GPZ400 komt niet meer boven de 6000 toeren

Gerard2969

Die hard MF'er
7 dec 2012
532
216
HOORN
Goedenavond,

Heb ik weer........
Mijn carburateurs hebben lekke vlotterbakpakkingen en ben van plan om dit morgen (proberen) te repareren dus ik haalde vandaag mijn GPZ op en op de weg naar huis was er de eerste 20 km. nog niets aan de hand en ineens zakte de snelheid naar zo'n 80 a 90km en wilde hij niet meer toeren maken, ook met terugschakelen en dan gas erop blijft hij hangen op 6000 toeren.
Stationair loopt hij mooi op 4 cilinders en in zijn vrij kan ik de motor gerust doortrekken tot 9000 toeren maar zodra je ermee gaat rijden keert het probleem weer terug.
De carburateurs zijn 1500km geleden gereinigd (half jaar geleden) door een motorzaak en zijn er nieuwe stationairsproeiers ingezet, luchtfilter was ook vervangen.
De buitenste vlotterbakpakkingen zijn pas geleden vervangen door dezelfde motorzaak (de binnenste moet ik nog doen dus).
Er zit een nieuwe accu in en als ik de voltmeter activeer onder het rijden bij het blijven steken van de toeren blijft ie keurig op 14 volt staan.
Ik hoor geen abnormale geluiden vanuit de motor.

Weet iemand wat dit kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij te weinig power, dus te weinig benzine, of ergens valse lucht.

Zou het kunnen komen door de lekkende vlotterbakpakkingen? Lekt het hard?
Ik ken dat niet met buitenste en binnenste vlotterbakpakkingen.
 
Lijkt mij te weinig power, dus te weinig benzine, of ergens valse lucht.

Zou het kunnen komen door de lekkende vlotterbakpakkingen? Lekt het hard?
Ik ken dat niet met buitenste en binnenste vlotterbakpakkingen.

Ik heb een paar weken geleden de buitenste vlotterbakpakkingen laten vervangen door een motorzaak omdat de benzine daar uit druppelde, de middelste waren toen enkel aan het zweten. Vandaag heb ik de motor uit de stalling gehaald en naar huis gereden voor werkzaamheden aan de middelste carburateurs en zag dat daar ook inmiddels benzine uitdruppelt.
Ik weet niet of het hier mee te maken heeft dat de motor ineens slecht rijdt, ik weet wel dat toen de buitenste vlotterbakpakkingen zo lek waren ik niets merkte van het rijgedrag.
 
Ik heb een paar weken geleden de buitenste vlotterbakpakkingen laten vervangen door een motorzaak omdat de benzine daar uit druppelde, de middelste waren toen enkel aan het zweten. Vandaag heb ik de motor uit de stalling gehaald en naar huis gereden voor werkzaamheden aan de middelste carburateurs en zag dat daar ook inmiddels benzine uitdruppelt.
Ik weet niet of het hier mee te maken heeft dat de motor ineens slecht rijdt, ik weet wel dat toen de buitenste vlotterbakpakkingen zo lek waren ik niets merkte van abnormaal rijgedrag.
 
Ik ging er zelf ook eigenlijk vanuit dat het een 2cilinder was. Denk al wat bedoeld ie met buitenste en binnenste.

Heb je een vacuumgestuurde kraan, of een vacuumafsluiter tussen de benzineleiding?
 
In principe kan het niet liggen aan de vlotterbakpakkingen. Er zit een centrale ontluchter om de 4 vlotterbakken te ontluchten.

Ik zou het toch als eerste zoeken in de benzinetoevoer. Belast komt ie niet boven de 6000rpm. Onbelast wel.
Is het vacuumslangetje van de vacuumafsluiter niet poreus? Tankontluchting wel goed los?
Misschien dat er een vlotter(s) blijft steken.
Of een membraam van de gasschuif die nooit lekker in de zitting heeft gezeten. Of lek is.

Misschien toch elektrisch> corrosie op een stekkerverbinding, aardeaansluiting of dodemansknop, je weet het niet.
 
In principe kan het niet liggen aan de vlotterbakpakkingen. Er zit een centrale ontluchter om de 4 vlotterbakken te ontluchten.

Ik zou het toch als eerste zoeken in de benzinetoevoer. Belast komt ie niet boven de 6000rpm. Onbelast wel.
Is het vacuumslangetje van de vacuumafsluiter niet poreus? Tankontluchting wel goed los?
Misschien dat er een vlotter(s) blijft steken.
Of een membraam van de gasschuif die nooit lekker in de zitting heeft gezeten. Of lek is.

Misschien toch elektrisch> corrosie op een stekkerverbinding, aardeaansluiting of dodemansknop, je weet het niet.

Bedankt voor je uitgebreide reactie, morgen ga ik het e.e.a. bekijken.
Mocht ik er niet uitkomen dan ben ik bang dat ik hem uit elkaar ga slopen en dan in stukjes maar ga verkopen :-(
 
Vandaag ben ik met de GPZ aan de gang gegaan en wat bleek........
Ik miste een rubber waar mijn tank op rust.
Bij het demonteren van de tank en de buddy zag ik dat het rubber voor de ingang van mijn luchtfilter lag, dit rubber had ik dus vergeten terug te plaatsen toen ik mijn accu had verwisseld.
Ik heb de vlotterbakpakkingen vervangen, de boel weer gemonteerd en de motor krijgt weer lucht :-)

Iedereen bedankt voor de tips.

Groeten,

Gerard
 
Terug
Bovenaan Onderaan