honda cbr 954 aanrijding/bak

iwan954

Rookie
18 okt 2013
5
0
hoogeveen
Hallo motor fans.

Het volgende zit ik mee en kan er over geen duidelijke oorzaak of info vinden.
Bij het rollen van de motor tikt de ketting bij het voortandwiel.
Het lijkt op problemen waar je op internet en het forum veel over kan vinden alleen denk ik niet dat het aan de ketting en of tandwielen ligt aanlopen ofzo.
Ook kan ik niks vinden over speling van de bak.
Ik kan namelijk mijn achterwiel als hij op de bok staat en in de versnelling met de motor uit wel 5cm draaien tot hij de krukas wil verdraaien.
Dit is niet speling van de ketting en of aandrijving en vermoed dus dat het in de bak zit.
Weten jullie wat dit zou kunnen zijn en of moet ik me zorgen moet maken over de conditie van mijn bak?
Wel schijnt speling op de bak bij dit type motoren te horen, maar toch vraag ik me af of het kwaad kan.
Ik hoor graag jullie mening en of ervaring.
Bedankt.

Groeten maarten
 
Laatst bewerkt:
:^

Als je getik bij je voortandwiel hoort zou ik toch nog eens gaan kijken of je voortandwiel geen tweede leven kan krijgen in een houtverwerkingsbedrijf.



Nou dat zou dan idd nog wel eens kunnen alleen zie je dat er niet van af.
Ook geen merkbare speling of slechte tanden.
De ketting set stond al wel op de planning om deze winter, loop volgens seizoen te vervangen aangezien hij de bijna niet meer te spannen is.
Ben benieuwd.
Trouwens een eindeloze ketting is die wel zonder speciaal gereedschap te monteren?
Neem aan dat hij gestanst moet worden omdat hij bij een 954 door de achterbrug loopt, of is zo'n clipje om tussen de schakel te zetten ook prima?
 
Laatst bewerkt:
Nee doe maar klinken, en kijk even bij Jos Smit www.josmit.nl
Dat is onze huisleverancier van de beste en goedkoopste kettingsetjes.
Je kan het zelf samenstellen dus je gaat nooit met een te dure ketting weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan