitlaat zodat dat meteen goed en mooi zit.
ik dacht iets van 39 euro....maar dan heb je wel iets wat netjes is.
Bij een streetfighterproject van mijn CBX heeft Startwin op open dempers het originele E-keurmerk overgestanst, super !
 
Bij een streetfighterproject van mijn CBX heeft Startwin op open dempers het originele E-keurmerk overgestanst, super !

Dit heb ik wel vaker gelezen... Doen ze dat nog steeds? O-)
Dan zou ik namelijk, ondanks mijn vorige bericht, toch even een keer langs willen gaan ;)
Alleen killers zou ik niet aan beginnen... daar heb je niets aan zonder E-keur.
 
Dit heb ik wel vaker gelezen... Doen ze dat nog steeds? O-)
Dan zou ik namelijk, ondanks mijn vorige bericht, toch even een keer langs willen gaan ;)
Alleen killers zou ik niet aan beginnen... daar heb je niets aan zonder E-keur.
Tja, waren wel de jaren '90... anders moet je ze even bellen en uitleggen. Anders rij je er voor niks heen.
 
Ik ken de eigenaar van star twin wel. Ik wil best even informeren voor jullie. (en mezelf)
 
Mijn speen heeft nieuwe stalen rem en koppelings leidingen! Nieuwe vloeistoffen en oliefilter.

Rijd weer heerlijk. En wat trekt dat beest toch altijd heerlijk op :D


Ik het mijn hotcams er weer ondergedaan.
Dus Iemand interesse in mijn shorty uitlaten?? Kunnen voor leuk prijsje over worden genomen
Hebben lichte valschade maar niets ernstigs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan