DIY Turbo

RijNooit

MF veteraan
3 apr 2004
6.555
0
Nee, het is nog geen vrijdag, maar zat wel te denken of dit nu bij off-topic hoorde of bij techniek.

full



DIY.Turbo-500. Mini cars. motorcycle. electric turbocharger. In order to promote air flow through the power turbine to increase engine breathing capacity of the products to improve engine compression ratio, speed up the engine combustion efficiency and reduce air pollution emissions.

Electric Motorcycle turbocharger, Specifications
20w.30w.40w.50w.60w.70w.80w.90w.

Mini cars were electric turbocharger Specifications
100w.250w.

Inlet outlet diameter of 50 mm in diameter; 35mm.36mm.40mm.42mm.44mm.50mm.

Maximum power turbine / mouth air pressure 10000Pa
Maximum power turbine / 0.5 kg of thrust out of the wind

Electric turbocharger; Accessories
1. start switch, aluminum and alloy stent.
2. fuse box and insurance tablets
3. Relay
4. relay plug
5. Control cable,
6. mounting bolts,
7. stickers trademarks,
8. mushroom air filter

Air filter;
Trumpet; small diameter 50mm, the bulk of diameter 75mm, high 90mm, 50mm interface. with stainless steel clamp 1.
Large; small diameter 75mm, the bulk of diameter 90mm, high 100mm, 50mm interface. with stainless steel clamp 1.

Electric turbocharger components. dimensions. weight;
LWH 150mm * 150mm * 130mm,
Weight; 1kg,

I just got $50 Coupons!

Ik heb veel zooi voor motorfietsen gezien op het wereld wijde web, maar dit?

Iemand hier ervaring mee? Kan toch nooit wat zijn?

Turbo turbo!
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier ooit een keer een filmpje voorbij zien komen waar dit werd getest.
Zo'n systeem tegen 2 bladblazers met meer capaciteit maakte op een vermogensbank helemaal niks uit.
Het kost nou eenmaal veel vermogen om lucht te compresseren, dit valt wel te berekenen. met 200w compresseer je ook maar voor 200w, en dat is gewoon te weinig.

edit: filmpje dat ik bedoelde
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een goed aangepakte Kreidler, Zündapp of Puch al meer lucht nodig heeft dan dat deze 12V. föhn opbrengt. Dus zoals TS al terecht vaststelt "Zooi". :Y
Misschien alleen nog te gebruiken om de kat van de buren weg te jagen. Als het beest niet in een stuip schiet, en z'n maatjes erbij haalt. _O-
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier ooit een keer een filmpje voorbij zien komen waar dit werd getest.
Zo'n systeem tegen 2 bladblazers met meer capaciteit maakte op een vermogensbank helemaal niks uit.
Het kost nou eenmaal veel vermogen om lucht te compresseren, dit valt wel te berekenen. met 200w compresseer je ook maar voor 200w, en dat is gewoon te weinig.

edit: filmpje dat ik bedoelde
Dank je, deze wilde ik ook posten, je was me net voor..
 
Hou voor de gein eens je hand op de inlaatkelk van een draaiende motor en vraag jezelf dan af of een electramotor met fannetje meer lucht kan verplaatsen dan de vacuum die de inlaatkelk creeert. Bij lange na niet dus.
 
Hou voor de gein eens je hand op de inlaatkelk van een draaiende motor en vraag jezelf dan af of een electramotor met fannetje meer lucht kan verplaatsen dan de vacuum die de inlaatkelk creeert. Bij lange na niet dus.

De motor zelf is een mega vacuumpomp aan inlaatzijde.
Aangezien de turbo hier net voor zit zal deze heel wat lucht moeten verplaatsen (lees: omwentelingen per tijdseenheid moeten maken) om dat vacuum + gewenste overdruk te overwinnen. Voorbeeld bij menig getunede auto van -0.9 bar (stationair) naar 1.2 bar
(piek) overdruk bij lekker doortrekken in bv 4de versnelling.

Tevens vind de gasklep en de turbo/lagering zelf het niet leuk als je gas los laat door de opgebouwde druk . Vandaar dat men deze overdruk graag afblaast via een dumpvalve (ppfffffffffffffffffffff :9~ )

Overigens 100.000 Pa = 100.000 N/m2 = 1 bar (dus 10.000 Pa = 0.1 bar)
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal het zelfde maar om even een vergelijking te maken geeft het wel een aardig inzicht:
Een mechanische compressor (zoals een G-lader of een Rootsblower) heeft een rendement van ongeveer 300 %. dat wil zeggen dat het bijvoorbeeld 100pk kost om 200 pk te winnen.
Deze föhn neemt 250 watt aan vermogen op, laten we zeggen dat dit 500 watt aan vermogen oplevert. Dat is net iets meer dan een halve PK. Als het al werkt levert het dus niks op.
 
Ik kan me voorstellen dat het bij lichte motoren in de lage toeren wat verbetring geeft, maar verwacht er niet erg veel van.
Er zit een schakelaartje bij, dus ik neem aan dat het ding pas bij een bepaalde gas gasklep stand aan gaat, om te voorkomen dat je je vlotterkamer leeg blaast, als je je carburateur niet aanpast.
 
De motor zelf is een mega vacuumpomp aan inlaatzijde.
Aangezien de turbo hier net voor zit zal deze heel wat lucht moeten verplaatsen (lees: omwentelingen per tijdseenheid moeten maken) om dat vacuum + gewenste overdruk te overwinnen. Voorbeeld bij menig getunede auto van -0.9 bar (stationair) naar 1.2 bar
(piek) overdruk bij lekker doortrekken in bv 4de versnelling.

Tevens vind de gasklep en de turbo/lagering zelf het niet leuk als je gas los laat door de opgebouwde druk . Vandaar dat men deze overdruk graag afblaast via een dumpvalve (ppfffffffffffffffffffff :9~ )

Overigens 100.000 Pa = 100.000 N/m2 = 1 bar (dus 10.000 Pa = 0.1 bar)

Wat wil je nou zeggen dan? :? Ik weet allang dat zulke bullshit niet werkt, leg alleen even in jip en janneke taal uit hoe de TS zelf tot de conclusie gaat komen dat dit nooit zal werken. :Y
 
Wat wil je nou zeggen dan? :? Ik weet allang dat zulke bullshit niet werkt, leg alleen even in jip en janneke taal uit hoe de TS zelf tot de conclusie gaat komen dat dit nooit zal werken. :Y

Bedankt voor het onderschatten ;-)

Maar goed, leuke discussie hier. NATUURLIJK snap ik dat het prut is, ik hoop alleen dat er iemand nu zo'n ding gaat kopen en een test op motormeuk zet ofzo hahah
 
in combinatie met lachgas werkt dit prima hoor, maar misschien kan BenjaminDG er meer over vertellen

Misschien moet je wel een stoppen met mijn naam overal te vernoemen.

Van iemand zonder technische kunde kan je dat wel verwachten maar van iemand die ook een doe het zelver is, is dit nogal kinderachtig gedrag.

Moet je daarvoor volwassen zijn om je te verlagen tot deze kulpraat telkens.

Hoe zielig...

Nogmaals heb je een probleem met mij of mijn project kan je altijd een bericht sturen of reageren in de projectpagina maar dat zal toch niet gebeuren |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan