Kawasaki ZL600 Eliminator aankopen?

Rogier78

Rookie
29 sep 2013
5
0
Oosterwolde
Hallo Allemaal,

Ik ben momenteel nog druk bezig met lessen maar vast aan het rondkijken
voor een leuke motor voor niet al teveel geld aangezien ik ook al aan het sparen ben voor de motor die erna moet komen.

Ik ben tegen een Kawasaki ZL600 gelopen, deze stond te koop voor 750,00 maar ik kan hem ophalen voor 500,00 enige minpuntje was dat er wat olie bijgevuld moet worden in de voorvork.

Nu ben ik echt nog niet thuis in het aankopen van een motor dus vroeg me af wat jullie hiervan denken? of de ZL600 betrouwbaar is? Waar moet ik op letten en/of welke vragen moet ik de huidige eigenaar beslist vragen?

Ik wil binnenkort een afspraak maken voor bezichtiging maar wil er wel met een beetje voorkennis heen gaan.

Groeten Rogier
 
Doe het dan een beetje slimmer. Neem iemand mee die er verstand van heeft. Bij een motor van die leeftijd speelt minder mee hoe betrouwbaar hij is, maar veel meer wat er aan onderhoud enz. heeft plaatsgevonden (of niet....)

Heeft de eigenaar je dat verteld? Een beetje olie bijvullen zal helaas niet het enige zijn wat er moet gebeuren. De voorvorkkeerringen zullen vrijwel zeker moeten worden vervangen.
 
Daar heb je helemaal gelijk in Jan bedankt voor je reactie!
ik denk altijd alles wel zelf te kunnen maar iemand meenemen is wel het meest slimme,
uiteraard al wel aan gedacht moet soms alleen even een trap onder mijn hol hebben.

De eigenaar heeft inderdaad gezegd dat er een beetje olie in moet zonder verdere gebreken
maar als idd de keerringen ook vervangen moeten worden zal het me al snel 200,00 duurder worden... ik vroeg me al af waarom hij dan zelf de olie nog niet bijgevuld had... zou beter verkopen lijkt mij... niet eerlijk dus no deal zal hem gelijk even mailen!

Ik ga geduldig even verder kijken, de ZL600 staat op mijn verlanglijst dus dit topic mag open blijven staan, mochten er mensen zijn die aanvulling willen geven over de ZL600 weetjes/techniek/problemen/onderhoud etc staan vrij het in dit topic te zetten als bron van informatie voor mij ;) mijn dank is groot!

Groeten Rogier
 
Niet speciaal zl600, maar geloof geen mooie verhaaltjes.
Olie bijvullen? Waar is die gebleven dan.....
Rijd de motor goed, start hij ook goed, zowel met koude als met warme motor.

Geloof niks van "carburateurs moeten wat afgesteld worden.....", kan zijn maar het blok kan ook gewoon gaar zijn.

Keeringen voorvork kosten geen 200 euro, dit kun je zelf doen met wat hulp.
Durf je dit niet aan dan kun je het geld beter bij je volgende motor leggen.
 
Daar heb je helemaal gelijk in Jan bedankt voor je reactie!
ik denk altijd alles wel zelf te kunnen maar iemand meenemen is wel het meest slimme,
uiteraard al wel aan gedacht moet soms alleen even een trap onder mijn hol hebben.
De eigenaar heeft inderdaad gezegd dat er een beetje olie in moet zonder verdere gebreken
maar als idd de keerringen ook vervangen moeten worden zal het me al snel 200,00 duurder worden... ik vroeg me al af waarom hij dan zelf de olie nog niet bijgevuld had... zou beter verkopen lijkt mij... niet eerlijk dus no deal zal hem gelijk even mailen!
Ik ga geduldig even verder kijken, de ZL600 staat op mijn verlanglijst dus dit topic mag open blijven staan, mochten er mensen zijn die aanvulling willen geven over de ZL600 weetjes/techniek/problemen/onderhoud etc staan vrij het in dit topic te zetten als bron van informatie voor mij ;) mijn dank is groot!
Groeten Rogier

Tja, een eigenaar die je vertelt dat er "alleen even wat olie bij moet" snapt er zelf weinig van of belazert je.

Maar laten we eerlijk zijn, met een motor voor dat geld (toch al snel een jaartje of 15 a 20 oud) zal altijd wel wat achterstallig onderhoud meespelen.
Dat is iets waar je dus wel rekening mee moet houden, qua kosten.
Onervaren kopers gaan vaak vooral voor een lage kilometerstand (komt bij choppers best vaak voor), maar dat levert regelmatig onvoorziene kosten op, bv. uitgedroogde rubbers, accu kaduuk, roestende benzinetank, oude banden, vergomde carbs, noem maar op.
 
Thanx allemaal!!! dit zijn allemaal berichten waar ik wat aan heb,
ik heb inmiddels iemand "aangenomen" die met me mee gaat bij mijn zoektocht
en al besloten om in ieder geval te proberen wat geduldiger te worden.

Als je al zo lang hebt moeten wachten tot je eindelijk je droom (motorrijden) waar
kan maken wil je ook zo snel mogelijk een motor bezitten... in dit geval zal geduld
zonder twijfel lonen een eerste motor met gelijk al een hoop onkosten zit ik niet op te
wachten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan