Casey Stoner deel 3

Wat had ik Stoner graag tegen Marquez zien rijden, beide op 'n Repsol Honda.
Maar On Topic; kennelijk is Honda toch slechter met Stoner omgegaan dan Ducati.

Ergens wel jammer dat hij - mede door die zaken uit het verleden - zijn ervaring niet inzet om een nieuw merk in de MotoGP te helpen... maar op Ducati heeft hij de meeste kans wat wildcards te scoren, die Pirro heeft (of nu had) toch ook een droombaan, weinig druk/verwachtingen en zowel in de MotoGP als in de WSBK aan de start mogen verschijnen... zou een start in de WSBK er ook inzitten? O-)
 
Laatst bewerkt:
Zijn testwerk bij Honda was zeer nuttig. De Honda waar Marquez kampioen mee werd was gewoon goed. Toen Marquez aan die ontwikkel-taak begon ging het allemaal wat minder. Misschien dat hij Ducati net dat zetje in de goede richting kan geven. En dan heb ik hoge verwachtingen van Andrea Ianonne!
 
Zijn testwerk bij Honda was zeer nuttig. De Honda waar Marquez kampioen mee werd was gewoon goed. Toen Marquez aan die ontwikkel-taak begon ging het allemaal wat minder.

:X

Mensen overschatten zo, zo, zo vaak de rol van de coureur in het ontwikkelen van de motor. Marc Marqúez ontwerpt het motorblok niet letterlijk zelf hè. In de fabriek wordt de motor ontwikkeld, langs de baan scherpgesteld en de rijder geeft feedback. Dan begint dat cirkeltje weer opnieuw. De feedback van een coureur is een klein (doch voor die laatste afstelling belangrijk) tandwiel in een gigantisch lang en ingewikkeld ontwerptraject.

Wat de coureurs doen, is harder gaan dan wie dan ook. En feedback geven over hoe dat voelt en wat er dan met de motor gebeurt, want geen enkele testrijder haalt die limieten. Maar de karakteristieken van motorblokken bijvoorbeeld (het pijnpunt van de '15 Honda), daar hebben coureurs bijzonder weinig invloed op. De engine freeze gedurende het jaar verplicht een fabriek om te roeien met de riemen die het brengt, vandaar dat ontwikkelwerk gedurende het jaar niet altijd helpen kan: soms mag je een onderdeel simpelweg niet vervangen. Wat dan wel gedaan kan worden, is met andere onderdelen (frame, vering) kijken wat je kunt bereiken.

Dát is Marquez, Dani en het team dan wel weer gelukt: het '15 motorblok bracht aan het einde van het seizoen toch nog mooi een aantal keren dikke winst! :Y
 
Twee alineas omwille van de quote ingekort, maar goed geschreven en volledig mee eens! :Y

Dát is Marquez, Dani en het team dan wel weer gelukt: het '15 motorblok bracht aan het einde van het seizoen toch nog mooi een aantal keren dikke winst! :Y
Ik dacht dat Marquez tijdens of direct na Assen teruggreep op het 2014 motorblok. Vanaf welke GP is weer met 2015 materiaal gaan rijden? Dat moet mij dan ontgaan zijn.

Stoner terug bij Ducati: interessant. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op eventuele wildcard deelnames van hem.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij was dat het 2014 frame waar hij op terug greep. Hij had geen gevoel met het 2015 frame. En volgens mij was dat vóór Assen.
 
In hoeverre het nog niet officieel was is dat het vandaag iig wel :)
Stoner als testrijder bij Ducati

gp-news-rossi-doesn-t-enter-strike-at-valencia-new-stoner-ducati-rumors-101378_1.jpg
 
Welkom terug bij de Ducati-familie Casey.

Het merk waar hij op thuis hoort!

En het merk dat hem een mes in zijn rug stak toen hij ziek was... verbazend dat hij zich daar overheen weet te zetten.

Hoop dat hij wildcards weet te krijgen in zowel de WSBK als de MotoGP :]
 
Zou hij de intriges binnen de visserij nu al beu geweest zijn? :)
Ik zag hem graag voorbij komen driften, maar vind deze comeback best opmerkelijk na alles wat hij over de MotoGP gemeld heeft.
 
Zou hij de intriges binnen de visserij nu al beu geweest zijn? :)
Ik zag hem graag voorbij komen driften, maar vind deze comeback best opmerkelijk na alles wat hij over de MotoGP gemeld heeft.

Denk ook niet dat het een comeback is :?
Hij is in Italié en bij Ducatisten enorm populair :} ...is gewoon reclame voor Ducati
En ook nog wat feedback geven, af en toe, is meegenomen
Ik snap het wel..
En wat is er nu mooier als testrijder zijn...geld verdienen met je hobby _O-
 
Op welke motor Casey Stoner ook rijd hij is gewoon goed. Ik vond het destijds ook rete jammer dat hij stopte. Ik was toen hij nog racde ook zeer zeker voor Casey en niemand anders.
 
Casey is zeker een geweldige coureur en had hem nog graag in het veld gezien maar weet wel wat hem over de streep heeft getrokken .
De wereld draait erom en denk ook zeker dat ie een nuttige inbreng heeft om de fiets verder te ontwikkelen .

Een comeback zal dit zeker niet zijn maar alhoewel ik weet dat dit persbericht niet van hem afkomt en hij niks meer met de moto gp ( rijdersveld)
Te maken wil hebben.
Is dit persbericht voor komende jaren voldoende ,en gewoon net als de meeste testcoureurs je werk doen en niet teveel de media aandacht opzoeken .
Klaar is klaar.

Phoe ,i rest my case(y)
 
Op welke motor Casey Stoner ook rijd hij is gewoon goed. Ik vond het destijds ook rete jammer dat hij stopte. Ik was toen hij nog racde ook zeer zeker voor Casey en niemand anders.

giphy.gif


:+
 
Laatst bewerkt:
Casey is zeker een geweldige coureur en had hem nog graag in het veld gezien maar weet wel wat hem over de streep heeft getrokken .
De wereld draait erom en denk ook zeker dat ie een nuttige inbreng heeft om de fiets verder te ontwikkelen .

Een comeback zal dit zeker niet zijn maar alhoewel ik weet dat dit persbericht niet van hem afkomt en hij niks meer met de moto gp ( rijdersveld)
Te maken wil hebben.
Is dit persbericht voor komende jaren voldoende ,en gewoon net als de meeste testcoureurs je werk doen en niet teveel de media aandacht opzoeken .
Klaar is klaar.

Phoe ,i rest my case(y)


ik ben al lang blij als hij nog wat vette beelden kan opleveren :Y
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het wel mee eens sepp maar heb het een beetje gehad met het feit ,alle motorsportfans elke keer blij te maken met een dode mus.
Het is go en niet to much show i.m.h.o .

En verder doen waar ie goed in is .

Motorrijden dus
 
mss dat de valpartij tijdens de 8 uren van suzuka, op een Honda, daar ook een bijdrage in geweest is.
 
mss dat de valpartij tijdens de 8 uren van suzuka, op een Honda, daar ook een bijdrage in geweest is.

Wat ik gelezen heb (of dat correct is weet je natuurlijk nooit) is dat die valpartij in zo verre heeft bijgedragen omdat Honda er in eerste instantie niet geheel voor uit wilde komen dat het een technisch mankement was waardoor hij zo hevig crashtte.

En Stoner is nu juist iemand (soms best storend met de manier van spreken) die gewoon zegt hoe het is. Niets meer, niets minder en dat botste dus.

Dit zal overigens vast niet de enige beweegredenen van hem zijn geweest denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen krijgt weer een stijve piemel van het idee van een comeback, maar hij wordt tester en ambassadeur van het merk. En ja... misschien... heel misschien zal íe aan 1 GP deelnemen als wildcard
 
Terug
Bovenaan Onderaan