Shadow of Magna

Pkcc

Rookie
24 aug 2003
2
0
Moordrecht
Wie weet voor een nieuwe gebruiker van dit forum de echte verschillen tussen deze twee motoren (Honda Magna en Shadow)ik kan nergens duidelijke rijimpressies vinden of testen van de bouwjaren 84 t/m 86.
En ik weet dat de ene 4 cylinders heeft en de andere 2, maar verschillen ze verder echt zoveel? En welke dan?

Graag geen flauwe antwoorden; ja dit is een open deur ik weet het.
 
Ik kan alleen zeggen dat ik de shadow iets mooier vindt dan de magna... Verder denk ik dat je gewoon even allebei moet uitproberen voor het verschil. Het is leuk om te weten wat de een heeft en de ander maar het gaat toch ook om het rijgenot lijkt me? :)
 
De shadow is mooier,. de magna rijdt veel en veeeeeel beter,... ;o)
Magna heeft vermogen, gaat redelijk lekker door de bocht en een gaaf geluidje van de V4

Ik heb 4 jaar een magna gehad, heb nu een nieuwe, maar ik zou het zo weten.....
 
Intruder en shadow, zijn leuke machine's zolang je er een hebt boven de 1100cc.
Intruder is heel mooi, vindt hem alleen niet lekker rijden,...

De 700 en 750 cc, vindt ik net te licht, merk je vooral als er iemand achterop zit,.

Magna, vindt ik zelf een geweliddige motor om mee te beginnen, zeker als je houdt van een beetje doorrijden.

Het is net wat jezelf belangrijk vindt, looks, vermogen, of iets anders ??
 
He Pkcc,

Ik ben recent na ruim 5 jaar van een Shadow (1100) overgestapt naar een Magna (700). Als je graag af en toe ook wat sportiever rijdt (zoals ik), is de Magna een prima keus. Ik was aangenaam verrast (tijdens de proefrit al) over de kracht en de relatief vlakke koppelkromme. Ook de wendbaarheid (Shadow zat ik om de haverklap met m'n uilaat tegen de grond) is een stuk beter. Bij Magna wel heel goed oppassen op de specifieke kwaaltjes (2e versnelling, koelcircuit, olievoorziening achterste 2 cilinders). Succes met het bepalen van je uiteindelijke keuze.
 
Laatst bewerkt:
Okee mensen allemaal bedankt voor jullie reakties en sorry dat ik niet gelijk reageer, maar een mens moet af en toe werken toch?

Ben in elk geval wat wijzer geworden al moet ik zeggen dat jij "lowrijder" toch wel een hele stap hebt gedaan om van een Shadow 1100 naar een Magna 700 over te stappen. Zit er dan zo'n verschil tussen die twee? Had ik niet gedacht maar ja jij kan het weten.

Dan kan ik die Magna zeker wel lenen om mee op vakantie te gaan naar Spanje of zo, want dat fijne gevoel wil jij toch met iedereen delen, of niet soms?

Weet jij trouwens of de nokkenas en de nokkenas aandrijving van een Magna Bjr +/- 1986 als zwak bekend staat? Dat werd me door iemand verteld maar ja is het een slechte ervaring of is het typerend voor zo'n motor? Wie het weet mag het zeggen!!

In elk geval bedankt voor de info en in theorie staat mijn keuze al vast alleen nog ff proefrijden op beide.
 
Een vriend van me heeft beide (en de Shadow staat nu dus te koop). Zijn conclusie is dat de Shadow duidelijk bedoeld is voor het rustig cruisen en de Magna tevens bedoeld is voor vlot doorrijden en bochtenwerk.
 
Okee mensen allemaal bedankt voor jullie reakties en sorry dat ik niet gelijk reageer, maar een mens moet af en toe werken toch?

Ben in elk geval wat wijzer geworden al moet ik zeggen dat jij "lowrijder" toch wel een hele stap hebt gedaan om van een Shadow 1100 naar een Magna 700 over te stappen. Zit er dan zo'n verschil tussen die twee? Had ik niet gedacht maar ja jij kan het weten.

Dan kan ik die Magna zeker wel lenen om mee op vakantie te gaan naar Spanje of zo, want dat fijne gevoel wil jij toch met iedereen delen, of niet soms?

Weet jij trouwens of de nokkenas en de nokkenas aandrijving van een Magna Bjr +/- 1986 als zwak bekend staat? Dat werd me door iemand verteld maar ja is het een slechte ervaring of is het typerend voor zo'n motor? Wie het weet mag het zeggen!!

In elk geval bedankt voor de info en in theorie staat mijn keuze al vast alleen nog ff proefrijden op beide.

Bij ALLE 700,750, 1000 en 1100 VF modellen (Magna Sabre en Interceptor)loop je het risico een exemplaar te treffen met zwakkere nokkenassen. Over de supermagna ('87-'88) verschillen de meningen. er zijn oliekits om deze slijtage te voorkomen, zie de link in mijn onderschrift. Verder is het een pracht vanm een motor en zeker de 1100/V65 levert een ongekende brok vermogen :} :}
 
Dan kan ik die Magna zeker wel lenen om mee op vakantie te gaan naar Spanje of zo, want dat fijne gevoel wil jij toch met iedereen delen, of niet soms?

Als je mijn koppaking maakt, mag je die van mij een weekendje lenen :9
 
Okee mensen allemaal bedankt voor jullie reakties en sorry dat ik niet gelijk reageer, maar een mens moet af en toe werken toch?

Ben in elk geval wat wijzer geworden al moet ik zeggen dat jij "lowrijder" toch wel een hele stap hebt gedaan om van een Shadow 1100 naar een Magna 700 over te stappen. Zit er dan zo'n verschil tussen die twee? Had ik niet gedacht maar ja jij kan het weten.

Dan kan ik die Magna zeker wel lenen om mee op vakantie te gaan naar Spanje of zo, want dat fijne gevoel wil jij toch met iedereen delen, of niet soms?

Weet jij trouwens of de nokkenas en de nokkenas aandrijving van een Magna Bjr +/- 1986 als zwak bekend staat? Dat werd me door iemand verteld maar ja is het een slechte ervaring of is het typerend voor zo'n motor? Wie het weet mag het zeggen!!

In elk geval bedankt voor de info en in theorie staat mijn keuze al vast alleen nog ff proefrijden op beide.
Tijdens de 3500 mijl die ik nu gereden heb met m'n Magna heb ik totaal geen problemen gehad (regelmatig onderhoud, rustig opwarmen, de eerste 10-15 mijl de motor zo weinig mogelijk belasten, en daarna............. gaaaaaaan). Kreeg bij aankoop begin dit jaar ook 12 maanden volledige grantie (!!!), dus ik heb heel veel vertrouwen in 'n Magna. V.w.b. het uitlenen: Zelfs m'n vrouw krijgt 'm niet mee, dus sorry!!. ;)
 
Ik heb zelf ook en Magna. Dit is voor mij de eerste motor. Hij bevalt me echt uitstekend. Zoals hierboven al genoemd is is het voor een genieter die af en toe toch lekker door wil trekken. Voor de rest rijdt de motor super comfortabel en soepel.
Ondanks het voor mij pas de eerste motor is en geen ervaring heb met andere (wel een keer op een paar andere gereden) wil ik hem de deur eigenlijk niet meer uit hebben. en qua onderhoud valt het me tot nu toe nog niet tegen.
Ik heb een Magna van '93 en rijd er nu vol trots 2 jaar op rond.

groeten
Magna-Hill :]
 
Volgens mij reageren hier meer Magna mensen dan shadow mensen, zegt misschien al genoeg. Vind de shadow wel een stuk mooier klinken (zeker met open pijp). Magan wil prima vooruit, bochten ook wel tot bepaalde snelheid (kan ook aan mijn vering liggen). Enige echte nadeel van mijn magna.... zuipt benzine (komt ook door rijstijl) en heeft van die lelijke uitlaat dempers.
 
Volgens mij reageren hier meer Magna mensen dan shadow mensen, zegt misschien al genoeg. Vind de shadow wel een stuk mooier klinken (zeker met open pijp). Magan wil prima vooruit, bochten ook wel tot bepaalde snelheid (kan ook aan mijn vering liggen). Enige echte nadeel van mijn magna.... zuipt benzine (komt ook door rijstijl) en heeft van die lelijke uitlaat dempers.

voor uitlaten kijk eens op http://www.macperformance.com/store/category.cfm?SID=3&Category_ID=743 of www.jardineproducts.com os www.laser-jama.nl

een magna moet op zich vrij gemakkelijk 1:16 kunnen halen
 
1:16 haal ik niet...! :? Ben al blij als ik ca. 85 mls weg kom op 10 liter. Kan dat liggen aan een niet helemaal lekker afgesteld carb-syteem of zo? Ik dacht dat dat 1:13 - 1:14 normaal was voor een VF700... *D
 
1:16 haal ik niet...! :? Ben al blij als ik ca. 85 mls weg kom op 10 liter. Kan dat liggen aan een niet helemaal lekker afgesteld carb-syteem of zo? Ik dacht dat dat 1:13 - 1:14 normaal was voor een VF700... *D

op mijn oude V45 haalde ik met gemak 1:16, op rustige toerritten zelfs 1:19-1:20.
metr mijn huidige V65 haal ik ook maar 1:13-1:14, terwijl de vorige 1:16 "deed", maar ja die leverde ook maar 58 PK :(
 
Die van mij reed,. zón 1 op 8 tot 1 op 15,... varierend van het rijgedrag,.. (1 op 15 is echt met 100 km/uur snelweg ritten, 1 op 9 is lekker crossen in de bergen),.... meestal zón 1 op 12
 
voor uitlaten kijk eens op http://www.macperformance.com/store/category.cfm?SID=3&Category_ID=743 of www.jardineproducts.com os www.laser-jama.nl

een magna moet op zich vrij gemakkelijk 1:16 kunnen halen

Thx voor de links (je had me al eens aan de laser link geholpen). Een op 16 vinnik zuipen, en dat red ik makkelijk, haal zelfs als ik echt mijn best doe 1 op 20. Maar als ik korte ritjes in de stad maak (en aangezien ik wel wil voelen dat ik vooruit kom bij het stoplicht) mag ik blij zijn met een op 12.
Maakt trouwens niet uit of ik met duo passagier rijd, verbruik blijft nagenoeg gelijk tussen 1:16 en 1:19.
 
Die van mij reed,. zón 1 op 8 tot 1 op 15,... varierend van het rijgedrag,.. (1 op 15 is echt met 100 km/uur snelweg ritten, 1 op 9 is lekker crossen in de bergen),.... meestal zón 1 op 12

Das toch wel 1 op 8 mijl he :S
Of jij reed met een raar afgestelde fiets of ik rij als een opa. :]
 
1:16 haal ik niet...! :? Ben al blij als ik ca. 85 mls weg kom op 10 liter. Kan dat liggen aan een niet helemaal lekker afgesteld carb-syteem of zo? Ik dacht dat dat 1:13 - 1:14 normaal was voor een VF700... *D

ik rij zelf met een 750 cc super magna maar die komt ook niet verder dan 1 op 15 ;( ;(
 
Volgens mij reageren hier meer Magna mensen dan shadow mensen, zegt misschien al genoeg. Vind de shadow wel een stuk mooier klinken (zeker met open pijp). Magan wil prima vooruit, bochten ook wel tot bepaalde snelheid (kan ook aan mijn vering liggen). Enige echte nadeel van mijn magna.... zuipt benzine (komt ook door rijstijl) en heeft van die lelijke uitlaat dempers.

Bij deze dan :}
Ik denk dat je de shadow en magna niet kunt vergelijken:
V2 <-> V4, ze zien er anders uit, ze rijden anders, hebben verschillend vermogen en ga zo maar door. Het zijn beiden "choppers" maar dat houdt het dan ook mee op.
Proefrijden is de enige manier om er achter te komen wat JIJ wilt. Ik heb zoiets van: Ik wil rustig toeren, dus koop ik een lekkere twin; wil ik ook es scheuren, koop ik er wel een R1 bij...
 
Terug
Bovenaan Onderaan