Centraal verzekeringen topic deel 2

:?

Verzekeraar wil hoge premie en lage uitkeringen.

Neem eens contact met ze op.

Schade expert is langs geweest. Had de motor 8 maanden geleden gekocht voor € 5200 en hij is getaxeerd op € 4750, heel netjes. Voor dit bedrag koop ik ongeveer een dezelfde motor. Het tennaamstellingsdeel 2 vroegen ze ook, echter moet ik deze goed zoeken. Online kan ik bij de RDW geen nieuwe aanvragen omdat de motor is gestolen.

Kan een verzekeraar daadwerkelijk niet uitbetalen omdat ik deze brief niet meer heb?
Heb geen letter kunnen vinden in de polisvoorwaarden over de tennaamstelling. Deel 1 en het kentekenpasje heb ik al wel gegeven aan de verzekeraar.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die hier iets op te zeggen heeft?

Heb nu alle papieren dus ook de factuur van het slot alleen de brief van de tenaamstelling helaas niet. Om uit te keren moet ik alle delen inleveren. Bij de RDW kan je zo een nieuwe aanvragen, mits de motor niet gestolen is. Damn, begin hem nu wel te knijpen. Zo'n brief kan bij toch geen duizend euro's kosten? Achteraf had ik eerst de brief moeten zoeken, opnieuw aanvragen en dan aangifte doen of alles beter bewaren. Had alles inclusief het nieuwe pasje in een kentekenmapje maar wist niet dat de brief zo belangrijk zou zijn. Leerzame les voor de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
Schade expert is langs geweest. Had de motor 8 maanden geleden gekocht voor € 5200 en hij is getaxeerd op € 4750, heel netjes. Voor dit bedrag koop ik ongeveer een dezelfde motor. Het tennaamstellingsdeel 2 vroegen ze ook, echter moet ik deze goed zoeken. Online kan ik bij de RDW geen nieuwe aanvragen omdat de motor is gestolen.

Kan een verzekeraar daadwerkelijk niet uitbetalen omdat ik deze brief niet meer heb?
Heb geen letter kunnen vinden in de polisvoorwaarden over de tennaamstelling. Deel 1 en het kentekenpasje heb ik al wel gegeven aan de verzekeraar.
Je zal eigendom van de motor moeten overdragen.
En daar heb je de volledige code voor nodig.

Ksoten staan gewoon op rdw.nl.

Jij zit er alleen mee dat het kennelijk niet kan ivm geregistreerd als gestolen. Toch den kik dat deze situatie vaker voorkomt, en dat er dus wel iets op gevonden is. En dat je wel een nieuwe code kunt opvragen.
 
Weer gebeld met de RDW, de verzekeraar kan/moet gewoon uitbetalen zei de RDW.
Ze hebben de code daarvoor niet nodig dus dat is positief. De expert klonk ook niet negatief.
Hopelijk krijg ik vandaag de factuur van het slot en dan is alles goed afgerond.
 
dan ook maar de afwikkeling melden;

de boel doorgespeeld naar de lexus (achterste auto dus) verzekeraar, deze heeft een expert ingeschakeld en heeft betaald, belachelijk wat zo'n 156 nog aan dagwaarde heeft ;(
er is eigenlijk niet moeilijk gedaan vanuit hun door bijvoorbeeld terug te verwijzen naar de middelste (mondeo) verzekeraar

Gelukkig dat het is geregeld, maar zo hoort het dus niet. Als de door jou omschreven situatie inderdaad uit de schadeformulieren blijkt MAG de verzekeraar die jij aansprak je niet doorverwijzen. De schuldloze derden regeling is juist in het leven geroepen om dit soort situaties te voorkomen. Bij het verbond aangesloten verzekeraars hebben zich akkoord verklaard met die regeling en dienen daarnaar te handelen.

Maar .. dan moet dus wel vaststaan, aan de hand van de formulieren en overige documenten, dat jij inderdaad schuldloos bent. Kennelijk was dat heel erg duidelijk .. anders had de verzekeraar van de achterste partij je niet betaald. Nu dus mosterd na de maaltijd wat ik zeg en gelukkig niet meer nodig .. maar leuk om te weten dan maar ;)
 
Weer gebeld met de RDW, de verzekeraar kan/moet gewoon uitbetalen zei de RDW.
Ze hebben de code daarvoor niet nodig dus dat is positief. De expert klonk ook niet negatief.
Hopelijk krijg ik vandaag de factuur van het slot en dan is alles goed afgerond.

En zo niet, dan zal de verzekeraar moeten kunnen motiveren waarom zij niet kunnen betalen. De RDW heeft daar niks over te zeggen ... zeker niet als het in de polisvoorwaarden is geregeld. Ik zou het dus aan de verzekeraar vragen op te helderen.

Als de motor total loss is en het wrak is verkocht aan een opkoper, heeft die partij die papieren nodig in verband met de vrijwaring en het in de handelsvoorraad registreren van het kenteken door/bij die opkoper. Dit komt ongetwijfeld vaker voor.

Laat de verzekeraar het maar uitleggen.
 
Gelukkig dat het is geregeld, maar zo hoort het dus niet. Als de door jou omschreven situatie inderdaad uit de schadeformulieren blijkt MAG de verzekeraar die jij aansprak je niet doorverwijzen. De schuldloze derden regeling is juist in het leven geroepen om dit soort situaties te voorkomen. Bij het verbond aangesloten verzekeraars hebben zich akkoord verklaard met die regeling en dienen daarnaar te handelen.

Maar .. dan moet dus wel vaststaan, aan de hand van de formulieren en overige documenten, dat jij inderdaad schuldloos bent. Kennelijk was dat heel erg duidelijk .. anders had de verzekeraar van de achterste partij je niet betaald. Nu dus mosterd na de maaltijd wat ik zeg en gelukkig niet meer nodig .. maar leuk om te weten dan maar ;)


Altijd handig voor anderen om dit te weten.

heb dus mazzel gehad dat ik niet terugverwezen ben, heeft bij elkaar toch nog even geduurd
 
Laatst bewerkt:
En zo niet, dan zal de verzekeraar moeten kunnen motiveren waarom zij niet kunnen betalen. De RDW heeft daar niks over te zeggen ... zeker niet als het in de polisvoorwaarden is geregeld. Ik zou het dus aan de verzekeraar vragen op te helderen.

Als de motor total loss is en het wrak is verkocht aan een opkoper, heeft die partij die papieren nodig in verband met de vrijwaring en het in de handelsvoorraad registreren van het kenteken door/bij die opkoper. Dit komt ongetwijfeld vaker voor.

Laat de verzekeraar het maar uitleggen.

Als die total loss is kan ik weer de code opvragen omdat die dan niet meer gestolen is. Punt is meer waarom de verzekeraar de code nodig heeft als die gestolen is? Er valt niks door te verkopen omdat die gestolen is. Leg het deze week bij de tussenpersoon neer en dan hopen dat het goed afloopt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net zo benieuwd naar de uitleg als jij. Het enige dat ik kan verzinnen is, dat het tenaamstellingsdeel van het kentekenbewijs nodig is in verband met vrijwaring. Het tenaamstellingsdeel gaat naar de nieuwe eigenaar ( meestal opkoper/sloper ) van wrak en wordt doorgehaald en jij krijgt het vrijwaringsbewijs. Geen tenaamstellingsdeel, dan geen vrijwaring is daarom mijn gedachte achter het niet kunnen betalen.

Maar ... ik ben benieuwd naar de uitleg van je verzekeraar. Weet je zeker dat er niets over eigendomsoverdracht bij total loss ( en diefstal ) van het verzekerde object is geregeld in de polisvoorwaarden? Niet bij de dekking, maar onder het kopje schaderegeling in de voorwaarden.
 
Ik ben net zo benieuwd naar de uitleg als jij. Het enige dat ik kan verzinnen is, dat het tenaamstellingsdeel van het kentekenbewijs nodig is in verband met vrijwaring. Het tenaamstellingsdeel gaat naar de nieuwe eigenaar ( meestal opkoper/sloper ) van wrak en wordt doorgehaald en jij krijgt het vrijwaringsbewijs. Geen tenaamstellingsdeel, dan geen vrijwaring is daarom mijn gedachte achter het niet kunnen betalen.

Maar ... ik ben benieuwd naar de uitleg van je verzekeraar. Weet je zeker dat er niets over eigendomsoverdracht bij total loss ( en diefstal ) van het verzekerde object is geregeld in de polisvoorwaarden? Niet bij de dekking, maar onder het kopje schaderegeling in de voorwaarden.

Gevonden denk ik .... zie de regeling http://www.stichtingvbv.nl/media/3383/br 16 aangepast.pdf en dan dit stukje tekst ( mijn dikgemaakte tekst ):

Artikel 1 - Toepassing
Deze bedrijfsregeling is van toepassing op alle gekentekende voertuigen waarbij na een
schade-evenement sprake is van schadeafwikkeling op basis van totaal verlies. Hierbij wordt
een ondergrens gehanteerd. Het betreft alle voertuigen waarvoor conform de
wegenverkeerswet een kenteken moet worden afgegeven.
Artikel 2 - Polisvoorwaarden
De leden nemen het volgende in hun polisvoorwaarden cascoverzekering gekentekende
voertuigen op:
‘Bij aanspraken op schadevergoeding door verzekerden ingeval van totaal verlies van het
voertuig heeft de verzekeraar het recht de restanten van het betrokken voertuig over te doen
dragen aan een door hem aan te wijzen partij. De uitkering van de schadepenningen zal in dat
geval niet eerder plaatsvinden dan nadat de verzekerde de eigendom heeft overgedragen aan
de verzekeraar.’
Artikel 3 - Afhandeling
In het geval het voertuig gedemonteerd wordt, zullen de leden de bij de bedrijfsregeling
opgenomen demontageverklaring uitgeven en doen ondertekenen door het desbetreffende,
door Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (nader te noemen “VbV”) erkende,
demontagebedrijf. In verband met de voertuiggebonden verplichtingen zullen alle delen van
het bij het voertuig behorende kentekenbewijs, inclusief het overschrijvingsbewijs aan het
demontagebedrijf worden overgedragen. Het demontagebedrijf meldt het voertuig voor
demontage aan bij de RDW en leeft de laatste versie van de demontageverklaring na. De
verzekerde ontvangt bij afgifte direct een formeel vrijwaringsbewijs voor de voertuiggebonden
verplichtingen.

In het geval een voertuig niet gedemonteerd wordt, wordt deze afgehandeld via een door het
VbV erkende handelaar in schadevoertuigen.
Indien de schade voldoet aan de door VbV gestelde criteria wordt voor het betreffende
voertuig een indicatie “keuren” aan de RDW gemeld.
ENZ.............

Toch wat ik al eerder zei ;) De bij het verbond aangesloten verzekeraars nemen deel aan deze regeling en hebben iets geregeld in de voorwaarden over afwikkeling, sloopverklaring, eigendomsoverdracht ... dit i.v.m. het tegengaan van omcatten en andere frauduleuze zaken met gekentekende motorrijtuigen. Ook in geval van diefstal wordt afgewikkeld op de dagwaarde regeling en vindt er eigendomsoverdrachtplaats ( i.v.m. eventueel revindicatie )De RDW man/vrouw zat er vrees ik dus wat naast :X
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net zo benieuwd naar de uitleg als jij. Het enige dat ik kan verzinnen is, dat het tenaamstellingsdeel van het kentekenbewijs nodig is in verband met vrijwaring. Het tenaamstellingsdeel gaat naar de nieuwe eigenaar ( meestal opkoper/sloper ) van wrak en wordt doorgehaald en jij krijgt het vrijwaringsbewijs. Geen tenaamstellingsdeel, dan geen vrijwaring is daarom mijn gedachte achter het niet kunnen betalen.

Maar ... ik ben benieuwd naar de uitleg van je verzekeraar. Weet je zeker dat er niets over eigendomsoverdracht bij total loss ( en diefstal ) van het verzekerde object is geregeld in de polisvoorwaarden? Niet bij de dekking, maar onder het kopje schaderegeling in de voorwaarden.

Ben net zo benieuwd als jij. Heb alles ingediend bij mijn tussenpersoon dus wordt vervolgd.
Ben erg ook erg benieuwd wat ze gaan doen met de dagwaarde. Dit zijn de feiten

5200e gekocht 8 maanden geleden
Dagwaarde polis, 3700e
Expert komt langs en zegt 4700e

Hoe komt de verzekeraar met zo' n belachelijke dagwaarde?
Domste is dat ik het heb geaccepteerd blijkbaar. Had ze moeten vragen waarom die zo laag is en dat € 4750 natuurlijk veel meer in de buurt komt. Heb geen 1 seconde bedacht dat mijn motor ooit gejat kon worden. Tja misschien naïef maar hij stond in een goed afsluitbare garage ergens verstopt in een hoekje.

Edit: Even over jou stuk, wat valt er over te dragen als er niks is? Als er iets wordt aangetroffen dan is mijn motor niet meer gestolen en kan ik weer de code opvragen of maak ik ergens een denkfout? Verder als het echt zo zwart/wit is dan moet er toch iets te regelen zijn met de RDW? Heb al voorgesteld om langs te gaan inclusief paspoort om aan te tonen dat ik het het ben. Als de motor niet gestolen kan iedereen zomaar de code opvragen. Verder word ik niet echt vrolijk van je tekst. Was mij helaas niet bewust van de nieuwe situatie. Dacht dat alles in het boekje wat je hebt bij het oude kentekenbewijs voldoende was. Die heb ik dan ook goed opgeborgen maar de brief is mij blijkbaar ontglipt.

Dit zegt de RDW:

Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingscode. Deze code bestaat uit 9 cijfers. Het eerste deel van de code ontvangt u tijdens de overschrijving. Het tweede deel zit bij de kentekencard die de RDW u toestuurt.

U voegt de 2 delen van de code zelf samen. De code heeft u nodig als u uw voertuig wilt verkopen inruilen, schorsen, slopen of uitvoeren. Bewaar de tenaamstellingscode daarom goed

404 | RDW
 
Laatst bewerkt:
Ben net zo benieuwd als jij. Heb alles ingediend bij mijn tussenpersoon dus wordt vervolgd.
Ben erg ook erg benieuwd wat ze gaan doen met de dagwaarde. Dit zijn de feiten

5200e gekocht 8 maanden geleden
Dagwaarde polis, 3700e
Expert komt langs en zegt 4700e

Hoe komt de verzekeraar met zo' n belachelijke dagwaarde?
Domste is dat ik het heb geaccepteerd blijkbaar. Had ze moeten vragen waarom die zo laag is en dat € 4750 natuurlijk veel meer in de buurt komt. Heb geen 1 seconde bedacht dat mijn motor ooit gejat kon worden. Tja misschien naïef maar hij stond in een goed afsluitbare garage ergens verstopt in een hoekje.

Edit: Even over jou stuk, wat valt er over te dragen als er niks is? Als er iets wordt aangetroffen dan is mijn motor niet meer gestolen en kan ik weer de code opvragen of maak ik ergens een denkfout? Verder als het echt zo zwart/wit is dan moet er toch iets te regelen zijn met de RDW? Heb al voorgesteld om langs te gaan inclusief paspoort om aan te tonen dat ik het het ben. Als de motor niet gestolen kan iedereen zomaar de code opvragen. Verder word ik niet echt vrolijk van je tekst. Was mij helaas niet bewust van de nieuwe situatie. Dacht dat alles in het boekje wat je hebt bij het oude kentekenbewijs voldoende was. Die heb ik dan ook goed opgeborgen maar de brief is mij blijkbaar ontglipt.

Dit zegt de RDW:

Bij de kentekencard hoort een unieke code: de tenaamstellingscode. Deze code bestaat uit 9 cijfers. Het eerste deel van de code ontvangt u tijdens de overschrijving. Het tweede deel zit bij de kentekencard die de RDW u toestuurt.

U voegt de 2 delen van de code zelf samen. De code heeft u nodig als u uw voertuig wilt verkopen inruilen, schorsen, slopen of uitvoeren. Bewaar de tenaamstellingscode daarom goed

404 | RDW
Als een expert zegt dat de dagwaarde 4700 is, dan is dat in beginsel zo.
Die schatting van de verzekeraar komt uit een boekje, en dan natuurlijk naar beneden afgerond.
 
Ja lijkt mij toch ook, de verzekeraar heeft tenslotte deze expert ingeschakeld.

Verder las ik dit nog in een voorwaarden

Als het motorrijtuig (technisch of economisch) totaal verloren is: het verschil tussen de van
toepassing zijnde dag-, aanschaf-, aankoop- of nieuwwaarde onmiddellijk voor de
schadegebeurtenis en de restantwaarde na de schadegebeurtenis. Wij hebben het recht te
bepalen aan wie de restanten van het motorrijtuig worden overgedragen. U moet ons (de
door ons ingeschakelde expert) alle kentekenbewijzen of kentekencard met
tenaamstellingscode en sleutels geven. Kunt u dit niet dan verminderen wij de schade
uitkering met € 250,-.
Als bij een beperkt cascodekking blijkt dat de waarde hoger is dan de
dagwaarde zoals vermeld op het polisblad dan zal als waarde de dagwaarde zoals
aangegeven op het polisblad worden aangehouden.

Er is weer hoop. Na een maand keert de verzekeraar uit. Hou jullie op de hoogte
 
Ja lijkt mij toch ook, de verzekeraar heeft tenslotte deze expert ingeschakeld.

Verder las ik dit nog in een voorwaardenEr is weer hoop. Na een maand keert de verzekeraar uit. Hou jullie op de hoogte

Aai ... jouw voorwaarden klinken niet erg positief. Het kost je in jouw geval dus sowieso € 250,- omdat je een deel kwijt bent. Daar kom je wel overheen, dat zie je dan maar als een foutje van jezelf en dus een financiële tik op de vingers.

De tweede bepaling is vervelender ... als de expert een dagwaarde vaststelt die boven de op de polis genoemde dagwaarde ( het verzekerd bedrag waarop de premie gebaseerd is ) komt, keert de verzekeraar de dagwaarde op de polis uit -O- In jouw geval wordt het dus maximaal € 3.700,- minus die € 250,- aftrek i.v.m. het kentekenbewijs en minus een eventueel eigen risico als je dat hebt -O- Dit geldt voor een beperkte cascodekking en ik weet niet of jij die hebt.

Een expert is trouwens niet altijd een expert van de verzekeraar zelf en hij stelt formeel de schade vast en rapporteert aan de verzekeraar. De verzekeraar beslist of en wat er wordt betaald. Als het goed is staat op de akkoordverklaring die jij ondertekende "schadevastelling houdt geen gehoudenheid tot betaling in" of iets in die strekking ...

Dat vrijwaren en op naam stellen van een gestolen motor is een puur administratieve aangelegenheid. Als de motor terugkomt en jij zou niet zijn gevrijwaard en de motor zou nog op jou naam staan, dan krijg je hem dus weer terug ondanks dat je al schadeloos gesteld bent. Door jou te vrijwaren en de motor in de handelsvoorraad van de opkoper of verzekeraar te plaatsen is die partij eigenaar van jouw motor geworden ( ook al is ie weg ). Wordt ie weer gevonden, dan gaat ie naar de opkoper of verzekeraar die hem vervolgens op de veiling kan verkopen en er weer geld voor vangt ....
 
Laatst bewerkt:
Aai ... jouw voorwaarden klinken niet erg positief. Het kost je in jouw geval dus sowieso € 250,- omdat je een deel kwijt bent. Daar kom je wel overheen, dat zie je dan maar als een foutje van jezelf en dus een financiële tik op de vingers.

De tweede bepaling is vervelender ... als de expert een dagwaarde vaststelt die boven de op de polis genoemde dagwaarde ( het verzekerd bedrag waarop de premie gebaseerd is ) komt, keert de verzekeraar de dagwaarde op de polis uit -O- In jouw geval wordt het dus maximaal € 3.700,- minus die € 250,- aftrek i.v.m. het kentekenbewijs en minus een eventueel eigen risico als je dat hebt -O- Dit geldt voor een beperkte cascodekking en ik weet niet of jij die hebt.

Een expert is trouwens niet altijd een expert van de verzekeraar zelf en hij stelt formeel de schade vast en rapporteert aan de verzekeraar. De verzekeraar beslist of en wat er wordt betaald. Als het goed is staat op de akkoordverklaring die jij ondertekende "schadevastelling houdt geen gehoudenheid tot betaling in" of iets in die strekking ...

Dat vrijwaren en op naam stellen van een gestolen motor is een puur administratieve aangelegenheid. Als de motor terugkomt en jij zou niet zijn gevrijwaard en de motor zou nog op jou naam staan, dan krijg je hem dus weer terug ondanks dat je al schadeloos gesteld bent. Door jou te vrijwaren en de motor in de handelsvoorraad van de opkoper of verzekeraar te plaatsen is die partij eigenaar van jouw motor geworden ( ook al is ie weg ). Wordt ie weer gevonden, dan gaat ie naar de opkoper of verzekeraar die hem vervolgens op de veiling kan verkopen en er weer geld voor vangt ....

Wellicht kun je je dagwaarde met terugwerkende kracht verhoogd krijgen. Dan moet je wel het verschil in premie betalen die een hogere dagwaarde tot gevolg zou hebben gehad. Dan heb jij gewoon netjes de premie betaald die ze anders gehad zouden hebben. Kleine kans dat ze erin mee gaan, maar wellicht als je een welwillende medewerker hebt...
 
Wellicht kun je je dagwaarde met terugwerkende kracht verhoogd krijgen. Dan moet je wel het verschil in premie betalen die een hogere dagwaarde tot gevolg zou hebben gehad. Dan heb jij gewoon netjes de premie betaald die ze anders gehad zouden hebben. Kleine kans dat ze erin mee gaan, maar wellicht als je een welwillende medewerker hebt...

Dit kun je wel vergeten .. tenzij je net Sinterklaas aan de telefoon krijgt ;) De verzekeraar heeft deze bepaling niet voor niets in de voorwaarden opgenomen. Zal regelmatig voorkomen schat ik zo in, dat de vastgestelde dagwaarde boven de waarde uit de boekjes komt. Die € 1.000,- waardeverschil komt neer op een paar euro premie den ik en daarvoor zou de verzekeraar het verschil van € 1.000,- bijleggen :N

Wat wel weer apart is, dat jij verzekerd bent op basis van de database/koerslijst van je verzekeraar/tussenpersoon en daardoor kennelijk zonder dat je er iets aan kunt doen, flink onderverzekerd bent :? Wat kun jij eraan doen, dat je verzekeraar verkeerde waarden hanteert? En dan ga ik er even vanuit dat jij zelf geen enkele invloed hebt op de te verzekeren waarde. Ik zou een discussie dus eerder over die boeg gooien ... tenzij dit natuurlijk bij het aangaan van de verzekering duidelijk is gemaakt aan de verzekeringnemer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net zo benieuwd naar de uitleg als jij. Het enige dat ik kan verzinnen is, dat het tenaamstellingsdeel van het kentekenbewijs nodig is in verband met vrijwaring.

Als motoren gestolen worden en deze is verzekerd, dan keert de verzekeraar het geld uit en daarmee wordt de verzekeraar eigenaar van de motorfiets. Eigenlijk neemt de verzekeraar de gestolen motorfiets over.
Soms worden gestolen motorfietsen teruggevonden en dan gaat de politie of OM op zoek naar de eigenaar om de motorfiets terug te geven. Degene die de papieren dan heeft is de eigenaar en kan de motorfiets dan claimen.

Als je zelf de papieren behoud, dan kan het zijn dat je én de uitkering hebt én de gestolen motor weer terug. Dan wordt het allemaal ingewikkeld want de verzekeraar zal het geld weer van je terug willen hebben, want feitelijk heb je geen schade meer. Maar je zou alweer een nieuwe motorfiets gekocht kunnen hebben of de gestolen motorfiets komt terug met schade.

Daarom is er een termijn gesteld van 30 dagen. Als de motorfiets dan niet terug is, wordt er uitgekeerd en gaat het eigendom over naar de verzekeringsmaatschappij. En de verzekeringsmaatschappij wil graag de papieren voordat er uitgekeerd wordt, anders heeft de verzekerde geen incentive meer om op zoek te gaan en het op te sturen.
 
Dit kun je wel vergeten .. tenzij je net Sinterklaas aan de telefoon krijgt ;) De verzekeraar heeft deze bepaling niet voor niets in de voorwaarden opgenomen. Zal regelmatig voorkomen schat ik zo in, dat de vastgestelde dagwaarde boven de waarde uit de boekjes komt. Die € 1.000,- waardeverschil komt neer op een paar euro premie den ik en daarvoor zou de verzekeraar het verschil van € 1.000,- bijleggen :N

Wat wel weer apart is, dat jij verzekerd bent op basis van de database/koerslijst van je verzekeraar/tussenpersoon en daardoor kennelijk zonder dat je er iets aan kunt doen, flink onderverzekerd bent :? Wat kun jij eraan doen, dat je verzekeraar verkeerde waarden hanteert? En dan ga ik er even vanuit dat jij zelf geen enkele invloed hebt op de te verzekeren waarde. Ik zou een discussie dus eerder over die boeg gooien ... tenzij dit natuurlijk bij het aangaan van de verzekering duidelijk is gemaakt aan de verzekeringnemer.

Dit heb ik zelf gedaan.... heb hier veels te snel naar gekeken en vooral geen 1 seconde gedacht dat mijn motor uit mijn garage kon worden gestolen. Erg naïef want het tegendeel is gebleken. Als ik straks een nieuwe motor komt zal ik natuurlijk nooit meer onderverzekerd zijn. Als verzekeraar A een te lage dagwaarde biedt dan kies ik voor verzekeraar B. Een hele hele dure les lijkt het te worden.

Wellicht kun je je dagwaarde met terugwerkende kracht verhoogd krijgen. Dan moet je wel het verschil in premie betalen die een hogere dagwaarde tot gevolg zou hebben gehad. Dan heb jij gewoon netjes de premie betaald die ze anders gehad zouden hebben. Kleine kans dat ze erin mee gaan, maar wellicht als je een welwillende medewerker hebt...

Die € 250 was niet van mijn verzekeraar, ik zit zelf bij ASR. Heb nog even gesproken met mijn tussenpersoon en als ik geluk heb dan gebeurt dit wel. Dus dan wordt de dagwaarde wel €4750 en moet ik iets meer premie betalen maar keren ze een stuk meer uit. Het is nu afwachten, heb geen idee wat ASR doet bij geen tennaamstellingdeel 2. Keren ze niks uit of toch de hoogste dagwaarde, geen idee. Hopelijk weet ik zo snel mogelijk meer. Sowieso kost het je altijd (veel) geld. Motor gekocht voor € 5200, ruim € 800 aan onderhoud dus reken maar uit dat ik minimaal € 1500 tot € 6000 verlies heb gemaakt door één zo'n klote dief.... |( :r
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik zelf gedaan.... heb hier veels te snel naar gekeken en vooral geen 1 seconde gedacht dat mijn motor uit mijn garage kon worden gestolen. Erg naïef want het tegendeel is gebleken. Als ik straks een nieuwe motor komt zal ik natuurlijk nooit meer onderverzekerd zijn. Als verzekeraar A een te lage dagwaarde biedt dan kies ik voor verzekeraar B. Een hele hele dure les lijkt het te worden.Die € 250 was niet van mijn verzekeraar, ik zit zelf bij ASR. Heb nog even gesproken met mijn tussenpersoon en als ik geluk heb dan gebeurt dit wel. Dus dan wordt de dagwaarde wel €4750 en moet ik iets meer premie betalen maar keren ze een stuk meer uit. Het is nu afwachten, heb geen idee wat ASR doet bij geen tennaamstellingdeel 2. Keren ze niks uit of toch de hoogste dagwaarde, geen idee. Hopelijk weet ik zo snel mogelijk meer. Sowieso kost het je altijd (veel) geld. Motor gekocht voor € 5200, ruim € 800 aan onderhoud dus reken maar uit dat ik minimaal € 1500 tot € 6000 verlies heb gemaakt door één zo'n klote dief.... |( :r
Je hebt ook op de motor kunnen rijden. Dat verlies is dus niet enkel verlies, maar ook gebruik.

Dat is de reden dat een waarde telkens lager uitvalt dan aanschafprijs (tenzij zo geregeld).

Succes in ieder geval.

Tipje: stel je vragen bij tussenpersoon of verzekeraar, daar heb je sneller en beter antwoord dan alleen hier vragen stellen.
 
Dit heb ik zelf gedaan.... heb hier veels te snel naar gekeken en vooral geen 1 seconde gedacht dat mijn motor uit mijn garage kon worden gestolen. Erg naïef want het tegendeel is gebleken. Als ik straks een nieuwe motor komt zal ik natuurlijk nooit meer onderverzekerd zijn. Als verzekeraar A een te lage dagwaarde biedt dan kies ik voor verzekeraar B. Een hele hele dure les lijkt het te worden.Die € 250 was niet van mijn verzekeraar, ik zit zelf bij ASR. Heb nog even gesproken met mijn tussenpersoon en als ik geluk heb dan gebeurt dit wel. Dus dan wordt de dagwaarde wel €4750 en moet ik iets meer premie betalen maar keren ze een stuk meer uit. Het is nu afwachten, heb geen idee wat ASR doet bij geen tennaamstellingdeel 2. Keren ze niks uit of toch de hoogste dagwaarde, geen idee. Hopelijk weet ik zo snel mogelijk meer. Sowieso kost het je altijd (veel) geld. Motor gekocht voor € 5200, ruim € 800 aan onderhoud dus reken maar uit dat ik minimaal € 1500 tot € 6000 verlies heb gemaakt door één zo'n klote dief.... |( :r

file:///C:/Users/Patrick/Downloads/56516.pdf de voorwaarden .. al weet ik niet welke jij hebt. Maar ik zou bij de aanschaf van je volgende motor maar eens goed gaan babbelen met je adviseur, want ASR kent motorverzekeringen met ruime dekkingen zie ik ... zelf met een dekking aanschafwaarde. Is de motor ouder dan 36 maanden dan geld dagwaarde lees ik en de bepaling die jij eerder plaatste over die € 250,- aftrek zie ik niet. Maar goed ... bel inderdaad ff met je adviseur/tussenpersoon of de verzekeraar rechtstreeks. Ik weet niet of ASR werkt met vaste schadebehandelaren per dossier ( bij ons is dat wel het geval ), maar in dat geval heb je een vaste contactpersoon die jouw dossier van A tot Z heeft behandeld en dus alles moet kunnen vertellen en afspraken ook in het dossier noteert. Dan ligt het maar vast *D
 
Nee helaas nog geen antwoord. Vandaag weer contact gehad maar ze zijn er mee bezig.
Wordt vervolgd.... Het voorbeeld van de € boete ivm geen tennaamstelling deel 2 was van een andere verzekeraar. Ben benieuwd hoe ASR het af gaat handelen.
 
Laatst bewerkt:
Nee helaas nog geen antwoord. Vandaag weer contact gehad maar ze zijn er mee bezig.
Wordt vervolgd.... Het voorbeeld van de € boete ivm geen tennaamstelling deel 2 was van een andere verzekeraar. Ben benieuwd hoe ASR het af gaat handelen.


De voorwaarden van ASR plaatste ik een paar posts terug ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan