Help cb 250 slipt:(

xjacker

MF'er
28 jan 2013
37
0
roosendaal
Heey iedereen ik ben Niels
En ik rij een cb 250
Ik was laatst aan het rijden en ineens
Als ik in zijn 4-5 de versnelling kom boven de 100 km
dan gaat hij slippen het lijkt alsof de ketting of de tandwielen gaat
Dan maak ik ook voor de rest geen snelheid meer
Het lijkt ook erger geworden eerst ging hij slippen bij 120km
En nu bij 100 :(

Zou iemand weten wat dit precies kan zijn
Alvast hartelijk bedankt
Grt Niels :)
 
Laatst bewerkt:
techniek, vragen en antwoorden?

En vertel eens wat meer. Heb je bijvoorbeeld je ketting al eens gespannen, als je die verdenkt?
Ik gok dat het een slippende koppeling is die je bedoelt. Controleer je koppelingskabel even, en stel deze eens af.
 
techniek, vragen en antwoorden?

En vertel eens wat meer. Heb je bijvoorbeeld je ketting al eens gespannen, als je die verdenkt?
Ik gok dat het een slippende koppeling is die je bedoelt. Controleer je koppelingskabel even, en stel deze eens af.

dit :Y

wat voor olie zit er in? ik ga er even vanuit dat een 250 een natte koppeling heeft. als je er auto-motorolie in hebt zitten dan kan je koppeling ook gaan slippen. doe er dus olie in die speciaal voor motorfietsen is!
 
Laatst bewerkt:
Je koppeling slipt, de koppelingskabel moet afgesteld worden. De stelbout moet meer naar binnen gedraaid worden. (schakelen zal wel iets minder soepel gaan, daarna)
En als het bij de maximum is inmiddels dan ben je toe aan nieuwe koppelingsplaten.
 
Ik verdenk nu zelf me koppelings platen
Want me ketting heeft 3cm speling dus gwn goed
Heeft ook de goede olie
En ik heb de koppelingskabel afgesteld
Helpt niet
Een vriend van me dacht de koppelings platen
Zou dat kunnen ?
 
Als je ketting zou slippen zou je dat volgens mij ook goed moeten kunnen horen tijdens het rijden :)
grotere kans dat je koppelingsplaten slippen. Je toerental kan dan wat stijgen terwijl je niet harder gaat. Of je hebt geen rode motor _O-
 
Denk zo'n 80 euro voor de frictieplaten, veren en pakking blokdeksel.
Waarschijnlijk zijn de stalen platen te warm geweest, blauw en krom , dus dan komt er nog wat bij.
 
Laatst bewerkt:
En ik heb de koppelingskabel afgesteld
Helpt niet

Hoe heb je de kabel afgesteld? Dat je aan het uiteinde van de koppelingshendel ongeveer 5mm speling meet? Want zo hoort het.

Als je de speling hebt weggedraaid, dan zit daar waarschijnlijk je problem.

En als er wel speling op de hendel/kabel zit, dan kunnen het niet anders dan de koppelingsplaten zijn.

Maar check voor de zekerheid ook even je voortandwiel; of daar nog tanden op zitten.
 
Voor tussen je deksel en het blok. Je kan de oude wel hergebruiken maar dan alleen als die echt helemaal heel en goed aan 1 kan vast zit. Vaak komen er stukjes los en dan kan je beter voor die paar centen een nieuwe ertussen doen (goedkoper dan nieuwe olie en een hoop gezeik).
 
$(KGrHqJHJDQE-n28fkIhBPzZE!o56!~~60_58.JPG
 
Nog 1 ding, als je vaker hebt gesleuteld zal het wel meevallen maar, draai die bouten van de veren niet zo strak dat het aluminium knapt of dat je de draad stript.
Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan