BMW nineT

Heb een flink aantal km's gereden dit weekend, rijdt als een zonnetje!

Met de hump bedoel ik de "tail cover" hansm, hij vervangt mijn duozadel en geeft het een wat meer racer look (ik zal eerdaags wat foto's uploaden). Het is dan niet meer mogelijk iemand achterop te nemen.

Om eventuele verwarring te voorkomen: bij mij zit hij op 4 punten (in de hoeken) vast, met een schroef in het midden en met 2 pluggen. Dus loskomen zal hij zeker niet. Ik had heel wat spookverhalen gehoord en mocht iemand op dit forum mijn bovenstaande post lezen (met de vragen over 1 schroef en losschieten van de hump etc.) dan kan ik dat bij deze ontkrachten.

Verder ben ik nog niet met de voetsteuntjes aan de grond gekomen dus dat is een goed teken ;)
De boxermotor geeft over de gehele tourenrange koppel en dat bevalt mij het nog het meest (mijn vorige motor was een f800r en juist datgene miste ik).

Ook het geluid van de boxer icm de akra geeft een supergeluid! Het ploffen geeft het rijden een extra dimensie en dat vergroot mijn plezier aanzienlijk :)

Echte minpunten heb ik niet kunnen ontdekken, al zou ik het fijn vinden als de 1e versnelling klikte en niet verder naar beneden kon, maar dat is maar wat je gewend bent (dat zal dus ook gaan wennen). Verder ben ik wel gewend om op de tripmeter te rijden, maar toch was een benzinemeter wel fijn geweest. En misschien een indicator wanneer het oliepijl aan de lage kant is, nu moet ik zover bukken om door dat glaasje te kijken....
 
Het zadel van de scrambler dat uit één stuk bestaat zit ook vast met die ene schroef.. :)
Nog nooit gehoord dat deze los komt.

ook zonder die schroef komt dat zadel zomaar los tijdens het rijden, de beetje gemiddelde europeaan van 80 kg op dat zadel voorkomt dat ook ;)
 
Hier wat foto's van mijn dagje msl zandvoort, motor rijdt erg lekkerrr!!!

full

full

full

full


In het begin was het circuit nat, ik heb de motor pas een aantal dagen dus ik was wat voorzichtig, maar vanaf de 3e sessie was het goed vertoeven op de droge lijnen. 4 en 5 was het helemaal droog dus kon ik voluit. Nog wat wennen aan het tourenbereik, had hem een aantal keer in de begrenzer maar dat is een kwestie van wat vaker ermee gaan rijden 8-)

Ik zit erover te denken om naar zolder circuit te gaan, zijn er mensen die interesse hebben mee te gaan? Assen zit voor dit jaar helemaal vol helaas.
 
Eerste testvid van de Urban G/S..toch wel een cool brommerdje 8-)

 
Laatst bewerkt:
Eerste testvid van de Urban G/S..toch wel een cool brommerdje 8-)


Ziet er tof uit! Lijkt me leuk om eens mee te knallen, weet alleen niet hoe offroad banden het doen op het asfalt.
Lijkt me überhaupt wel tof om eens met andere varianten van de R90 te rijden, waaronder de racer natuurlijk 8-) 8-)
 
Mooi mooi mooi, gaat er een van jullie nog naar Mega Motor Treffen of Ride4Kika aanstaande zondag ?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er tof uit! Lijkt me leuk om eens mee te knallen, weet alleen niet hoe offroad banden het doen op het asfalt.
Lijkt me überhaupt wel tof om eens met andere varianten van de R90 te rijden, waaronder de racer natuurlijk 8-) 8-)

Zijn TKC's gaat wel op asfalt maar lekker is anders. De Scram waar ik op heb proefgereden had die Karoo's eronder, vond ik zelf niks, sturen gaat minder en stabiliteit bij hoge snelheden is ruk (max. toegestaan is 160 km/u)
 
Zijn TKC's gaat wel op asfalt maar lekker is anders. De Scram waar ik op heb proefgereden had die Karoo's eronder, vond ik zelf niks, sturen gaat minder en stabiliteit bij hoge snelheden is ruk (max. toegestaan is 160 km/u)

Oh nooit geweten dat voor zulke banden ook een maximum snelheid geldt. Natuurlijk wel logisch als de stabiliteit verloren gaat bij hoge snelheden.

Ik heb hiervoor op een f800r gereden en ik merk dat de boxermotor zoveel meer stabiliteit biedt, als ik een stukje doorknalde op de snelweg moest ik soms ff gas terugnemen omdat dat ding begon te zwabberen als een gek.. Maar goed dat had niets met de banden te maken, was gewoon de motor icm het snel opschakelen en doorjakkeren :P
 
Mooi mooi mooi, gaat er een van jullie nog naar Mega Motor Treffen of Ride4Kika aanstaande zondag ?

Gezien het bericht ben ik iets te laat met reageren..
Lijkt me wel leuk om een keer samen een tourtocht te maken, ik weet niet of zoiets al eens gedaan is? Zoveel leden die nineT rijden zijn hier niet actief volgens mij, dus we zouden het combineren met het ninetownersforum eventueel, ik heb daar ook al rondgevraagd of mensen interesse hebben om samen een tourtocht te maken. :]
 
Lijkt me wel leuk om een keer samen een tourtocht te maken, ik weet niet of zoiets al eens gedaan is? Zoveel leden die nineT rijden zijn hier niet actief volgens mij, dus we zouden het combineren met het ninetownersforum eventueel, ik heb daar ook al rondgevraagd of mensen interesse hebben om samen een tourtocht te maken. :]

dan mogen we wel politiebegeleiding aanvragen....we zijn toch al zeker met 3 actieve mf'ers hier :+

Ben wel in voor een tourtje.
 
Lijkt mij erg leuk, zit ook op fb bij een ninet groepje. Daar komen regelmatig fotos voorbij van mooie groepen rninet's. Maar dat bevind zich allemaal ver buiten onze land grenzen.
 
Kijk dat is mooi om te horen!!

Als ik ga touren, vanaf Eindhoven, maak ik een tocht door limburg (op de gps), door de eiffel of de ardennen. Dus eigenlijk altijd verder het zuiden/oosten in.

We kunnen natuurlijk ook een centraler punt pakken; waar komen jullie vandaan?
En kennen jullie ook wat leuke routes die wat meer centraler liggen?
 
Ik kom zelf uit Almere, maak vanuit hier meestal rondjes ri gooi, veluwe en noord holland. Begin juli ga ik een weekje ardennen doen. Afsluitend met de moesel.
 
Laatst bewerkt:
Mooi hemelvaartweekend gebruikt om met de Scrambler richting Eifel te gaan. Heerlijk gereden. :]
Net op tijd m'n Rizoma bagagerekje ontvangen.
De Scram is een feest, op de snelweg is zo'n naked natuurlijk ruk, maar hij stuurt lekker en met die hitte is rijden op een naked natuurlijk juist weer perfect. :}

20170526_091749_zpscqqklane.jpg


20170526_114912_zpslcqiwtgg.jpg


20170527_103047_zps1xr4kp7l.jpg


20170527_132118_zpsen2nkjwz.jpg


20170528_085530_zpsdleinjov.jpg
 
Mooi hemelvaartweekend gebruikt om met de Scrambler richting Eifel te gaan. Heerlijk gereden. :]
Net op tijd m'n Rizoma bagagerekje ontvangen.
De Scram is een feest, op de snelweg is zo'n naked natuurlijk ruk, maar hij stuurt lekker en met die hitte is rijden op een naked natuurlijk juist weer perfect. :}

Mooie foto's!!
Ben ook van plan om binnenkort eens een langer ritje door de eiffel te maken :)
Waar was je zoal geweest? richting nordschleife ?
 
Mooie foto's!!
Ben ook van plan om binnenkort eens een langer ritje door de eiffel te maken :)
Waar was je zoal geweest? richting nordschleife ?

Begonnen in de Noord-Eifel (omgeving Heimbach mooi rijden) dan iets zuidelijker. Hotelletje in Veldenz. Dagje rondgereden omgeving Piesport, Manderscheid, Birresborn, Schönecken, dagje richting Bacharach (Rijn) en dan stuk langs Moezel, vooral wegen die vanaf de Moezel omhoog lopen zijn heerlijk om te rijden. Terug via de Ardennen.

Omgeving Nordschleife is mooi, maar in weekends met mooi weer is het er vreselijk druk, wat zuidelijker is er vaak minder verkeer. Moezel is leuk voor het uitzicht en om lekker bij een restaurantje wat te eten, maar voor het rijden niet bijzonder.
 
Klinkt als een skunne route :D
En met dit weer zal het inderdaad bij de ring erg druk zijn, ik ben er een paar weken terug geweest en toen was het nog prima te doen.
Moezel is inderdaad leuk om even te stoppen!
 
Zag overigens gisteren een aankondiging voor de tour (Speeddate) van de 5 Heritage motoren langs diverse BMW dealers. Mijn dealer, MR Motoren Barendrecht, heeft ze 9 en 10 juni. Ga eens rijden op een gewone NineT. De racer vind ik wel mooi, maar ding zit voor geen meter en de Urban GS is een Scrambler met een ander kleurtje.

Speeddate is helaas wel zonder Katja, da's dan weer jammer. :')

(maar Katja heeft momenteel wel wat anders aan haar hoofd)
 
Vandaag effe bij MR Motoren wezen kijken naar de Urban G/S, hij is in het echie wel heel mooi, maar vind persoonlijk de Scrambler toch mooier/leuker....maar goed ook _O-

Overigens zo'n S1000R in Motorsport kleuren is ook :9~
 
ik vandaag ook even wezen kijken naar de ninet g/s bij motoport de vries
ze hadden de g/s iets hoger op de poten moeten zetten , dan had het helemaal perfect geweest, een proefrit op een pure niet afgeslagen :t , nu eerst de r100rs , r60/5 en de hd dyna verkopen , en volgend jaar een nine-t ..welke ...1 van de 4 ...een pure of de scrambler ... of toch een g/s ... of toch een nine-t ...we zullen zien .
 
Zaterdag uur gereden op een nomale 2017 NineT. Voorkant (vork, remmen) is beter dan die van de Scrambler, maar na dat uurtje rijden merkte ik wel dat ie krapper zit, was blij weer terug te gaan naar de Scrambler, die past me beter.....wel mazzel anders had ik moeten inruilen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan