Nieuwe hoofdsproeiers bestellen

hotmusic

MF'er
28 jun 2013
35
0
Eindhoven
Hi,

Ik heb een Honda CB seven fifty F2 uit 1992. Ik ben deze momenteel aan het ombouwen tot een cafe racer. Ik zal voor de afstelling wellicht grotere sproeiers moeten bestellen. Mijn vraag, aangezien ze niet goedkoop zijn, is: welke maten sproeiers raden jullie aan te bestellen?

Momenteel zit er de maat 110 in als hoofdsproeier. Ik zat te denken aan 115-118-120 of moet in een bredere range gaan testen? bijvoorbeeld 115-125-135?

Wijzigingen aan de motor:

Openlucht filter:
http://www.kickstartershop.de/index.php?page=product&info=112

Andere uitlaat demper:
http://www.kickstartershop.de/index.php?page=product&info=208

Nog tips voor het zelf afstellen van het blok?

Bedankt voor jullie tijd en kennis!

Rick
 
Staat op de duitse site zelfs beschreven hoeveel groter je hoofdsproeier moet zijn met het open luchtfilter namelijk 25 tot 30 groter dus moet je van je huidige 110 naar 135 of 140. De sproeiers kun je meestal ook bij de brommer reparateur kopen.
 
Wat ik begrijp is dat je op moet letten dat je sproeiermaten tussen verschillende fabrikanten niet verwisselt. 140 bij de ene fabrikant (Dynojet) is geen 140 bij de andere (OEM).

Ow, nog beter; laat de fiets gewoon goed afstellen. Dat bespaart je op den duur zeker in de benzinekosten.
 
Weet niet precies welke je nodig hebt maar bij roukema kosten ze maar 3 euro per stuk

En inderdaad..... Bovenstaande filters zijn niet erg lekker af te stellen.

Maar ja, k&n filters zijn natuurlijk prijziger.....

yep, zijn inderdaad prijziger, maar je plaatst dit soort filters natuurlijk niet alleen voor de looks. Het resultaat moet minimaal een gelijke hoeveelheid power zijn, liever zelfs meer.
De filters die jij laat zien hebben een naam. Kutfilter (sorry) en die wil je dus niet omdat ze de luchtdoorlaat naar je carbs waarschijnlijk zelfs kleiner maken.
Beter ff wachten, sparen en dan K&N's kopen. Die kun je nl ook uitwassen en gaan dus erg lang mee :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan