Fireblade 954 zuipt:S

TeekampMike

MF'er
16 okt 2013
36
0
Nieuw-Vennep
Ik heb sinds kort een Fireblade 954 uit 2002 in mijn bezit.

Enige probleem wat hij heeft is dat ie ook gewoon met woon werk verkeer 1\8 rijd.

Heb al het een ander na gekeken en vervangen:

Bougies vervangen
K&N luchtfilter

FPR gechekt

Whats next.

Mike.
 
thanks voor de snelle reacties!!!

Ik heb heb al gesynchrooniseerd.
En met bekabeling bedoel je dan de bedrading naar de injectoren??

jullie zijn het er gellukig wel mee eens dat 1\8 gekkewerk is:)
De sensoren de bedrading naar de sensoren én de slangen van gaskleppenhuis af naar de sensoren. Deel is electrisch om de sensorwaarden naar ECU te sturen, deel is rubber om drukverschillen en luchtstromingen te meten, allebei moeten ze goed zitten.

Staat vrij precies in je werkplaatshandboek hoe het moet lopen.
 
heb je toevallig een import uit Duitsland?
Deze hebben standaard namelijk een lambdasonde op de uitlaat bevestigd zitten.

Misschien had jou vorige eigenaar een aftermarket uitlaat erop zitten (zonder aansluitpunt voor de sonde), en de lambdasonde ergens bij je undertray of bij je blok weggestopt.

Als deze niet is aangesloten kan je A/F intake redelijk beroerd ingesteld worden.
Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Zonder de sonde in me uitlaat liep hij 1:9 oid.
Ik heb toen een moer op me uitlaat gelast (let op, wel speciaal kort draad) en me sonde daar weer in gedraaid. toen liep íe weer 1:17.

Het is maar een idee :) (het zou lullig zijn, als je over zo iets kleins heen kijkt).

succes!
 
Als het gaskleppensysteem niet goed zit gaat hij hem fout corrigeren, dat heeft als het goed is (bij een honda iig) meer invloed dan de lambda sensor. Zelf hetzelfde aan de hand gehad, kon het ook niet vinden.

Bleek bij mij een niet goed aangesloten MAP sensor te zijn door de verkoper een jaar terug.
 
Motor loopt als een zonnetje das juist het probleem. gaat gewoon 280 + trekt goed op asl ie warm is soms allen een dip onderin.

wil er zo ie zo nog even een PC3 in zetten en kijken of ik er een goeie map op kan laden.

het uitlezen van foutcodes kan gewoon simpel bij een motor zaak lijkt mij?
 
Motor loopt als een zonnetje das juist het probleem. gaat gewoon 280 + trekt goed op asl ie warm is soms allen een dip onderin.

wil er zo ie zo nog even een PC3 in zetten en kijken of ik er een goeie map op kan laden.

het uitlezen van foutcodes kan gewoon simpel bij een motor zaak lijkt mij?
Deed mijne ook, vorige eigenaar had de vacuumslangen op "elkaar" aangesloten, en de MAP sensor slang afgedopt op het luchtfilterhuis. Motor liep goed, liep hárd, startte prima maar kwam soms 5 km minder ver op een liter dan met het geheel goed aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
van weekend van alles doorgemeten en de waardes zijn goed.
alles terug gemeten naar de ecu voltage en weerstand enz enz.

map sensor is goed.

vacuum slangen zitten goed aangesloten.

laten uitlezen door dealer. zijn in het verleden problemen geweest met de injectie maar is verholpen.

volgens hen zit er een fout in de ECU maar dit vervangen is een duur grapje aangezien Honda zon mooi HISS systeem heeft:S
 
Heb je toevallig een andere vertanding erop zitten? Dit kan ook schelen in je verbruik. Alleen is 1 op 8 wel een erg laag gemiddelde. Ik heb zelf een 929 en mijn verbruik zit op 1 op 13. Vond al dat ik veel verbruikte, maar in vergelijking met jou valt het nog mee.

Succes!
 
van weekend van alles doorgemeten en de waardes zijn goed.
alles terug gemeten naar de ecu voltage en weerstand enz enz.

map sensor is goed.

vacuum slangen zitten goed aangesloten.

laten uitlezen door dealer. zijn in het verleden problemen geweest met de injectie maar is verholpen.

volgens hen zit er een fout in de ECU maar dit vervangen is een duur grapje aangezien Honda zon mooi HISS systeem heeft:S

Ik zou gewoon beginnen met een testbankrun, dan weet je of hij idd veel te rijk staat of niet. Kan je altijd een powercommander of vergelijkbaar inbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan