Motor-Forum

Select Forum

K75 Deel 2: ze blijven rijden

k75rt 1991 -

Reg. datum:
27 apr. 2011
Ben benieuwd.

Allemaal de beste wensen voor 2018 :W
Nie mój cyrk, nie moje małpy
It's the physics, stupid!
Vaak verzinnen mensen pas achteraf de reden waarom ze iets gingen doen...

BMW K75 en vroeger 3x GT550,

Reg. datum:
06 nov. 2004
Daar sluit ik me bij aan. Veel pechvrije en mechanisch stille 8-) kilometers gewenst.
Kou, sneeuw en pekel, wat wil een echte motorrijder nog meer........

Reg. datum:
05 nov. 2006
Ik ben echt een onwijze kneus met gereedschap, ik heb het geprobeerd maar ik ben gewoon echt onhandig...

Weet iemand van een garage of hobbyist/liefhebber die mijn k75rt kan nalopen in de buurt van Groningen Stad? Hij loopt op zich prima, er zit alleen een geluidje onder de tank (klinkt als iets dat tegen een riem aanloopt) en heb het idee dat er iets in de voorvork niet lekker zit, ik vermoed een balhoofd lager, maar weet het niet zeker.

K1600GT/K75RT

Reg. datum:
31 dec. 2009
Gisteren de 140.000 km grens gepasseerd met miss April. Al bijna 25 jaar geen klap verkeerd. Geen bijzonderheden behalve reguliere onderhoud. Nog steeds geen druppel olieverbruik en benzine ~ 1:20
Nog maar een paar jaartjes aan vastknopen.
Op naar het voorjaar!

Peter
freude am fahren

xjr1300 / k75 / cb1300

Reg. datum:
23 mei. 2005
Hallo catch22, in Marum heb je van Houten, die weet veel van oudere BMW's. Is niet heel goedkoop....
bold is ok, bald too

Reg. datum:
05 apr. 2017
quote:
gt550 schreef op 28 oktober 2017 @ 08:36:
Ennn....graag gedaan... :/

Ondertussen heb ik bij mijn fiets de gereviseerde eindaandrijving geplaatst. Maar het is niet geworden wat ik ervan hoopte :N Alle lagers vervangen, maar nog steeds een "zaag"geluid, vooral in zijn derde tegen de 50. Wat je gelukkig zelden rijdt :( Met een andere EA hoor ik niets, dus bak enzo kan ik uitsluiten. Ook een andere cardanas geeft geen verschil. Vertanding van pignon en kroonwiel zijn perfect. Je voelt het ook als je aan het wiel draait. Op "het andere" forum komt nauwelijks reactie. Misschien kan iemand hier er nog wat intelligents over zeggen. -O-

Sorry voor de late reactie! bedankt voor de goude tip :} , dit bleek inderdaad de boosdoener. Ik heb echter nog een vraag. De motorstaat al een paar jaar zo goed als stil, op een paar kleine ritjes na. Waar moet ik op letten als ik de motor veilig in gebruik wil gaan nemen?
Ik hoor het graag alvast bedankt!!

Reg. datum:
06 nov. 2004
"Grote beurt" lijst afwerken en gewoon gaan rijden. Grote kans dat dat goed gaat.

k75rt 1991 -

Reg. datum:
27 apr. 2011
quote:
Niggelll schreef op 13 maart 2018 @ 19:50:

[...]

Sorry voor de late reactie! bedankt voor de goude tip :} , dit bleek inderdaad de boosdoener. Ik heb echter nog een vraag. De motorstaat al een paar jaar zo goed als stil, op een paar kleine ritjes na. Waar moet ik op letten als ik de motor veilig in gebruik wil gaan nemen?

bravok
Nie mój cyrk, nie moje małpy
It's the physics, stupid!
Vaak verzinnen mensen pas achteraf de reden waarom ze iets gingen doen...

Reg. datum:
06 nov. 2004
Bravok. Da's lang geleden... _O- _O-

GS500, K75RT

Reg. datum:
26 aug. 2002
quote:

Waar is de k eigenlijk voor? Controleren of je de K75 wel gepakt hebt?

20W50 inside

Reg. datum:
28 dec. 2007
quote:
sav schreef op 17 maart 2018 @ 06:35:

[...]

Waar is de k eigenlijk voor? Controleren of je de K75 wel gepakt hebt?

K staat voor K-ding doet het nog steeds niet! O-)
FZX750,XJ700X,XJ650,CB500,XJ550,XJ550,XJ600,XJ700X,K75RT,R1100R, R1100RT

fka Wild Chocolate

Reg. datum:
11 jan. 2010
voor ketting, maar dat is nogal een gesleutel bij een K...
BMW K100RS 1986 / Yamaha XJ600S Diversion 1992 na 14 jaar trouwe dienst nu Diversion-topic onderdelenfiets

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Remco met een K schreef op 18 maart 2018 @ 16:01:
voor ketting, maar dat is nogal een gesleutel bij een K...

Bijna. De A is voor aandrijving. De K is voor koeling. Helaas heeft de K dat in vloeistof vorm.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
06 nov. 2004
quote:
Niggelll schreef op 13 maart 2018 @ 19:50:

[...]

En? rijdt-ie?

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.