motor slaat plotseling af tijdens rijden

sytze38

Rookie
23 okt 2013
3
0
Hallo.
Ik ben in het tot nu toe gelukkige bezit van een Yamaha GTS-1000.Deze motor slaat tijdens het rijden plotseling af(alsof je het contact uitzet.)Start dan ook niet meer.Kwartiertje wachten,starten,lopen,tot hij weer goed warm is,waarna hij zo maar weer kan uitvallen.Iemand enig idee?
 
De motor is een yamaha gts1000 directe brandstofinjectie computersturing(computer is in orde)en geregelde katalysator dus lastig om oorzaak te vinden.Kan dus van alles zijn.Is het soms mogelijk dat de bobine bij warm worden er de brui aangeeft?
 
De motor is een yamaha gts1000 directe brandstofinjectie computersturing(computer is in orde)en geregelde katalysator dus lastig om oorzaak te vinden.Kan dus van alles zijn.Is het soms mogelijk dat de bobine bij warm worden er de brui aangeeft?
Dan zouden beide bobine's tegelijk het niet doen...kan maar is niet erg waarschijnlijk.
Voor de zekerheid:
-controleer werking spanningsregelaar (een storing daar kan zich op heel andere plekken laten gelden)
-controleer werking ontsteking (ignition unit)
-wordt de boordcomputer niet te warm? Computers kunnen slecht tegen hitte.

Succes!
 
Maar valt dus alles uit, bijv signaal lichtjes op je dash, koplamp, achterlicht, of blijft dat wel gewoon werken als de motor uitvalt?

Hij schrijft "alsof je het contact uit zet" dus ik denk idd dat alles uit gaat.

Dan lijkt het me eerder ergens een los contact oid. Als de bobine de dader zou zijn, dan valt toch niet het complete electrische circuit uit, om later weer tot leven te komen ???
 
Accukabels heb ik schoongemaakt en weer goed vastgedraaid,hierna viel hij toch weer eens uit.Ik heb trouwens geen idee of er een omvalsensor op de motor zit.Verder ben ik een techni-malloot,ik kom niet veel verder als vloeistof of bandenspanningcontrole.Kortom:zelf sleutelen zit er niet in.Een aantal dealers afgebeld,maar die hadden eigenlijk ook geen idee!Ik word er een beetje wanhopig van.....
 
zou ik niet doen. Gewoon stug doorzoeken. Er moet een normale aanwijsbare verklaring zijn voor dit fenomeen.

hier wat pointers:
- bij veel auto's zit er een groot hoofd relais in de bedrading. Als deze kapot gaat krijg je ook dit soort uitval verschijnselen.
check eens in een electrisch schema of jou motor ook zoiets heeft en zo ja, check de werking van dat relais dan eens.
- zelfde verhaal gaat op voor een eventueel brandstofpomp relais, zit zo'n ding erop? zo ja, deze kan ook uitval verschijnselen hebben waardoor de brandstofdruk op de injectoren zomaar kan wegvallen.
Vaak veroorzaakt door rotte soldeerverbindingen in dat brandstofpomp relais.
- veel motoren hebben een schakelaar zitten op de standaard (mijn Zephyr heeft 'm, dat weet ik zeker), als je dan weg wil rijden terwijl de standaard nog uit geklapt staat dan valt de moter uit. Zo is dat ontworpen om veiligheids redenen. Check eens hoe de staat is van die schakelaar + bedrading en of deze nog mechanisch correct bediend wordt zodra de standaard wordt ingeklapt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.
Ik ben in het tot nu toe gelukkige bezit van een Yamaha GTS-1000.
lastige motor

Verder ben ik een techni-malloot,ik kom niet veel verder als vloeistof of bandenspanningcontrole.Kortom:zelf sleutelen zit er niet in.
dus ga je naar iemand die dat wel kan
Een aantal dealers afgebeld,maar die hadden eigenlijk ook geen idee!Ik word er een beetje wanhopig van.....
Nee, ik bel er een paar, want dat is gratis. Bel mij niet alsjeblieft!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan