Suzuki gsxr750W 1992 slaat af tijdens rijden

Ronald Beije

MF'er
6 okt 2013
79
0
ROSMALEN
Goede dag welkom allemaal.

Ik ben nieuw en on ervaren met sleutelen.
Gisteren een gsxr 750W 1992 watergekoeld aangeschaft van een kennis.
Heeft weinig gereden laatste jaren.
Sinds vandaag slaat hij af tijdens het rijden, is alleen via de PRI stand opnieuw te starten.
Vraag 1. Mag ik op PRI stand tijdelijk rijden om te kijken (uit te sluiten) of het en vacuum probleem is ??
Vraag 2. Kan iemand mij de goede richting op helpen om hem te repareren.

Ik hoor het graag. Bvd Ronald
 
Pri kan.
Je zet de kraan op een constante stroom.
De vlotters in de carb moeten dan zorgen voor afsluiten en voorkomen van overlopen.
 
Mijn glazen bol is even weg voor onderhoud, maar omdat je nieuw bent zal ik een poging ondernemen...
Als je van de technici hier een antwoord wilt, is het HEEL belangrijk dat je zoveel mogelijk details geeft, dan kunnen zij vaak enkele dingen uitsluiten of beter in een bepaalde richting zoeken/sturen..
Dus:
Start hij goed?
loopt hij mooi stationaire
slaat hij plotseling af
gaat hij inhouden en slaat dan af..
gaat dat gepaard met knallen in de uitlaat..
slaat hij af als je afremt..
trekt hij wel lekker door...
dus geef ons zo veel mogelijk details ( oh en hoop niet dat je hem hebt gekocht van benjaminDG)
 
check slangen naar carbs eens.

mogelijk in moeilijke bocht = weerstand = minder doorstroom

of je vacuum gedeelte van benzinekraan is kapot = bv lek membraam of vacuumslang lek

staan ze bekend om
 
Laatst bewerkt:
Vast bedankt voor jullie reactie.
Details zijn:
Als de motor koud is slaat hij op de "on' stand meteen aan.
Na 2 a 3 km rijden begint de motor in te houden en slaat af bij het in knijpen van de koppeling.
Vervolgens start hij niet ! Alleen in de pri stand. Als ik vervolgens weer ga rijden in de "on"stand slaat hij weer na 3 km af op dezefde wijze.

Gisteren in de pri stand een stuk gereden. Perfect resultaat. Loopt goed, trekt goed, en loopt mooi stationair.

Mag ik nu concluderen dat er iets mis is met de kraan of iets in het vacuum systeem (slangen, valse lucht of membraam)

Ik hoor het graag
 
Vast bedankt voor jullie reactie.
Details zijn:
Als de motor koud is slaat hij op de "on' stand meteen aan.
Na 2 a 3 km rijden begint de motor in te houden en slaat af bij het in knijpen van de koppeling.
Vervolgens start hij niet ! Alleen in de pri stand. Als ik vervolgens weer ga rijden in de "on"stand slaat hij weer na 3 km af op dezefde wijze.

Gisteren in de pri stand een stuk gereden. Perfect resultaat. Loopt goed, trekt goed, en loopt mooi stationair.

Mag ik nu concluderen dat er iets mis is met de kraan of iets in het vacuum systeem (slangen, valse lucht of membraam)

Ik hoor het graag
Ja.
 
Kijk prima zo...alle details die we nodg hebben, en voor ons ( in dit geval Martel) maar meerderen hier ,maar vooral voor jouw een relatief duidelijke diagnose..
Zou zo maar kunnen dat je vacuumleiding naar kraantje niet goed zit, ergens klem, of op de verkeerde aansluiting zit, of...je kraantje zelf (menbraan) is niet goed meer
 
Mijn glazen bol is even weg voor onderhoud, maar omdat je nieuw bent zal ik een poging ondernemen...
Als je van de technici hier een antwoord wilt, is het HEEL belangrijk dat je zoveel mogelijk details geeft, dan kunnen zij vaak enkele dingen uitsluiten of beter in een bepaalde richting zoeken/sturen..
Dus:
Start hij goed?
loopt hij mooi stationaire
slaat hij plotseling af
gaat hij inhouden en slaat dan af..
gaat dat gepaard met knallen in de uitlaat..
slaat hij af als je afremt..
trekt hij wel lekker door...
dus geef ons zo veel mogelijk details ( oh en hoop niet dat je hem hebt gekocht van benjaminDG)
goede how-to :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan