zoveelste carburator probleem?

firenzo

MF'er
18 jun 2009
88
0
beste mensen,

ik ben sinds kort trotse eigenaar van een kawasaki KLR 600 van 1988, die ik nu rijdende probeer te krijgen...

ik heb de benzinetank volledig gereinigd + coating, benzinekraan gereviseerd, carburator gereviseerd (vlotterkamer-dichting, stationair-sproeiertje, nieuw vlotter naaldje, carbu grondig gereinigd/uitgeblazen).

starten doet hij perfect, niks op aan te merken enkel loopt de carburator over langs het overloopkanaal. goed, service manual erbij gehaald en probleem proberen oplossen...

in de service manual staat er een methode uitgelegd om de "float valve height" te meten en aan te passen. dit heb ik dus geprobeerd, beetje afgesteld en terug aan de benzinetank gehangen om te zien of hij nog overloopt...hij liep nog over dus terug afstellen enz...

als ik hem afregel op de hoogte volgens manual (17.5mm) loopt hij serieus over.
dan heb ik gecontroleerd of de vlotternaald het kanaal wel afsluit, aangezien het een nieuwe is sluit hij dit perfect af. dan terug afgesteld, loopt nog steeds over. daarna de oude vlotternaald geprobeerd, zelfde probleem...

na veel afregelen van de vlotterhoogte kwam ik op een punt dat de carbu niet meer overliep, het probleem was dan dat de vlotternaald niet meer opende en er dus geen benzine naar de carbu stroomde...logisch :)
nu is het probleem dat de regelmarge van de vlotterhoogte zo klein is geworden dat hij ofwel nog een beetje overloopt, ofwel de vlotternaald niet opent en dus geen benzine naar de carbu loopt. :(

kan dit te maken hebben met de zitting/kanaal die afgesloten wordt door de vlotternaald?

de vlotter zelf is niet lek.

alvast bedankt voor de reacties.
 
Goed dat je erbij zet dat de vlotter niet lek is.
Je hebt niet per ongeluk de vlotter ondersteboven erin gezet?

kawasaki-1988-b4-kl600-carburetor_bigkae0082e1611_a0f6.gif
 
heb ik ook zitten denken...dit even geprobeerd door manueel de vlotternaald in de zitting (heel zachtjes) te drukken en aan te sluiten op de benzinetank, dan lekt hij niet... mss is de kracht die nodig is om dit dicht te duwen te groot en de zitting geërodeerd?
 
tja, het is iets met de vlotter, en aangezien je alles al vervangen hebt en afgesteld kan ik mezelf nog maar 1 ding bedenken.
hoe soepel beweegt je vlotter? misschien wat vuil in de houder of een braampje zodat de vlotter dus niet omhoog gaat?
je zou een doorzichtige bak kunnen vullen met water en daar je carb in kunnen duwen zodat je kan zien wat je votter doet.
 
het is een soort bus die in een opening (ik denk) geperst zit...zelf kan ik geen dichtingring of iets dergelijk zien...

vlotter zit in de correcte positie en beweegt zeer gemakkelijk ism vlotternaald, als ik de carbu omdraai valt de vlotter mooi mee en omgekeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zoiets gehad, de carb bleef lekken ook nadat ik er nieuwe naalden in had gezet. Bij mij lekte ie langs de bus waar de vlotternaald invalt, Nieuwe o-ring op 't busje en 't was weer goed.

11ieq01.jpg


16lbac2.jpg


3465285.jpg
 
meestal als je een U plaatje hebt ofzo, of toch ergens een vijsje om de koperen bus goed vast te houden is het met een O ring. Zie je nergens een bevestiging zal het wss een vaste of geperste zijn. Bij Suzuki (crossers) weet ik dat het allemaal met o ring is, zodat je deze kunt vervangen
 
2i0upeq.jpg


hierbij een foto, volgens mij is dit een geperste bus.

ook heb ik de vlotternaald er manueel in gehouden en de carb. terug aangesloten aan de benzinetank, dan lekt het niet...dus ik vermoed dat het kanaal dan goed afsluit?

ik begin stilaan te denken dat de kracht waarmee de vlotter de naald sluit in de bus niet groot genoeg is...maar waarom? zoals halflive reeds poste, mss de vlotter die op één of andere manier meer of minder weegt... :?

kan het iets te maken hebben met partieeldrukken in het vlotterhuis? hoewel de carb. bij stil liggende motor ook niet mag lekken...raar

alvast bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan