honda sh 125cc '11 help motorblok

NOFF

Rookie
21 okt 2013
3
0
Beste,

Ik ben zelf ook aan het googelen hierachter maar omdat ik het antwoord zo snel mogelijk moet hebben stel ik de vragen hier ook al.

Ik heb dus een honda sh 125cc 2011 motorblok gekocht
hierbij heb ik een carburator gekregen en een alternator.
het geheel moet ingebouwd worden in een buggy en niet in een scooter, hierbij heb ik dus de hulp nodig.

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik de alternator moet inbouwen dus als ik hier instructies voor zou kunnen krijgen ben ik al zeer dankbaar.

Dan is er nog het aansluiten.
De alternator zou dus ook nog aangesloten moeten worden, oorspronkelijk had ik een dynamo, ik heb dus wat hulp nodig voor het omschakelen. mijn elektriciteit in de buggy is er niet meteen op voorzien.
De carburator heeft een speciale aansluiting(naar mijn mening), de aansluiting van de automatische choke die lijkt op een scart aansluiting. op mijn elektriciteit had ik oorspronkelijk (ik denk 2 of 3) kabeltjes in een kabelboom die naar een pinnetje gingen en dat deed de rest. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een adapter moet maken voor het aansluiten van deze carburator?

Ik zou zeer dankbaar zijn mocht er een volledige uitleg kunnen komen met eventueel afbeeldingen.

Alvast bedankt
Hendrik
 
Wat. de. neuk.

Welkom!

Typ voor de grap eens in google translate ( engels - nederlands ) "alternator" in..

Juist, een wisselstroomdynamo..

Dus, je hebt een motorblok met een dynamo gekregen, waarvan je niet weet hoe je die ( in je blok? ) moet inbouwen..
Oorspronkelijk had je een dynamo, dus je hebt hulp nodig naar het omschakelen naar een dynamo ( huh? )

w.b. je electrische choke, ik weet niet wát voor draadboom in dat hok wat je nu hebt zit, dus ik kan ook niks zinnigs zeggen over hoe je deze moet omzetten.
 
full

Wordt het een buggy die alleen bergaf en met wind mee gebruikt wordt?
 
Mijn excuses voor de wazige uitleg.

Ik heb een buggy staan waar een oude motor in zat.
Nu heb ik deze eruit gehaald en gaat er een nieuwe in.
De oude gaf gelijkstroom door een gelijkstroom dynamo, nu gaat er een nieuwe motorblok in met een wisselstroom dynamo, ik zoek hiervoor dus een oplossing.

Verder moet de alternator nog in het motoblok worden ingebouwd en ik vind hier niets van terug op internet. het gaat hier over een honda sh 2011 blok. kan iemand mij instructies geven onder welke kap de alternator moet worden ingebouwd?

Als laatste is er nog het probleem met de carbu, ik vind ook de benzinne ingang op deze carbu niet (de carbu is specifiek voor de honda sh 2011) en de electrische aansluiting is ook maar iets raar, ik denk dat ik hier een tussenstuk voor nodig heb, welke kabels ik oorspronkelijk had zal ik nog eens bekijken.

M.V.G.
Hendrik
 
Mijn excuses voor de wazige uitleg.

Ik heb een buggy staan waar een oude motor in zat.
Nu heb ik deze eruit gehaald en gaat er een nieuwe in.
De oude gaf gelijkstroom door een gelijkstroom dynamo, nu gaat er een nieuwe motorblok in met een wisselstroom dynamo, ik zoek hiervoor dus een oplossing.
Spanningsregelaar/gelijkrichter in één.

Vaak spanningsregelaar genoemd, of SR.
Verder moet de alternator nog in het motoblok worden ingebouwd en ik vind hier niets van terug op internet. het gaat hier over een honda sh 2011 blok. kan iemand mij instructies geven onder welke kap de alternator moet worden ingebouwd?
Waarom is die er uit :?
Als laatste is er nog het probleem met de carbu, ik vind ook de benzinne ingang op deze carbu niet (de carbu is specifiek voor de honda sh 2011) en de electrische aansluiting is ook maar iets raar, ik denk dat ik hier een tussenstuk voor nodig heb, welke kabels ik oorspronkelijk had zal ik nog eens bekijken.

M.V.G.
Hendrik
 
@martell

Bedankt voor de info,
deze is eruit wegens ik deze zo gekocht heb...
Ik dacht dat toen ik hem bestelde alles ineen zat maar toen bleek alles appart te zitten dus dat viel ineens wat tegen.
Maarjha dat zal ik wel opgelost krijgen.

Nu is het grootste probleem de carbu dus nog. Iemand hier ervaring mee?

M.V.G.
 
Een SH125 uit 2011 is toch echt een injectie (PGM-F1) model, je zal miz toch wel wat problemen krijgen met de ontsteking ed aangezien die gecombineerd is met de injectie ECU.
Carburateur is tot 2005 geweest daarna zijn alle modellen injectie.

Wellicht heb je er een carburateur van <2005 model bij gekregen?

Exploded views van alle modellen 2001 tot 2013 vind je hier: # HONDA Motorcycles & ATVS Genuine Spare Parts Catalog , de diverse sub modellen maken geen verschil, het motorblok is binnen 1 bouwjaar altijd hetzelfde.

De dynamo zit aan de rechterkant onder de blok kap.

2vkce2x.jpg


Achter waar het wiel hoort te zitten staat op het blok het serienummer, ik dacht dat daar ook de typecode in zit, dat zou voor een 2011 KF10B moeten zijn....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan