slecht starten

citrix

Rookie
1 sep 2013
28
0
ik heb het volgende:
als ik iedere dag rijd start de motor na 1 of 2 x starten, maar laatst heeft hij 1,5 week stil gestaan door een blessure en ik moest hem wel 10 x starten ( zonder sjook, met 2x, dan weer zonder) en met veel moeite ging ie aan de praat.
Waar ligt dit aan?
Is het wel normaal dat ie na even stilgestaan te hebben moeilijker start?
wat is normaal?

het is een yamaha radian 600 uit 1992 ( eerste aanname) en er zit een nieuwe accu in.
mijn dank alvast
 
Zet je het benzine kraantje nog handmatig dicht ?

Zo nee : Doe dat dan maar is, kan zijn dat hij heel langzaam benzine in de cilinders druppelt, en daardoor een soort van verzuipt.

Waarschijnlijk dat je daarom ook steeds moet 'kloten' met de choke.

Motor wegzetten : Benzine kraan dicht, motor pakken, benzine kraan open.

Heb dit gezeur in het verleden ook met de XT gehad.

'In principe' kan dit natuurlijk helemaal niet, vlotter, carb. overloop, etc.
Maar toch was het probleem weg als ik het kraantje gewoon dicht zette.

En ja, vlotter niveau is goed, overloop is vrij, you name it.

Ik heb er gewoon de gewoonte van gemaakt het kraantje dicht te zetten, probleem is voorbij en altijd 1 kick en hij loopt. :)
 
ik wil even doorgeven voor diegene die het weten wil dat het aan de boogies lag.
tevens de remmen schoongemaakt want die waren zo vuil dat gisteren de voorrem links bleef hangen na een flinke stop. En zo heb ik hem in het voorjaar dus gekocht bij een erkent dealer.
Heb hem maar achtergelaten voor een grote beurt want het luchtfilter was ook kei smerig, dan verwacht je toch wel wat meer dingen.
 
Die radians zijn heel gevoelig voor te lang op de choke rijden..dus starten, rijden en zo snel mogelijk de choke er af, en vooral niet alleen ff starten op de choke om te kijken af hij nog wil starten, dan doordoen tot hij goed loopt en even zonder choke laten warmdraaien...
Collega van mij had er ook een, reed 4-5 km op de choke , en kreeg hem dan vaak niet meer gesart smiddags...nieuwe bougies erin en weer lopen
 
moet heel eerlijk zeggen dat ze mij DAT wel verteld hadden, dat ik eigenlijk nooit de chook zou moeten gebruiken alleen in de winter mogelijk en ik heb ook nooit de chook gebruikt tot laatst.
De bogies zagen er er echt oud en op uit dus dat zal zeker de oorzaak zijn.
Nu komt er nog een nieuw luchtfilter, olie en oliefilter in, remmen zijn schoongemaakt en nieuwe remolie erin, kleppen worden gesteld en ik geloof dat ze nog gingen kijken of er geen water of troep in de caborateur zit want hij heeft meer dan een jaar stil gestaan in die zaak. het enige was dat ze er een nieuwe accu in hadden gezet( was misschien echt noodzakelijk anders hadden ze dat ook niet gedaan waarschijnlijk) .Buiten dit alles is het een ontzettend fijn stadmotortje en lekker pittig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan