Onderdeel compressor

Status
Niet open voor verdere reacties.

fazerray

MF'er
10 aug 2010
183
11
In de categorie "Als iets vast gedraaid is proberen we het gewoon nog vaster te draaien" heb ik voor u onderstaand onderdeel van mijn compressor;

Wie weet waar ik dit soort onderdelen kan kopen in de omgeving van Roosendaal?
 
Dank voor je reactie.
Ben daar al geweest,maar helaas.
Ook bij Brezan kunnen ze me niet verder helpen.
JP car colour ga ik nog proberen en als dat niets wordt...........
Misschien Pritek of Akkermans?
 
mijn advies is om naar van tilburg te gaan aan de A58 afrit zegge.

eigenlijk is dit loodgieters spul, je kunt het ook bij Technische Unie halen (argon/borchwerf 2 oud-gastel) maar dat kan volgens mij alleen als je een kvk nummer hebt.
 
Een kruisstukje in deze configuratie (2xmale+ 2x female) zal je waarschijnlijk gaan tegenvallen-zeker ook omdat aan het kruisstuk ik zo al 2 verschillende schroefdraden zie(ik gok 1/4 bsp en 3/8 bsp), meer gangbaar is 4x female, de 2x male maak je door dan 2 male-male nippels(borstnippel) er in te schroeven, en 1 van de gaten zal kleiner moeten door een reduceer verloopje, je hebt dan dus wel totaal 4 onderdeeltjes nodig om deze ene te vervangen.

Zo'n kruisstukje in 4xfemale+2x borstnippel zou je bij iedere pneumatiek leverancier moeten kunnen bestellen.
1/4 bsp= bijna 13 mm diameter
3/8=bijna 17 mm diameter

Je koopt dan dus een 3/8 bsp kruisstuk
een borstnippel 1/4-3/8
een borstnippel 3/8-3/8
een reduceer ring 3/8-1/4

En nee,helaas; mijn baas levert niet aan particulieren dus ik kan je er niet aan helpen :$
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor het medenken!
Het is inderdaad een kruisstuk met twee verschillende schroefdraden en dan ook nog binnen en buitendraads; 1 x 1/4 buitendraads, 1x 1/4 binnendraads, 1 x 3/8 buitendraads en 1 x 3/8 binnendraads.
Nou zit er op de 1 x 1/4 binnendraads een luchtdrukmeter op, maar die heb ik in principe niet meer nodig.(kan ik ergens anders kwijt)
Dus nu is het op zoek naar een T-koppelstuk met 1 x 1/4 buitendraads, 1 x 3/8 buitendraads en 1 x 3/8 binnendraads.
Ik zal eens kijken bij de verschillende onderdelenboeren die jullie hebben voorgesteld.
Zodra het gelukt is, laat ik het weten.
 
Gewoon naar een loodgieter gaan die heeft het waarschijnlijk en koop dan van gegalvaniseerd dat is veel sterker alleen kruisstukken bestaan in die uitvoering niet dat worden dan twee T stukken
Kan ik daar gewoon huis-tuin en keuken waterleidingkoppelingen voor gebruiken dan?
Lijkt me een beetje link.
Of bedoel je die koppelingen voor gasleidingen?
 
Het is waarschijnlijk van een goedkope compressor om al hun onderdeeltjes pas te maken, ik zou het meteen goed aanpakken, en gewoon alle niet courante onderdelen er af gooien en vervangen door standaard draad wat gebruikelijk is bij compressoren....
Wat zit er allemaal aan ?
 
Ook t-stukjes met verschillende draden zijn niet echt gangbaar alhoewel ze wel bestaan, dus ook hier koop je het makkelijkst een 3/8 t-stuk en reduceer je 2 aansluitingen mbv een verloop ring tot 1/4.

Zaken weglaten lijkt me geen strak plan, als dat technisch gezien mogelijk was had de fabrikant dat wel gedaan want alles wat er op zit en niet nodig is kost geld.
De manometer zou je idd wel er af kunnen halen maar dan word het wel erg kaal en zie je ook niet meer of je ketel vol is,of de compressor op de juiste druk afslaat enz enz, ook dat lijkt me niet verstandig maar goed, het kan wel.
1x aanvoer
1x manometer
1x veiligheid
1x pressostaat

erg veel kan daar niet van af...
 
Het is gelukt!
Even naar de plaatselijke hydroliekboer gegaan en vola;
2zitsvt.jpg

Een klein probleempje;
Als ik de maximale druk wil instellen (de bout op de pressostaat), dan stopt de compressor en dumpt alle lucht via de pressostaat eruit via een soort ontluchtingsventiel onderaan.
Que pasa?
 
Zie ik dat nu goed ik mis de leiding van de pressostaat naar de kop om na het op druk krijgen van de tank de kop te ontluchten zodat die zonder druk kan opstarten .
Als je die er niet op hebt zitten loopt de druk inderdaad weg via die aansluiting .
Kan zijn dat je die er wel op heb zitten maar dan is het op de foto niet te zien
 
Oeps, foto is op z`n kop.(maar dat hadden jullie alwel gezien.....hoop ik)
De pressostaat is een nieuwe, maar qua aansluiting dezelfde als de oude.
De oude situatie was dat links op het "+ stuk" een manometer zat, rechts het overdrukventiel ( zit nu links) en bovenop zat de oude pressostaat.
Via de pressostaat liep een wat langere slag naar de regulator ( die zat bevestigd op de muur) en vanaf dat punt koppelde ik mijn luchtslang voor van alles en nog wat.
Het vreemde is dat ik bij de oude pressostaat hetzelfde probleem had.
Ik heb een nieuwe gekocht, maar blijf met het probleem zitten.
 
En probleem is opgelost.Een rubberen pakking van het drukventiel was naar de eeuwige jachtvelden.Gevolg:Slechte werking drukventiel.Pakking vernieuwd en alles werkt perfect.Allen dank voor het medenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan