Hoe laat ik mijn uitlaat knallen?

stonerboner

MF'er
15 sep 2013
110
0
Beste mensen,

Ik heb een 100cc motor die harde knal geeft na gas los laten wwat natuurlijk wel geinig is maar op mn cbr wilt dit niet lukken tenzij ik de killswitch gebruik maar hoe zorg ik ervoor dat dit bij gas los laten gebeurd??
Ik wil niet met de sparkplug toevoeging doen zoals men op google het doen.. ik ga binnenkort gebruik maken vannde winterbeurt actie bij motoport kannik dit zeggen tegen hun of is het makkelijk zelf tedoen??

Dank u wel
 
full
 
Uitlaat vooraan een beetje losschroeven, gaat wel harder roesten, uitlaatkleppen worden te heet, dempingsmateriaal gaat naar de klote en mensen gaan je vragen wat er mis is met je motor, maar dan heb je wel klappen..
 
ik weet wel wat _O-

gewoon een topic zoeken van " help! klappen in de uitlaat na gas los"
en dan kijken wat het probleem heeft veroorzaakt,


en dát ga je toepassen, :+

zoals je carbs veel te rijk zetten bv :')
 
je kan het vragen bij motorport maar ik denk dat je soortgelijke reacties als hier gaat krijgen. klappen in de uitlaat bij gas dicht geeft aan dat de afstelling niet goed is. dus bij een carburateur fiets moet je met de sproeiers gaan rommelen bij een injectie fiets wil het nog wel eens helpen om een volledig open pijp en highflow luchtfilter te plaatsen. maar je ben niet lekker bij je hooft dat je het wil. door de slechte afstelling die je er voor nodig hebt gaat de motor om minder lekker rijden. wat je nog zou kunnen overwegen is om benzine in de uitlaat te spuiten dat wil ook nog wel eens mooie klappen geven maar het kost je een keer je motorblok.
 
Laatst bewerkt:
Koop mijn Yamaha MT-03 met open G&G dempers. Klappen zo hard dat je glazuur van je tanden brokkelt. Daarnaast geeft het ook nog prachtige vlammen in het donker!

Ik zie je pm wel verschijnen!
 
je kan het vragen bij motorport maar ik denk dat je soortgelijke reacties als hier gaat krijgen. klappen in de uitlaat bij gas dicht geeft aan dat de afstelling niet goed is. dus bij een carburateur fiets moet je met de sproeiers gaan rommelen bij een injectie fiets wil het nog wel eens helpen om een volledig open pijp en highflow luchtfilter te plaatsen. maar je ben niet lekker bij je hooft dat je het wil. door de slechte afstelling die je er voor nodig hebt gaat de motor om minder lekker rijden. wat je nog zou kunnen overwegen is om benzine in de uitlaat te spuiten dat wil ook nog wel eens mooie klappen geven maar het kost je een keer je motorblok.

Ik heb altijd te horen gekregen dat als die klapt terwijl alles goed zit geen kwaad kan?
 
Secundaire luchtinjectie in combinatie met open uitlaten wil met gas los nogal klappen in de uitlaat.

P.s. dodemansknop werkt niet met injectie, de injectie stopt met inspuiten als de knop omgezet wordt. Bij een carb fiets wordt alleen de ontsteking uit gezet, maar de carb blijft keurig brandstof geven. Onverbrande benzine komt op die manier in de uitlaat terecht en ontbrand als jij de ontsteking weer aan zet mbv de dodemansknop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan