Alle benzine uit mijn GSX-R 750 gelopen!

rdehaas

Die hard MF'er
24 sep 2006
663
2
Amsterdam
Hallo,

Laatste tijd wel pech met mijn motor. Afgelopen zaterdag mijn GSX-R 750 SRAD uit 1999 (injectie) neergezet na een lange rit. Voor het stoppen afgetankt. Liep er vandaag langs en rook een benzinelucht.

Lag een grote plas benzine onder en inmiddels is de tank bijna helemaal leeg! Was net donker buiten maar heb het zitje los gehaald en enige wat ik kan zien is dat het van onder de tank vandaan komt. Het druppelt vanaf een bout wat een plaatje vasthoud onder de tank. Maar ik weet niet of het daar vandaan komt. Er loopt een benzine stroom over het verticaal lopende deel van m'n frame wat van m'n tank naar m'n foodpeg/ steppie loopt.

Heel bizar. Ik ga vrijdag de tank wel helemaal loshalen, dan ben ik vrij. Iemand tips of weet wat dit kan zijn? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Als jij het al niet goed kan zien, dan lukt het vanachter een toetsenbord al helemaal niet :)

Licht er bij, en kijken waar het lekt. Dan weet je het.
 
Ja, hmm.
Aan een benzinetank zit inderdaad vaak een plaatje. Bij mij zit daarachter de sensor voor de benzinemeter. Een drijver aan een stangetje. Als je het deksel helemaal onderaan de tank ziet, dan zit misschien ook de benzinepomp in de benzine. Kan de pakking hiervan lek zijn of een boutje los gedraaid of roest heeft daar toegeslagen natuurlijk. Toch handig als je een paar jerrycans bij de hand hebt. Succes.
 
Bedankt voor alle hulp zover. De 'aansteker' tip was toch wel het meest bruikbaar ;) ff een foto van internet gehaald van de onderkant van de tank.

$(KGrHqJHJC!FHlyPR0L6BSGv+9S0MQ~~60_85.JPG


Daar links zie je een langhoekige opening. Daar lijkt het vandaan te komen. Dus ik vermoed een pakking of losse schroef? Ik vermoed dat daar de brandstofpomp zit?

Ik ga vandaag wat eerder naar huis van werk om de tank los te halen. Dan kan ik hem beter bestuderen. Woon in Adam centrum en hij staat op de stoep onder een hoes. Kan dus niet echt lekker sleutelen -O-
 
Bedankt voor alle hulp zover. De 'aansteker' tip was toch wel het meest bruikbaar ;) ff een foto van internet gehaald van de onderkant van de tank.

[afbeelding]

Daar links zie je een langhoekige opening. Daar lijkt het vandaan te komen. Dus ik vermoed een pakking of losse schroef? Ik vermoed dat daar de brandstofpomp zit?

Ik ga vandaag wat eerder naar huis van werk om de tank los te halen. Dan kan ik hem beter bestuderen. Woon in Adam centrum en hij staat op de stoep onder een hoes. Kan dus niet echt lekker sleutelen -O-
Fijn he? Dat dat er nog plekken zijn zoals Amsterdam waar je je benzine lekkende motor buiten kunt laten staan zonder dat je je druk hoeft te maken of iemand hem in de fik steekt of er per ongeluk een peuk naast op de grond gooit..
 
Laatst bewerkt:
Fijn he? Dat dat er nog plekken zijn zoals Amsterdam waar je je benzine lekkende motor buiten kunt laten staan zonder dat je je druk hoeft te maken of iemand hem in de fik steekt of er per ongeluk een peuk naast op de grond gooit..

Ja dat was mazzel hebben laten we maar zeggen. Maar goed hij is leeg nu. Denk je dat we in de juiste hoek zitten?
 
Bedankt voor alle hulp zover. De 'aansteker' tip was toch wel het meest bruikbaar ;) ff een foto van internet gehaald van de onderkant van de tank.

[afbeelding]

Daar links zie je een langhoekige opening. Daar lijkt het vandaan te komen. Dus ik vermoed een pakking of losse schroef? Ik vermoed dat daar de brandstofpomp zit?

Ik ga vandaag wat eerder naar huis van werk om de tank los te halen. Dan kan ik hem beter bestuderen. Woon in Adam centrum en hij staat op de stoep onder een hoes. Kan dus niet echt lekker sleutelen -O-
Heb ik ook gehad met de gixxer :Y
Even wat verse pakking dr tussen en 't was weer goed. Locktite ('t was iig roze, weet het nr zo niet) gebruikt.
 
Heb ik ook gehad met de gixxer :Y
Even wat verse pakking dr tussen en 't was weer goed. Locktite ('t was iig roze, weet het nr zo niet) gebruikt.

Thanks... Dat is een geruststelling. Een nieuw pakkingsetje is €25,-. Ik twijfel of ik het alvast zal bestellen of eerst de tank er helemaal afhalen om zeker te weten dat dat het ook is.
 
Thanks... Dat is een geruststelling. Een nieuw pakkingsetje is €25,-. Ik twijfel of ik het alvast zal bestellen of eerst de tank er helemaal afhalen om zeker te weten dat dat het ook is.
Ik zou het eerst uitsluiten, weet je het in ieder geval zeker.
De tank loshalen is niet heel veel werk, mocht het toch wat anders zijn..
 
Ik heb ooit een keer een probleem gehad met mijn ZZR. Deze had besloten dat 20 jaar lang genoeg was voor een las en besloot na 20 jaar daarom maar te gaan lekken langs deze las. Alleen hierbij was het probleem dat het hartje zomer was, en dan verdampt benzine echt binnen notime. Bovendien deed hij niet constant. Kortom heeft een maand geduurd voordat ik en mijn dealer doorhadden wat er nou lekte. En hij heeft bij de dealer letterlijk op het droge gestaan, maar toen besloot ze niet incontinent te zijn.
 
Ik heb ooit een keer een probleem gehad met mijn ZZR. Deze had besloten dat 20 jaar lang genoeg was voor een las en besloot na 20 jaar daarom maar te gaan lekken langs deze las. Alleen hierbij was het probleem dat het hartje zomer was, en dan verdampt benzine echt binnen notime. Bovendien deed hij niet constant. Kortom heeft een maand geduurd voordat ik en mijn dealer doorhadden wat er nou lekte. En hij heeft bij de dealer letterlijk op het droge gestaan, maar toen besloot ze niet incontinent te zijn.

Net dit gevonden op internet na lang zoeken:

puppy (14/04/2008)Was a common fault on this model which was subject to a recall (including my own WX model)

Piece of p*ss to rectify, doesn't require removal of tank, just prop it up with the tank prop up tool thingy found in the boot.

You need to order the seal from a suzuki dealer, it's the large oval seal, the dealer will know which one you want when you explain about the recall thing.

There are about half a dozen little bolts under the tank holding the big (pump?) plate on but be careful as not all bolts require removal. Theoretically it shoud only take an hour at most but if you not too confident I'd suggest getting a dealer to do it for you. (may even do while you wait if you book it far enough in advance)

Oh, and to make it easier, prolly better only have about half a gallon left in your tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan