K75 Deel 2: ze blijven rijden

- achterdemper gereviseerd
Is dat nog een beetje betaalbaar? Veel mensen gooien er gewoon een nieuwe op, b.v. van YSS. Waarschijnlijk niet veel duurder en technisch -ben ik toch wel vrij zeker van- stukken beter dan de originele ooit geweest is.
 
Laatst bewerkt:
vond het wel meevallen , niet duurder dan als je een wat ouders jap een andere sckokdemper met meer zoekt zeker als je geen duur spul wil van de dure merken.

maar rijd wel lichtjaren beter dan origineel.
 
Er schijnen adressen te zijn waar je een schokbreker kunt laten reviseren voor rond de €150.- Daar heb je geen nieuwe Wilbers of Öhlins voor. Maar ik heb begrepen dat lang niet alle schokbrekers gereviseerd kunnen worden, en dan komt YSS al snel om de hoek als prima vervanger voor een hele scherpe prijs voor wat ik heb kunnen vinden. Ook kan niet iedereen zijn motor zomaar een paar dagen missen in afwachting van revisie...

Dat gezegd hebbende, kijk ik uit het raam naar een wit gehagelde motor, waar ik eigenlijk druk mee aan de slag moet. Voor en achter schijven en blokken vervangen wegens alles versleten, krom en op... Maar bij gebrek aan een schuur zal dat buiten onder de carport moeten gebeuren... Tegen beter weten in hoop ik dat de temperatuur nog een paar graadjes wil stijgen, maar ik ben bang dat het echt kouwe klauwen klussen gaat worden....
 
Is dat nog een beetje betaalbaar? Veel mensen gooien er gewoon een nieuwe op, b.v. van YSS. Waarschijnlijk niet veel duurder en technisch -ben ik toch wel vrij zeker van- stukken beter dan de originele ooit geweest is.

Bij de grote beurt uitgevoerd en volgens de factuur E 300 incl btw

Peter
 
Ik heb hier nog een oude K75 schokbreker liggen. Zou die eens open moeten slijpen om te kijken hoe die er van binnen uit ziet. Mijn verwachting is dat het geen technisch hoogstandje is. Dan kan je reviseren maar voor letterlijk een paar tientjes extra heb je een nieuwe.

Dus of een nieuwe keerring en wat verse olie de oplossing is? Zoals iemand uit de veringwereld mij járen geleden eens vertelde (het was een vrouw dus ik durf het wel te herhalen): "je kunt een vrouw op leeftijd wel nieuwe tieten geven, het blijft toch een oud wijf" :o
 
Laatst bewerkt:
Een schokbreker, zeker de originele Boge, is natuurlijk geen stukje high tech. Het is een simpel pompje. Alles schoonmaken, nieuwe olie en rubbertjes en hij is weer als nieuw. Een echte nieuwe is minimaal 100 euro meer.
 
😄

Nu nog iets verzinnen voor de topkoffer.

Heb er een city set opzitten en daar past geen helm of laptop in.

Wat zijn mijn opties?
 
City set dat zijn toch de smalle zijkoffers :? in de gewone zijkoffers past wel een integraalhelm. :Y
Je kan ook het bagagerek van de K1100 op de K75 zetten met de grote topkoffer v/d K1100.
Danny :W :]
 
Zijn de smalle inderdaad.

Topkoffer Bagagerek van van een K1100 past gewoon 1 op 1? Dat zou mooi zijn!
 
Laatst bewerkt:
Mocht je die city koffers weg doen heb ik nog wel interesse. Heb nog hihi topkoffers liggen helaas geen k1100 set meer
 
Beste K-rijders,

Vanaf het eerste moment dat ik in motoren geinteresseerd raakte (begin jaren 90) heb ik een zwak gehad voor de BMW K serie. De oplossing die BMW voor deze motoren had verzonnen met het blok gekanteld in de lengte richting vond ik geniaal (vind ik nog steeds). Als jongen van 15 verzamelde ik alle folders die ik maar kon vinden van deze motoren (heb ze zelfs nog allemaal). Helaas waren deze motoren voor mij toen ik eenmaal een rijbewijs had veel te duur. En op de een of andere manier is het er later nooit meer van gekomen om er een te kopen. Vaak omdat ze erg hoge kilometerstanden hebben. Nu weet ik wel dat niks hoeft uit te maken, maar tussen de oren zat dat toch niet lekker. Op dit moment rij ik op een CBF1000 en die bevalt me prima en zal ook niet snel weg gaan. Maar wat ik me altijd heb afgevraagd is, rijdt een bmw K serie nu anders dan een "normale" 4 cilinder. En zit er misschien zelfs nog verschil tussen een K75 en K100?
 
Ja een k rijd anders, maar in mijn optiek niet alleen door blok maar ook door gewichtverdeling, achterbrug etc Verder is een k75 een 3 pitter en de k 100 1100 1200 een 4 pitter.
 
Ik heb wel eens een K75 met K1100 topkoffer gezien :Y dus het past 1 op 1 of is eenvoudig passend te maken. :Y
En voor kompas een K75 haalt misschien net de 190 de K100/1100 gaan over de 200 :Y .
Danny :W :]
 
Ja, een K-serie rijdt echt anders. De balans en gewichtsverdeling is veel beter als bij een staande viercilinder. De 75 is ook nog wat lichter, heeft een balans as en loopt dus trillingsvrij. Als je na een dagje sturen je eigen CBF weer pakt zal je hem lomp zwaar vinden ondanks dat dit op papier niet zo is.
 
Nog even terugkomend op de topcase, een K1100LT case past niet 1 op 1.

Je moet naast de originele steunen ook extra gaten boren omdat ze niet overeenkoment (na wat gegoogle op usa fora).

De makkelijkste optie zou zijn om te gaan voor de topcase van De Hobbyist. Deze past op de bestaande city koffer punten en dan heb je nog de keuze om in een seconde te wisselen. Blijkbaar passen hier ook 2 helmen in ofzo...

Ik ga hier maar eens naar kijken.
 
vind het zo jammer dat ze nooit geen multi kleppen blok K75 gemaakt hebben met een nog moderner injectie systeem, niet iedereen heeft 100 + pk nodig
maar wil wel een cardan en een oer solide bouwkwaliteit.
 
:^ 75 pk is voor mij genoeg. 6e versnelling en jiffy aan de andere kant (of blok en aandrijving spiegelen) en ik ziu er zelfs ee nieuwe van kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan