Koppeling versleten?

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
683
6
Bemmel
Specs:
Merk: Yamaha
Type: FZS600
Bouwjaar: 2000
KM stand: ~45.000KM

De laatste tijd merk ik dat mijn kopelling laat aangrijpt, hiermee bedoel ik dat als ik de koppeling laat opkomen hij alleen aan het einde van de slag de koppeling gebruikt. Dit bemoeilijkt af en toe het rustig wegrijden dus is niet altijd even fijn.

Is het in dit geval dat de koppelings platen op zijn?
 
Als ik in het WPHB kijk dan is het verstellen alleen voor de vrij slag van de kabel.
Zal dit dan wel helpen?

De koppeling reageert alleen op het einde van de slag (dus van het stuur vandaan) En dan heb ik ongeveer 1 cm bruikbare koppeling.
 
Als ik in het WPHB kijk dan is het verstellen alleen voor de vrij slag van de kabel.
Zal dit dan wel helpen?

De koppeling reageert alleen op het einde van de slag (dus van het stuur vandaan) En dan heb ik ongeveer 1 cm bruikbare koppeling.
eerst afstellen, zowel beneden achter de rubberdop als boven bij de hevel.
 
haha sorry hoor _O- .

Aangezien het WPHB alleen praat over de vrije slag wat dit niet gaat oplossen, denk ff checken.

Ik ga wel is ff kijken. Ik neem aan dat het strakker gezet moet worden?
 
Zullen we een nieuwe poging wagen om elkaar te helpen?
Ik begrijp dat de kabel strakker moet en dat ga ik van het weekend eens doen.

Ik post het resultaat hier wel even :)
 
Wat wil je dan eigenlijk ? Moet iemand jouw probleem vanaf een beeldscherm vaststellen en dit dan met draadloos gereedschap voor je repareren :? Loop naar je fiets en controleer je afstelling en je kabel.

Ik heb weinig technische kennis maar vind het wel interessant. Mij is altijd geleerd, liever 3x vragen dan 1x verkeerd. Eens?


Zoals hierboven gezegd, we gaan op vrolijke voet verder.
 
laatst sliptje me koppeling bij stevig gassen . platen zagen er nog goed uit ook de tussen platen waren mooi nog. ( mijne is wel getunned maar toch )
bleken de veren te slap te zijn ( ringetjes er achter gedaan ) en hij grijpt nu ook wat eerder aan .
dus als het bovenstaande niet helpt . stop dan 1 ringetje per veer er bij .
suc 6
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan