welk blok honda cb450s?

katja

MF'er
31 aug 2013
40
9
Noord-Holland
dag lieve mensen,
in maart dit jaar heb ik een honda cb450s gekocht. Bij aankoop werd erbij verteld dat hij wat olie verbruikte, inmiddels is dit opgelopen naar zo'n 1 op 100. kortom: niet goed.
Na wat rondvragen lijkt een nieuw blok goedkoper dan reviseren dus bij deze de vraag waar internet bij tot dusver geen antwoord op wist te geven;
welke typen motorblok kunnen er in een honda cb450s?
groetjes
 
dag lieve mensen,
in maart dit jaar heb ik een honda cb450s gekocht. Bij aankoop werd erbij verteld dat hij wat olie verbruikte, inmiddels is dit opgelopen naar zo'n 1 op 100. kortom: niet goed.
Na wat rondvragen lijkt een nieuw blok goedkoper dan reviseren dus bij deze de vraag waar internet bij tot dusver geen antwoord op wist te geven;
welke typen motorblok kunnen er in een honda cb450s?
groetjes
Zonder ingrijpende wijzigingen alleen hetzelfde blok.
Een nieuwe motor kopen is waarschijnlijk goedkoper dan een (gebruikt onbekend) blok in (laten) bouwen.
 
Oh, TS is nieuw op M-F, snapt misschien nog niet helemaal de MF-meligheid die af en toe heerst.

Welkom *O*

1:100 is wel flink veel, zal aardig blauwe rook trekken. Het goedkoopste / makkelijkste is waarschijnlijk een andere CB kopen en van twee halve één goede maken. Of gewoon een andere motor en deze in onderdelen wegdoen. Of het blok van een CB 400 oid past weet ik niet, er zal op MF vast een CB topic zijn waar mensen zitten die het wel weten.
 
De CB450s is natuurlijk geen dure motor, reviseren is economisch nauwelijks interessant, maar fuck it, als iedereen zo denkt rijd er natuurlijk geen oude pracht meer rond.

Persoonlijk zou ik marktplaats afstruinen voor een tijdelijke andere motor, desnoods zo'n zelfde als je dat wilt, in de tussentijd lekker het oude motortje reviseren, en als alles dan weer mooi gerepareerd is doe je de andere motor weer weg.

Of, je koopt natuurlijk precies zo'n zelfde motor, en zet het blok over, maar dat is natuurlijk veel te makkelijk en vooral niet leerzaam.

Het ligt er maar net aan hoeveel waarde je aan je hobby en motor hecht.

Puur kwa geld is het niet echt interessant om je oude motor te reviseren (naast het feit of je dat ook kan?)

Maarja, dat was mijn motor ook niet :

003.jpg


Maar voorlopig plopt hij al weer een jaar of 3 betrouwbaar iedere dag rondjes :

012-3.jpg


Dus ik zeg : Andere tijdelijke motor scoren, oude motortje lekker reviseren, tijdelijke motor weer verkopen als alles weer goed werkt. :)
 
eerst op de low budget manier klepseals vervangen met een stuk touw in de cilinder. Kost 10 euro en werkt het niet heb je 10 euro weggegooid.
 
Zijn die blokjes niet van gelijke pasform als de 250N en de 400N?
Maar de tip van Zot is een goeie. De seals zullen waarschijnlijk uitgedroogd zijn. Nieuwe zuigertjes laten boren is natuurlijk niet rendabel voor de dagwaarde. Maar als je de motor nog een paar jaar denkt te houden is het goedkoper als een andere motor kopen.

De 450S is natuurlijk ook een hele leuke fiets, Ik zou op zoek gaan naar een sloper.
 
De N blokken passen niet, de ophanging aan de voorkant is totaal anders.
De N heeft een framebuis lopen voor het blok en de S heeft 2 buizen lopen.
Verder zijn de blokken wel gelijk.
 
Champi champi chamionetjes, wat? Mo neen jongens

een cb900 gaat passen maar de voorste vork gaat te zwaak zijn. Ik Kan die mens heel goed berijpen, ik rijd nu met een VFR750F, wel beetje aangepast uitgeboord ezv.

Moet geen andere moto hebben. Ik zie die moto gewoon graag.
 
Laatst bewerkt:
breng maar een frame en een blok, en ik ga maken dat die past met een ferm gewicht verdeling. De frame gaat moeten versterk worden.

Voor vrouwen met name Katja wordt er gratis gewerkt. *O* :9~~
Geef me de naam en het adres van dat gesticht waar ik het blok en frame kan afgeven?
Weten ze ervan dat jij daar aan het gereedschap zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan