stafmateriaal voor rembracket

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Beste heren,

Na het inbouwen van een CBR900RR vork in mijn 30 jaar oude FT500 past de remklauw uiteraard niet meer.
Ik wil nu zelf een bracket maken waar mn klauw aan komt te hangen.
Hiervoor heb ik wat stafmateriaal nodig van aluminium of staal maakt me dan ook niet zoveel uit.

ik zoek een stuk van 25.5x45.0x155.0 waar ik mn bracket uit kan frezen. Iemand enig idee waar in omgeving den haag ik zoiets kan vinden en wat dat ongeveer zou moeten kosten?
puur materiaal kosten dus want t frezen doe ik zelf.

mvg,
Paul
 
Zou het niet slimmer zijn om een CB klauw en (diameter)schijf te gebruiken en dan een adapter op de naaf te draaien zodat de schijf past?
Dan kan de klauw op de originele oogjes en heb je ineens een rem waarmee je de tegels uit de straat remt.
Bovendien veel eenvoudiger te maken.
Anders gewoon Googelen. Er zit in 010 een metaal postorder bedrijf, dat is niet overdreven duur. Gezien de enorme dikte ben je op zoek naar een stuk aluminium 6061, ofwel ST51
 
@halflife,

Zou zeker betere oplossing zijn, helaas zijn schijven en klauwen voor een blade behoorlijk prijzig en moet ik dan ook een best nare spacer maken voor de schijf (ander gaten patroon en flink dik). Dit is op het moment financieel niet echt haalbaar dus vandaar deze hopelijk tijdelijke oplossing.

@pretpiloot
Ik hoop de spullen wat dichter bij huis te vinden en zoals al wordt genoemd staat bij dit spul niet wat t is. Daarnaast komen er vanuit duitsland nog een euro of 20 bij aan verzendkosten.

Bedankt voor de tips iig.
Ik heb ook wat ijzerwaren winkels gemaild maar deze hebben meestal geen massief staal meer.

groeten paul
 
Bwa verzendkosten via ebay vallen wel mee.

Je moet wel een goede leverancier vinden die de legering van het aluminium erbij zet.

Bij metalnord heb ik al wat stukken 7075 gehaald voor een redelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan