bougie modelleren voor school

Daanster

MF'er
26 jan 2012
134
7
Zuid-Holland
weet niet of dit mag, maar dat merk ik wel.

Hooi, ik moet voor school een bougie modelleren in 3D.
ik heb uren in het nederlands, engels en duits het internet af gezocht.
maar heeft iemand een bouw tekening van een bougie en alle onderdelen die daar inzitten.

mvg Daniël (werktuigbouwkunde)
 
weet niet of dit mag, maar dat merk ik wel.

Hooi, ik moet voor school een bougie modelleren in 3D.
ik heb uren in het nederlands, engels en duits het internet af gezocht.
maar heeft iemand een bouw tekening van een bougie en alle onderdelen die daar inzitten.

mvg Daniël (werktuigbouwkunde)

Na enkele uren google heb je nog geen tekening gevonden van een bougie?

Hier heb je een filmpje over hoe ze gemaakt worden
 
Joh, pak een oude bougie en een schuifmaat. Meet alles aan de buitenkant op. Sla het porselein kapot en meet de binnenkant van het staal voor de maten die je nog niet hebt kunnen meten. Uit de brokstukken porselein pak je de kern meet je deze op.

Dan teken je de verschillende onderdelen en maak je er een assembly van. Voor bonuspunten ook de print op het porselein en de gravering in het staal tekenen. Vergeet ook niet om de dichtring te tekenen.

db
 
En als je voorzichtig bent kun je alle bougievonkjes opvangen als je het porselein kapotgeslagen hebt.
Bewaren in een jampotje en daar kun je dan later een bougie mee bijvullen waarvan de vonkjes op zijn.

Kijk wel uit dat je geen blauwe bij rode vonkjes giet (en andersom), de blauwe zijn voor linksdraaiende en de rode voor rechtsdraaiende motoren :+
 
Haha Lang leven koeleman
Maar serieus als je oplet bij zn lessen zegt ie "pak een ouwe (of koop) een bougie meet m op en laat het porselein kapot maken in de werkplaats"
En als je daar geen zin in heb grabcad;)
 
Tip; Bougie inspannen aan de schroefdraad zijde. Felsrandje aan de andere kant afdraaien en het porselein en de andere onderdelen zijn uit elkaar te halen.

Mocht je geen zin hebben in destructief onderzoek ten bate van je studie laat je de bougie heel meet je e.e.a. op en schaal je dat terug voor de andere onderdelen naar de doorsnede tekening te vinden in dit patent.

Groetjes aan Léon!
 
Terug
Bovenaan Onderaan