K75 Deel 2: ze blijven rijden

Dat klinkt idd niet goed :N Dit heb ik nog nooit gehoord. Iig heel anders dan de geluiden die de mijne heeft (gehad). Ik zou niet durven zeggen wat het kan zijn.

Ik sluit mij aan bij de "het klinkt niet goed"-roepers. Ik zou ook denken aan de lagers.

Je kan de conditie van de lagers inschatten door de oliedruk te meten. Bij versleten lagers is de oliedruk lager dan normaal. Ik geloof ook niet in het tandwiel van de BMW boer, maar dat is wel de vakman.

Is het geluid ontstaan / erger geworden na olie verversen? Ben je op dunnere olie overgestapt? Lijkt het oliedruklampje te branden als de motor door en door warm is?
 
Met de olie is niets gebeurd. Ik rijd al jaren met de zelfde (merk en type, niet al jaren de "zelfde").
Oliedruk geeft geen problemen.

Ook geen olieverbruik of vermogensverlies.
 
je kan ook gewoon even de krukasdeksel eraf halen en voelen. je hoef niet eens olie te verwisselen.
kost je alleen een beetje vloeibare pakking. werkje van 30 minuten.

en via de bougie opening kan je dan met z'n tweeen en een houten stok tegen de zuiger de zuigeras lagers controleren
 
Laatst bewerkt:
Het geluid komt nauwelijks over op film maar is vooral te horen bij 12 sec, bij 37 sec. en vlak voor het uitschakelen.

http://youtu.be/B7REP3qvlHA
Lijkt me echt iets van metaal wat rammelt. Klinkt niet gezond! Is het niet gewoon een onderdeel van je uitlaat (hitteschild) wat los zit en begint te rammelen bij bepaald toerental? Als het echt iets in de motor zou zijn dan had je nooit zo lang ermee kunnen rijden.

(lijkt mij)
 
Laatst bewerkt:
Hallo K75 liefhebbers,

Als ik nog iemand blij kan maken aan het begin van dit nieuwe jaar met een erg mooie K 75 uit 1987, dan hoor ik het graag ! Hij staat ook op Speurders met meer info en foto's.
En voor € 1250,- ook niks te duur lijkt me.
full
 
Deze, bouwjaar 1987, valt net binnen het nieuwe kwarttarief.
Dan betaal je maar een paar tientjes belasting per jaar.

Helemaal belastingvrij is nu pas vanaf 40 jaar en ouder. ( 1974 dus )
 
Op zoiets gaat het inderdaad uitlopen.
Komende week schijnt het toch te gaan sneeuwen, dus met de zijspan naar het werk. Dit weekend beginnen met demonteren.

Dan begin ik ook met verder demonteren ;)
Ben benieuwd of zo'n blokkie te tillen is :o
Mzzzlllss,Rob.
 
Dan begin ik ook met verder demonteren ;)
Ben benieuwd of zo'n blokkie te tillen is :o
Mzzzlllss,Rob.

deze serie geeft misschien wat ideetje hoe het een en ander aan te pakken.

of het blok alleen te tillen is zie op 3:10

[edit] hij gebruikt geen torsiesleutel omdat hij hem diverse malen in en uit elkaar haalt, zie zijn beschijvingen [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bijna alle aansluitingen zijn al los, blokkie zit maar met 4 bouten aan het frame vast.
Ik haal eerst nog even de bak met aandrijving los...
Mocht het niet lukken..ik heb een wph liggen en bij grote problemen een slijptol })
Op mijn werk waar de K staat hebben we ook een werkplaatskraan dus komt goed.
Mzzzlllss,Rob.
 
Leuk filmpje trouwens..via daar ook allerlei andere filmpjes hoe je een K stukken mooier kan maken :} ...
Mzzzlllss,Rob.
 
Bijna alle aansluitingen zijn al los, blokkie zit maar met 4 bouten aan het frame vast.
Ik haal eerst nog even de bak met aandrijving los...
Mocht het niet lukken..ik heb een wph liggen en bij grote problemen een slijptol })
Op mijn werk waar de K staat hebben we ook een werkplaatskraan dus komt goed.
Mzzzlllss,Rob.

Zolang je alleen de stukken doorslijpt die ik niet nodig heb vind ik alles best ;)
 
deze serie geeft misschien wat ideetje hoe het een en ander aan te pakken.

of het blok alleen te tillen is zie op 3:10

[edit] hij gebruikt geen torsiesleutel omdat hij hem diverse malen in en uit elkaar haalt, zie zijn beschijvingen [/edit]


Inderdaad mooie filmpjes.
En zo te zien kost het helemaal niet veel tijd. ;)
 
deze serie geeft misschien wat ideetje hoe het een en ander aan te pakken.

of het blok alleen te tillen is zie op 3:10

[edit] hij gebruikt geen torsiesleutel omdat hij hem diverse malen in en uit elkaar haalt, zie zijn beschijvingen [/edit]
K100 blok is ook te tillen en die heeft een cilinder extra!
150767_120617908073952_904758889_n.jpg
 
Blokkie net in de pauze helemaal losgemaakt, op zich toch best een mooi systeem.
Het is zelfs redelijk te tillen B| 8-) maar is in elk geval klaar voor transport richting Teevee :W
Mzzzlllss,Rob.
 
Hangt ie er al weer onder?
Weet je ook al wat je met de restanten van je oude blok gaat doen? Ik heb een K75 die ik tot in de eeuwigheid rijdend wil houden, ik heb wel interesse om wat rommel op de plank te leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan