Oliekoeler te dicht op uitlaat?

Joe91

Die hard MF'er
9 aug 2013
289
0
Den helder
Beste mensen,

Ik ben bezig met het verplaatsen van mijn oliekoeler, maar nu zit ik met het volgende.. Ik wil hem achter mijn uitlaat bochten hebben maar het kan maar op 1 manier want meer ruimte is er niet. Nu heb ik gemeten en zit er niet meer dan 3mm tussen de uitlaat en mijn oliekoeler als ik m op deze manier monteer, is dit een probleem?



Uploaded with ImageShack.us

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want als dit zo kan gaat ik morgen nieuwe olieleidingen laten maken.

Groeten,
Joey
 
Mijn gevoel zegt dat je nogal wat stralingswarmte van de uitlaat gaat overbregen naar de oliekoeler. Kan het niet voor je uitrekenen hoeveel het is, mogelijk is het geen probleem. Wat je wel gaat krijgen is dat de verf van de oliekoeler afbladert. Persoonlijk zou ik het zo niet willen. Is een verticale montage van de koeler geen optie?
 
die koeler gaat daar niet veel meer doen. aan de voorkant een dikke hete pijp die hitte afgeeft en luchtstroming belemmert en aan de achter kant tegen het blok die de luchtstroom nog verder beperkt.
dan kan je hem net zo goed weglaten
 
haha, ja fuck.. Ik was er ook al bang voor.. Het is echt een beroerd ding, als ik m verticaal monteer dan moet ik weer zon achterlijk stuk met die slangen afleggen wat ook geen pannetje is..
Misschien wel even voor de goede orde, het word een streetfighter dus het word niet opgesloten met kuipen oid.
 
Ik had ook het idee om hem voor mn radiator te bevestigen, net eronder. Alleen dan moet ik wel met me olieslangen langs me uitlaat weer.. Kunnen deze een beetje tegen hitte of kan dit ook weer een probleem geven? Thanks voor de tip om me uitlaat te wrappen in folie maar had hier zelf ook aan gedacht, gezien het in t zicht blijf en ik het niet echt een mooie oplossing vind doe ik dit ook liever niet.. Maar om terug te komen op de olie leidingen langs me uitlaat, dit zal ook wel op lange termijn voor problemen zorgen, of zouden ze hittebestendig kunnen gemaakt worden?
 
Dan zou ik in jouw geval voor olieleidingen met een metaalomvlochten mantel. Deze mantel voert eventuele warmte opbouw effectief weg van olie leiding op het punt waar de leiding de de uitlaat passeert.


ps: is het blok standaard voorzien van een oliekoeler? aangezien je het ook hebt over een radiateur..
 
Ja, gewoon mn radiator die waar mn koelvloeistof doorheen gaat.. Standaart zit er op het balhoofd een beugel waar normaal gesproken de oliekoeler achter t kuipwerk zit. Ik ga morgen bij de hydrauliek boer eens vragen wat ie voor me kan betekenen. Thanks
 
Zonder kuipwerk kan je de oliekoeler gewoon weglaten, doorverbinden met een stukje slang tussen de aansluitpunten aan weerszijde van het oliefilter. Genoeg koeling.
Is het noodgedwongen of eigen keus om er een streetfighter van te maken?
 
Het is niet noodgedwongen, ik vind streetfighters gewoon erg tof.
Ik zou hem natuurlijk in eerste instantie weg kunnen laten en als toch problemen geeft kan ik m altijd nog monteren..
 
Nog niet, maar je hebt toch van die dopjes met een temp meter die je dr in kan draaien?
Als de temperatuur zo dusdanig hoog oploopt dan zal ik m toch moeten monteren, heb nu een leiding met koppelingen erop laten persen en deze verbind de olieleidingen gewoon met elkaar zonder de koeler dr tussen.
 
Kan je hem zeker niet voor de uitlaatbochten hangen?

Lijkt toch genoeg plaats voor te zijn?

Voorvork door kroonplaten laten komen en bij einde veerweg meten wat het verschil is tussen band en uitlaat.

Kijk dan of je oliekoeler er nog tussen past met een marge van 2-3cm.

Zo achter de uitlaat lijkt me ook niet makkelijk als je ooit aan de oliekoeler moet vijzen, dan ge je veel vloeken ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan