Koppeling slipt door bij koude motor

CBOnyx

Die hard MF'er
5 okt 2009
995
3
Zwijndrecht (Zuid-Holland)
In de hoge versnellingen slipt mijn koppeling door.
Zodra ik 15 km heb gereden en dus de motor warm is en ik de koppeling een paar keer heb gebruikt, is het over.
Heb de motor overgenomen nadat de olie al ververst was...weet dus niet welke olie er in zit.
koppelingskabel ?..verkeerde olie?...platen versleten ?
 
In de hoge versnellingen slipt mijn koppeling door.
Zodra ik 15 km heb gereden en dus de motor warm is en ik de koppeling een paar keer heb gebruikt, is het over.
Heb de motor overgenomen nadat de olie al ververst was...weet dus niet welke olie er in zit.
koppelingskabel ?..verkeerde olie?...platen versleten ?
Kan allemaal
 
De kabel is gemakkelijk te controleren: die moet een paar mm speling hebben.
Als het een oude motor is, zal het wel tijd zijn voor nieuwe platen en veren.
Ververs voor de zekerheid de olie met echte motorfietsolie en je bent van het probleem af.
 
als je de olie verdenkt zo snel mogelijk eruit voordat de zogenaamde friction modifiers in je platen zitten. En ook je oliefilter vervangen. Hopelijk kan de vorige eigenaar je vertellen welke olie hij erin heeft gekieperd. Auto olie en natte koppelingen gaat niet goed .
 
Laatst bewerkt:
Ga wel even goede olie en oliefilter bestellen en morgen de koppelingskabel afstellen en smeren..
Mocht dat niet helpen..mwoah..dan worden het nieuwe platen en sterkere veren, ben ik daar ook weer voorlopig vanaf ;-)
Er hoeven geen sterkere veren in. De oude veren zijn wat ingezakt. Nieuwe veren met de originele veerconstante zijn beter dan zwaardere veren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan