honda cr 125 rookt ineens !

jdj10

Rookie
4 okt 2013
12
0
liserbroek
hallo

ik ben jochem

ik heb een pas een honda cr 125 uit 2004 gekocht.
daarna een dag lekker gecrosst hij deed het perfect !
toen die avond meteen de blokolie ververst. kwam wel erg weinig uit..
die zondag wou ik gaan crossen maar het eerste rondje al ging die heeel erg roken !
we dachten eerst dat ik er teveel blokolie in had gedaan maar nee.
dus thuis alles na checken.. carb schoongemaakt nieuwe bougie dr in gedaan membraam nageken, meschien was de benzine fout gemaakt dus ook nog even andere gemengt.

maar mijn vraag dus wat kan het nog meer zijn !? want hij blijft roken.

bedankt !
 
Er zit ook maar een beetje olie op de bak van een 125 2-takt (uberhaupt), zeker als je een beetje grote lekbak hebt lijkt dat al gauw erg weinig. Niet toevallig gechecked hoeveel er uit is gekomen (en of dat een beetje in de buurt komt bij fabrieksopgave)?

Ik vraag me af of het de keerringen wel zijn, als een keerring lek is wil zo'n apparaat vaak nog maar slecht starten en zou je gok ik ook wel benzine moeten ruiken in de bakolie bij het aftappen.

Uitlaat en inlaattraject verder wel olievrij?

En hoe is de koelvloeistof/het koelvloeistofpeil?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Jaa die krukaskeeringingen he daardacht ik ook al aan ik hoopte dat ik meschien iets over het hoofd had gezien. Maar het blokolie dat eruit kwam heb ik gecheckt dat was maar 300 ml ongeveer en er moet 650 in..

Jochem
 
hij zal denk ik wel olie van de versnellingsbak mee verbranden, en zullen ze daarom minder olie ingedaan hebben of is dit allemaal al verbrand voordien.

Je zou best deze keerring vervangen, rechtse scheel er helemaal af, dan kan je ineens je koppeling checken want deze zal ook redelek droog gestaan hebben en ms verbrand. Op je krukas zit een klein tandwiel dat in contact staat met het grote van je koppeling (buitenklok). Dit kleine tandwiel op krukas moet eraf en dan door een houtvijs in de keerring te draaien en te trekken verwijder je deze. Check even de speling van je krukas, en dan kan je een nieuwe monteren, let wel goed op hoe deze eruit komt, je kan ze op 2 manieren erin steken.
 
Kan ook bewust te weinig olie in hebben gezeten vanwege een kapotte keerring.

:^2

Ooit voor een klant een spartametje ter reparatie gehad, hij had het ding net gekocht en het blokje liep niet soepel.

Ik blokolie bijvullen en een rondje tuffen, dat zag er ongeveer zo uit:

article-2062731-0ED67C4B00000578-598_634x374.jpg
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik ben jochem

ik heb een pas een honda cr 125 uit 2004 gekocht.
daarna een dag lekker gecrosst hij deed het perfect !
toen die avond meteen de blokolie ververst. kwam wel erg weinig uit..
die zondag wou ik gaan crossen maar het eerste rondje al ging die heeel erg roken !
we dachten eerst dat ik er teveel blokolie in had gedaan maar nee.
dus thuis alles na checken.. carb schoongemaakt nieuwe bougie dr in gedaan membraam nageken, meschien was de benzine fout gemaakt dus ook nog even andere gemengt.

maar mijn vraag dus wat kan het nog meer zijn !? want hij blijft roken.

bedankt !

Ik vermoed een kat in de zak.
 
Als je niet te vet hebt gemengd kan het zijn dat de krukas keerring lekt waardoor de atf olie in het carter word gezogen bij de krukas.
 
1:40 minder kan zeg maar niet ..
Jaa hij loopt perfect alleen rookt erg en na even rijden slaat die vet :(
Als hij zijn versnellingsbakolie verbruikt kan je dat ruiken.
die olie stinkt anders dan mengsmering.
Als de krukaskeerringen lekken gaat hij meestal slecht lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan