ktm duke3 690 moeilijk in neutraal/vrij te krijgen

19 mrt 2012
72
0
den haag
beste motor-forum-ers,

ik heb problemen om de duke in ze vrij te krijgen!
als ik van versnelling 1 naar ze vrij probeer te schakelen is dit bijna niet te doen..
en als ik in ze 2de versnelling naar ze vrij probeer te gaan, gaat dit ook moerlijk maar na een aantal keer schakelen schiet hij toch in ze vrij!

weet iemand wat de oorzaak kan zijn??

mijn dank is groot :}
 
Heeft de koppelingshevel nog genoeg speling? > afstellen

Wat doet de motor als je de 1e versnelling inschakelt bij warme motor? Wil die dan een klein beetje naar voren rollen? > platen vervangen

Neem aan dat er genoeg op de koppeling wordt gewheelied? :]
 
Laatst bewerkt:
Heeft de koppelingshevel nog genoeg speling? > afstellen

Wat doet de motor als je de 1e versnelling inschakelt bij warme motor? Wil die dan een klein beetje naar voren rollen? > platen vervangen

Neem aan dat er genoeg op de koppeling wordt gewheelied? :]

hahaha zo nu en dan ;)
bedankt voor je snelle reactie!

met koppelingshevel bedoel je de hendel? die zit inderdaad te dicht op het stuur maar met het afstel (draaiknopje) kan ik heb niet voldoende van het stuur afstellen :?
 
Koppelingskabel aan het overlijden? Hierdoor rekt hij teveel op en heb je te weinig opstel mogelijkheid.
Kun je de kabel ook aan de motorblok kant opstellen?
 
hahaha zo nu en dan ;)
bedankt voor je snelle reactie!

met koppelingshevel bedoel je de hendel? die zit inderdaad te dicht op het stuur maar met het afstel (draaiknopje) kan ik heb niet voldoende van het stuur afstellen :?

Nee, ik bedoel dat als je de koppelingshendel loslaat, hij een beetje speling heeft. Hij moet dus niet strak terugschieten de houder in. Dan komt de koppeling namelijk niet vrij. Daar is het stelschroefje voor. :)
 
Koppelingskorf naar de klote.. je platen zullen wel veel bramen aan de korf hebben geslagen,zodat hij moeizaam vrij komt.

Uiteraard zijn groeven in de korf iets wat vaker voorkomt. Maar meestal is het huis niet heel erg ingeslagen maar zijn het de stalen tussenplaten die vervormen, waardoor het total pakket dikker wordt. Door een nieuw setje platen erin te doen is het probleem vaak weer opgelost.
 
Allemachtig, ook al is het weekend, spellen mag nog steeds in normaal Nederlands hoor:
KTM duke 3 gaat moeilijk in z'n neutraal/vrij.

En dat is na een avond bieren in de dorpskroeg, wat is jouw excuus??
 
Lekkende drukcilinder wellicht.

Had ooit een RSV1000 en die kon ik ook elke maand ontluchten wilde ik hem zonder heel veel moeite in z'n vrij krijgen :+ . Stonden ze ook een beetje om bekend.
 
Laatst bewerkt:
Allemachtig, ook al is het weekend, spellen mag nog steeds in normaal Nederlands hoor:
KTM duke 3 gaat moeilijk in z'n neutraal/vrij.

En dat is na een avond bieren in de dorpskroeg, wat is jouw excuus??

Ik sluit me aan. waarom schrijft men me ipv m'n en ze ipv z'n :( . Maakt het lekker leesbaar ook.
Als ik 'ze vrij' lees, vraag ik mee eerst af waarom ze vrij en niet vrijt.
 
Hier sluit ik me ook bij aan,erger me soms rot aan de spellingsfouten :(

Tijd voor een ingreep beste Mods?!

'Me' ipv m'n wordt ook wel eens geschreven als 'men'. Ik noem nog een voorbeeldje: 'Men heeft men fiets gejat' Aaaarggggghhhh

Ik kan het niet helpen; m'n moeder was onderwijzeres. Iedereen op dit forum heeft de mond vol over verkeersregels en hoe vooral koekblikkers die stelselmatig negeren maar zelf een paar bezittelijke voornaamwoorden goed gebruiken is teveel gevraagd?
 
Tijd voor een ingreep beste Mods?!

'Me' ipv m'n wordt ook wel eens geschreven als 'men'. Ik noem nog een voorbeeldje: 'Men heeft men fiets gejat' Aaaarggggghhhh

Ik kan het niet helpen; m'n moeder was onderwijzeres. Iedereen op dit forum heeft de mond vol over verkeersregels en hoe vooral koekblikkers die stelselmatig negeren maar zelf een paar bezittelijke voornaamwoorden goed gebruiken is teveel gevraagd?

get a live man...

een paar spelling problemen heeft (bijna) iedereen wel. who cares :?

ja, dat sommige het echt bont maken ben ik met je eens, dat er verkeerde woorden worden gebruikt (de vernederlandste Engelse woorden bijvoorbeeld) is ook waar. maar dus?
 
Tijd voor een ingreep beste Mods?!

'Me' ipv m'n wordt ook wel eens geschreven als 'men'. Ik noem nog een voorbeeldje: 'Men heeft men fiets gejat' Aaaarggggghhhh

Ik kan het niet helpen; m'n moeder was onderwijzeres. Iedereen op dit forum heeft de mond vol over verkeersregels en hoe vooral koekblikkers die stelselmatig negeren maar zelf een paar bezittelijke voornaamwoorden goed gebruiken is teveel gevraagd?

Te veel. Mét spatie. En die puntkomma van je kan je beter vervangen door een komma. Daarnaast vind ik je laatste zin niet heel lekker lopen.

Als je huilt over andermans fouten moet je zorgen dat je er zelf geen maakt, natuurlijk.

Groetjes en kusjes,

Isdatzo
 
Laatst bewerkt:
Te veel. Mét spatie. En die puntkomma van je kan je beter vervangen door een komma. Daarnaast vind ik je laatste zin niet heel lekker lopen.

Als je huilt over andermans fouten moet je zorgen dat je er zelf geen maakt, natuurlijk.

Groetjes en kusjes,

Isdatzo

Ha, touché hoor. Foutje maken mag best en daar huil ik niet over. Het ergert me dat sommigen het zo bont maken. Wanneer heb je mij horen beweren dat je foutloos moet zijn/kunnen schrijven?

Kusjes terug!

P.s. Vergeet je niet nog een komma te zetten tussen 'fouten' en 'moet'? :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan