zx7r 1992 vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mipgast

Rookie
29 sep 2011
17
0
Hallo

ik heb gisteren een zx7r uit 1992 gekocht
(van het forum hier die blackbeauty blabla)
hij zou in perfecte staat zijn maar dit klopt toch niet helemaal blijkt na 1 dag!
het zijn wat vragen waar misschien een foto makkelijk zou zijn, die volgen maar ik ben steeds pas s avonds thuis!

nou, hij was mooi gewassen maar na 1 dag heb ik al diverse puntjes gevonden waar ik mijn vragen bij heb!

1. verbruiken deze motoren (vaak/veel) olie? hij zit namelijk maar tot de helft van het kijkgaatje.

2. hij lekt olie aan de linkerkant waar ook een slangetje op het blok zit. wat kan dit zijn en hoe kan dit komen / en verhelpen

3. de buddy springt niet open, ik voel wel weerstand op de sleutel

4. koelvloeistof, 2 korte slangen aan de rechterkant met een zwart ding er tussen van plastic (is dit de thermo?) hangen de druppels onder. wat is dit en wat kost dat ong?)

5. voorvork keringen lekken, misschien door dat hij een uurtje met ingetrokken veren heeft gestaan in de bus, maar dat moet toch eigenlijk kunnen??

6. kun je een achter schodemper reviseren? deze zweet ook nogal (tegen het lekke aan)

7. de knipperlichten zijn vervangen voor kleinere, welke GEEN ledjes hebben toch knipperen deze niet. wat kan dat zijn? ander relais? hoe is dit te maken?


verder is ook het zadel op de hoekjes gescheurd en begint de lak van de velgen los te laten (was ook al niet geschuurd...) dus al met al best een hoop gedoe voor een motor die word verkocht als zijnde 'izgs', maarja als je hem netjes wast van te voren kun je veel verdoezelen natuurlijk

ik hoor graag van jullie hoe of wat ik het beste kan doen en ik zal zsm wat fotos er van maken!
bedankt
Pim

ps; kennen jullie me niet? in de sport categorie in zx7r stel ik me nog even kort voor, heb dit 2 jaar geleden al eens gedaan toen ik nog een gsx 600f 25kw had!
 
mailtje naar hem gestuurd en reactie terug gehad. dus ik hoop dat onderstaande punten inderdaad mee vallen (dik gedrukte is zijn reactie)en misschien valt het dan wel mee...

- zit weinig olie in (duid mij op verbruik) Kan zijn van de pakking die ik heb vervangen heb geen olie bijgevuld
- rechts bij die 2 korte kvs slangetjes met dat platic ding er tussen hangen de druppels koelvloeistof er onder dat hoort zo, is een opvanger lijkt me, herken het zo niet
- voorvork lekt 2x dit MOET gebeurd zijn onder het vervoeren aangezien ik ze vorige maand heb vervangen
- achter schokdemper lekt lijkt me niet ding is super stug
- buddy gaat niet omhoog moet gaan met de sleutel anders onder de kap even trekken
- olie lekkage waarvan jij zei dat deze was opgelost, is dat niet pakking aandraaien?
- volgens mij heb je de koplamp ook maar even gewisseld voor een normale (je vertelde nog dat er een speciale in zat en liet dit zien, nu heb ik toch gewoon normaal licht) klopt is een h7 lamp omdat die andere niet mag, wil niet dat je bekeuringen krijgt
- verder zweet hij her en der (bij de cabr. bij de benzine toevoer, etc) een motor uit 1993 zweet altijd wat is gewoon simpelweg ouderdom
- etc etc
 
nou die lekkages niet als hij net is gepoetst.
de keeringen kan inderdaad tijdens transport.
schokdemper niet opgelet.
maar wellicht valt het dus mee, maar als iemand zinnige antwoorden of tips heeft dan hoor ik dat graag:-)
 
1: je weet dat je een minimum en een maximum niveau aanduiding hebt he, tussen die 2 is goed.

2: bedoel je de carterontluchting?

3: Als je het zadel los krijgt, alles een beetje smeren kan geen kwaad.

4: zitten de klemmen niet los, probeer ze aan te draaien?

5: ik heb mijn motor al 20 keer naar circuit gevoerd met ingetrokken veren dus dat is grote kul dat het de voorvork gaat lekken door transport.

NIET goed vervangen dus, kijk ook maar de staat na van de vorkpoten zelf, chrome nog goed (geen putten)?

6: die kun je ook reviseren

7: goed aangesloten?

Hier en daar wat gebruikssporen bij een motor van 1993 is normaal maar geen enkel blok zou moeten zweten/lekken dus die argumentatie is ook dikke kul.
 
Eens met BenjaminDG, daarbij een motor die voor verkoop gepoetst is dan heb ik altijd
mijn bedenkingen, net als de opmerking " ik heb hem alvast warm laten draaien"
Ik hoop dat de extra kosten voor herstel mee gaan vallen voor je. Succes
 
zal de prijs ook wel naar geweest zijn.. dunkt mij - alle waar is naar zijn geld - oud hollands gezegde. En indien je vindt dat jij teveel betaald heb, was de verkoper gewoon beter dan jouw in de onderhandelingen. :Y


verder geen nuttige bijdrage's hoe je e.e.a. goedkoop kan oplossen.. ik heb geen technishe know-how van Kawa's
 
Laatst bewerkt:
links lekkage zal de keerring van de koppelingscilinder zijn (althans van de stift). gebeurd vaker.
verdere lekkage over het blok is niet normal
olie verbruik hoort ook nul te zijn, maar goed wanneer hij lekt dan kan dat. de stand zegt niets. het gaat er om of hij op niveau blijft.

wat betreft de lampen. zit er normaliter een H1 en H4 glas op. het kan zijn dat hij dat heeft veranderd. Heb ik ook ooit gedaan. wel netter dan je H1 naar beneden richten.

buddy is niets over te zeggen. smeren, of slecht???? maar even kijken. zal ook niet ernstig zijn.

voorvorkeerringen is verkeerd gedaan of binnenpoten zijn slecht. horen gewoon niet te lekken.

achter schokbreker. niet reviseren, maar gewoon vervangen door een ander. kosten iets van 35E

verder je even aanmelden op het forum van www.zxr750.nl
lopen ook een hoop mensen met kennis, onderdelen en hulp mogelijkheden.
 
1250 als zijnde in zeer goede staat
vandaag blijkt ook al dat, nadat hij eigenlijk zei dat het een nieuwe kappenset in de grondlak was, welke door een autospuiter is gespoten. dat er rode lak onder zit (buddy heb ik er af gekregen en daar zag ik een kleine beschadiging
gaat lekker dus!
 
nog een beginners vraagje
hoe krijg ik het achterste zadeltje er af?
ik heb met een schroevendraaier de voorste los gekregen maar het mechanisme zelf zit onder de achterste... komt die normaal ook mee los? of hoe moet die los?
 
klopt kwam ik ook achter, zadel is inmiddels gelukt trouwens.
kabeltje lag er af.

knipperlichten;
hij zei dat het relais sowieso goed was, maar dit was van buiten al een bonk roest, en de houder van het relais helemaal gecorroreerd dus daar maar eens mee beginnen!
 
ja dat sowieso, maarja maak hem nu maar gewoon netjes heb me er maar bij neer gelegd. als het dan wel een goede is als ik klaarb en weet ik zelf iig ook dat het goed is.
en ik heb nog heel de winter dus dat moet goedkomen!

knipperlichten werken al, ookal kon het relais zeker niet kapot zijnw ant die had hij al gecontroleerd was dit toch behoorlijk roestig en aangekoekt. nieuwe dr op en ze knipperen weer!


olielek
Foto550-R8W37WTU.jpg

schokdemper
Foto550-CQ37TTF8.jpg

hier hingen de druppels onder
Foto550-HS83BVKV.jpg

lekkie
Foto550-L4N7U4QE.jpg

mij was ooknog verteld dat de kappen nieuw waren, in de grondlak stonden entoen zwart zijn gespoten maar deze foto bewijs toch iets anders!
Foto550-HD83KJMV.jpg


maar verder is het best een plaatje!

Foto550-3WVEHEWF.jpg

Foto550-MFRPKFNU.jpg


Foto550-VTYCKLNM.jpg

Foto550-SZUOEJED.jpg

Foto550-ZY7VSPNJ.jpg

Foto550-8A4BU3LF.jpg

Foto550-LFNOL8KU.jpg

Foto550-YYMSJCC4.jpg


Foto550-4OQI8OVJ.jpg
 
olielek plaatje is niet zo duidelijk trouwens maar daar aan die voorkant zit dus dat slangetje met zo'n oog ik denk/hoop dat hij het daar op doet. maar heb ik nog niet naar gekeken verder.
de koelvloeistof dat is zeker het thermostaathuis? deze is nu ook nog wel droog eigenlijk maar ik heb niet echt ver meer gereden dus die hou ik even onder controle.
al met al gaat het dus al wel de goede kant op:-)

iemand trouwens tips voor leuke kleine elementjes. ik twijfel nog tussen wit en groen eigenlijk.
en dan denk ik een kawa sticker onder, en dan een rand op de velg en wat kleine prul dingetjes ofzo.

kan je trouwens in die h1 fitting gewoon makkelijk een h4 lamp er bij maken? dan kan ik gewoon een setje h4 xenon van een auto kopen toch? heb ik meteen 2 lampen
 
knap barrel heb je dan gekocht. Misschien ben ik te snel in mn oordeel...maar als er zo een foto van zo doeber bij de motor staat..dan weet ik wel wat voor figuur het is denk ik ;)
Heflt van wat ie idd zegt is bullshit. Als de poten goed zijn en de keerringen ok zijn..dan mag ie niet lekken. Ook al trek je hem in zn vering. Heb dat denk ik al +100 x gedaan zowat.
Tis ook een it-er he van 21...kan je hem alemaal niet kwalijk nemen. Zou het igg proberen op te lossen met hem. Doet ie er niks aan..weet de rest van MF wat voor figuur het is :)
 
Laatst bewerkt:
had m gemaild maar was zich van geen kwaad bewust.
leek mij ook dat zon kering als die goed vervangen is, niet zomaar gaat lekken
maar had ie wss ook zelf gedaan.
ben er zelf natuurlijk ook een beetje makkelijk in geweest want hij zei er 2400 euro in te hebben zitten, maar ik weet niet waar die m heeft gelaten dan, misschien zit er nog een envelop met 2300 euro verstopt...
ook de afstelling kon iets beter (vertelde die er wel nog bij) omdat hij t luchtfilter had vervangen.
als je vol gas geeft hikt die n keertje boven in toeren maar dat is nog wel te overzien maar kan hem wel weer laten afstellen ook nog....
maarja maak t allemaal wel en dan hoop ik een fijne motor te hebben maar heb voor mn gevoel wel 450 te veel betaald.
maarja kon je allemaal vooraf weten etc natuurlijk, maar daar heb ik nu niks aan
 
heb m nog maar een mailtje gestuurd over die rode lak delen terwijl hij zij dat het een nieuwe set in de grondlak was enz. maargoed ik kreeg op simpele vragen ook al niet tot nauwelijks antwoord dus t zal wel niks worden
 
Ik vind dit absoluut absurt om te zien en te horen.
Je wordt hier afgezet als een oplichter terwijl je je best probeert te doen.
Laten we wat puntjes op een rijtje zetten hier.
- Het olielekje wat wordt beschreven zit zo : Ik heb rrn week voordat de motor weggging een nieuwe koppelingsdruk pakking( ben even de naam krijt ) laten zetten, dus hij was lek vrij, bon is hier gewoon aanwezig. Waarom hij NU lukt? Geen idee, waarschijnlijk zal de pakking moeten worden aangedraaid ivm het uitzteten van het blok.

- Knipperlichtjes doen het niet, dat heb ik hem HIER, TER PLEKKE laten zien, en nu krijg ik de schuld ervan?

- Voorvorkkering, was gewoon in orde hier, hij heeft dat ding samen met mijn is de spanbanden gehesen door zijn voorvork heen in zijn busje. Kan het dat het toen is stuk gegaan?

- Het klein beetje rood zichtbaar door de lak; bij het monteren van de nieuwe pakking, heeft deze onderkuip op de grond gestaan met deze kant naar beneden toe, waarschijnlijk is er dan dus war lak afgegaan? Lijkt me niet meer als normaal toch als een motor wordt gebruikt?

- Het feit dat de buddy niet open gaat? Is dat niet gewoon de sleutel erin doen? En als hij niet open gaat kwestie van wd40 en een beetje wiebelen? Ik gebruik dat slotje nooit, dus het kan zijn dat het van binnen wat is gaan oxideren.

- Het feit dat de motor inhield, is VERTELD bij de verkoop, wist de koper alles van.

- Het feit dat er teveel is betaald...dit trapt me nog het meest op mijn hart, ik stop hier al mijn centjes in, maar ga binnenkort naar madrid voor afstuderen. Dus ik verkoop hem, vergelijkbare motoren zijn op internet 1400 a 1500 euro. Ik vraag vervolgens deze prijs, koper rijdt een testrondje en neemt hem mee. Ik had gezegd dat hij inhield en de andere kleine dingetjes. En nu wordt ik hier afgeschept van het is toch maar een it-er van 21( leeftijd? ben ouder? maar waar gaat dit over!?

Ik vind dat ik een nette goedlopende motor heb verkocht, de testrit beviel dan ook goed.

NU! wordt naar elk klein stukje lak of heel klein beetje roest wat er nog opzat(nihil) dus gekeken en ik hier slecht afgescheept... Echt heren waar zijn we mee bezig.

Het was, is en blijft een goede motor. En ik weet zeker als ik er verre reizen mee kan maken, de nieuwe eigenaar dat zonder probleem ook kan.

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik er ook bij verteld he dat ik dat wist
- knipperlichtjes (maar het relais was volgens jou goed, dus echt er naar gekeken was er volgens mij niet)
- afstellen
- olie lek had je gezegd maar had dicht moeten zijn (kan opzich dus gebeuren maar voor mij wel gewoon n tegenvaller...)

verder de keringen, schokdemper, kvs, en die kappenset (was toch nieuw ind e grondlak gekocht en toen zwart gespoten prof., nou grondlak is niet rood hoor) valt me wel wat tegen ja.
net als de buddy waarvan de kabel niet vast zat, maar ook dat is natuurlijk een kleinigheidje maar niet leuk om bij thuiskomst meteen te hebben...
en als ik dat dan optel heb ik gewoon nog best veel onnkosten aan een motor die in zeer goede staat zou verkeren
maar je hebt gelijkt, ik heb de motor zelf gezien en gekocht... dusi k maak t allemaal wel t komt ook allemaal wel goed. maar 't is dus niet echt een motor die in perfecte staat is etc. maargoed ik was er zelf bij dus zal r maar niet te moeilijk over gaan liggen doen.. dan had k een andere moeten kopen en had ik t zelfde risico gehad.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan