Extra sleutel Suzuki Gladius

9094Ruben

Rookie
15 okt 2013
24
0
Herzele
Hoi MF-ers

Ik volg het forum al enkele maanden en heb al enorm veel bijgeleerd.
Ik plaats straks wel op de juiste plaats wel een voorstelling.

Nu, ik zit met een (bijna) kapotte sleutel van mijn 2009 Suzuki Gladius. Ik dacht me ergens een blank key aan te schaffen en te laten slijpen. Enkel het programmeren blijft een probleem.
Ik heb al voor verschillende motoren de programmering sequensen gevonden, maar google blijft het antwoord op mijn vragen schuldig.
Als elektronicus voel ik mij geroepen om dit zelf te doen ipv de dealer.

Ik heb voor enkele Honda's gevonden dat je ergens een connector moet lossen, weerstandje plaatsen en dan bepaalde procedure volgen. Bestaat zoiets ook voor mijn machientje?

In de Service Manual is niets te vinden.

Al op voorhand mijn grote dank! :)
 
simpel,

blanke sleutel bestellen en laten slijpen, vervolgens de kop overzetten, kijk ff bij je huidige sleutel achter het logo, als het goed is zit daar een schroef, is dat zo, dan kun je de koppen zo omwisselen..
 
Hoi MF-ers

Ik volg het forum al enkele maanden en heb al enorm veel bijgeleerd.
Ik plaats straks wel op de juiste plaats wel een voorstelling.

Nu, ik zit met een (bijna) kapotte sleutel van mijn 2009 Suzuki Gladius. Ik dacht me ergens een blank key aan te schaffen en te laten slijpen. Enkel het programmeren blijft een probleem.
Ik heb al voor verschillende motoren de programmering sequensen gevonden, maar google blijft het antwoord op mijn vragen schuldig.
Als elektronicus voel ik mij geroepen om dit zelf te doen ipv de dealer.

Ik heb voor enkele Honda's gevonden dat je ergens een connector moet lossen, weerstandje plaatsen en dan bepaalde procedure volgen. Bestaat zoiets ook voor mijn machientje?

In de Service Manual is niets te vinden.

Al op voorhand mijn grote dank! :)

Klopt dat je niets kan vinden in de Service Manuel. De Gladius heeft geen start onderbreker, die van mijn ieder geval niet. Ik heb ook pas een sleutel bij laten maken. Gewoon bij de sleutelboer. Wel opletten dat je een lange sleutel laat slijpen.
 
Euhm misschien even dom hé van mij,
er is idd geen schroefje in de sleutel te vinden, is gegoten plastic.
Ik heb mij bij de aankoop laten wijsmaken dat sleutels konden verwijderd werden bij verlies en toegevoed indien nodig.
Zal dan wel een verkooptruc geweest zijn zeker.
Ik ga morgen een sleuteltje laten slijpen, ik dacht dat de lokale sleutelman wel kon checken of er toch codering opzit, indien niet, easy fix.
Dank je voor de antwoorden, ik ging er ook van uit dat dat al enkele jaren standaard zou geweest zijn zoals bij de auto.

Ik laat iets horen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan