Voorwiel scheef na ongeluk Africa Twin

atakanAT98

Rookie
1 okt 2013
3
0
Sliedrecht
Hallo,

Ik heb vanochtend na 3 jaar sparen mijn droom motor gekocht een AFRICA TWIN 98'. Jammer genoeg ben ik die middag aangereden door een auto ;(. Het gevolg hiervan is een paar kapotte kuipkappen en een scheef voorwiel. Het repareren van de kappen vind ik zelf niet een groot probleem, maar het voorwiel wel.

De motor trekt met een recht stuur naar links. Op de afbeeldingen is het voorwiel te zien. Ik vraag met nu af of ik dit zelf eenvoudig kan oplossen.
full
 
Je gaat toch niet zelf lopen knutsellen ?
Je bent aangereden dus de tegenpartij draait op voor de schade en bijkomende kosten lijkt mij :?
 
Niet aan beginnen.

Motorzaak laten doen, vakkundig en met garantie.
Verzekering auto betaald (maak ik even op uit de manier waarop je het ongeval beschrijft).
 
Je verteld het alsof de schuld bij de auto ligt... als dat zo is zou ik voor de duurste optie gaan :p

Zo niet dan een nieuw/tweedehands wiel erin mits er niks anders aan de hand is zoals een krom of getordeerde vork. Weet je ook of je remschijven nog recht zijn? Allemaal dingen die op zich wel van belang zijn wil je weten of je het makkelijk kan oplossen...
 
@straycat en Martell, het ongeluk was gedeeltelijk mijn eigen fout, dus de verzekering kan het niet dekken '( . Ik denk dat het idd een goed idee is om hem naar een motorzaak te brengen. Hartstikke bedankt voor de snelle reactie ;)
 
Wat mij sinds 2007 niet gelukt is met twee twins, flik jij even in een middagje.

Ik heb dat apparaat op boomstammen geparkeerd, van een heuvel gevallen, een liter te weinig olie in het blok, en twee passagiers meegenomen tegelijkertijd.

...en jij krijgt een Africa Twin stuk?! Wat een wereld....
 
Ik heb ook al meerdere malen m'n stuur/wiel van m'n AT scheef gehad na een afstapper voordat ik stil stond.
Was niets krom, enkel scheef in de kroonplaten of (in mijn geval) verdraaide stuurverhogers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan