Carburator schroef type

Erikperdu

Rookie
30 sep 2013
4
0
Hallo,
Ik mis een schroef aan deze carbu(zie foto)
Kan er mij iemand zeggen welk type carbu dit is
en welk partnummer deze schroef zou kunnen zijn.

Staat momenteel op een yamaha RS 125 (1981)
maar is niet de standaard carbu vandaar dat ik de partnummer niet vind.

full
 
Ik heb al vele Mikuni 's bekeken maar nergens vind ik een tekening of afbeelding met die ene schroef.
P.S Ik zie nergens een nummer op staan
alleen MIKUNI KOGYO
en made in Japan ...
Ik weet ook niet wat de functie van de schroef is. Ze dicht alleen af (koperen zeer korte schroef)
Bij de meeste carbu's is daar geen opening.
 
Als de schroef alleen maar afdicht kan je een willekeurig boutje erin draaien toch? Meet de diameter en de spoed, de spoed kan jet makkelijkst met een ander boutje meten als je geen caliber hebt, M6 heeft 1.0, M8 1.25 en standaard M10 1.5, ik heb zeer waarschijnlijk een passen boutje liggen hierzo, kan ik hem nog inkorten voor je ook.
 
Ik vindt hem ook niet direct terug, kun je nog foto's maken vanaf de andere kant.

Vindt je nog markeringen terug?

Onderdelen in de carburateur zouden ook een nummer moeten hebben.

Dient de schroef niet om ervoor te zorgen dat de gasschuif juist staat?

Normaal zit er een klein pennetje in de schacht en een uitsparing in de gaschuif.

Bij japanse motoren zijn de meeste M6 en M8 standaard spoed, M10 is fijn (1.25).

Op de foto lijkt dit toch fijne draad.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ook nergens dat het standaard draad is, ik gok dat het M10X1.25 is.

Stel dat het zo is kun je dat dus controleren door een M8 boutje in het schroefdraad te leggen en te kijken op dat met dat van het gat overeen komt ;)
 
Ik heb al vele Mikuni 's bekeken maar nergens vind ik een tekening of afbeelding met die ene schroef.
P.S Ik zie nergens een nummer op staan
alleen MIKUNI KOGYO
en made in Japan ...
Ik weet ook niet wat de functie van de schroef is. Ze dicht alleen af (koperen zeer korte schroef)
Bij de meeste carbu's is daar geen opening.

Het lijkt hetzelfde als met een carb met uittrekchoke op diezelfde plaats.
Denk dat het gewoon een standaard giethuis is, voor verschillende modellen/merken motoren.
Jij hebt een choke met hendel en dan dichten ze het gat met een dop.

Bij een zaak met veel fitwerk maak je wel kans. Afdichtingsdoppen van messing zijn vaak engelse draad of fijn metrische draad.
Of je draait er een kunststof dop http://www.conrad.nl/content/images/size/170/286656484/.png in van een lasdoos, of zoiets dergelijks van de "goeie" diameter. Dat de spoed niet helemaal goed is, is niet erg. Met iets geweld erin draaien en wat vloeibare pakking erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan