Ratelend geluid bij gasgeven

mikestar

Rookie
24 okt 2013
7
0
Hoofddorp
Beste MF-leden,

Ik heb een Kawasaki z750 (2007) en had een tijdje geleden een licht ratelend geluid als ik gas gaf, maar dit was ineens weg. Nu sinds gister is het geluid terug alleen veel harder als eerst, het geluid is alleen te horen als ik gas geef.... weet iemand wat dit kan zijn ????

Alvast bedankt.

mike
 
Heb je het olie-peil al gecontroleerd?
Al is het maar om dat even uit te sluiten.

Natuurlijk weer een gok op afstand: zou het de nok-as-ketting kunnen zijn?
Dan zou het geluid ook uit het blok, bij de cilinders, vandaan moeten komen.

Als elders, bij bijvoorbeeld het koppelingshuis, vandaan komt, is het waarschijnlijk iets anders.
 
Olie-peil is in orde.

Geluid komt volgensmij inderdaad uit het blok. Is het vervangen hiervan redelijk betaalbaar of is dit dus echt mega balen?!!

En klopt het dat het meestal de nokas ketting spanner is ipv de ketting zelf??
 
Laatst bewerkt:
Haha rustig aan niet meteen alles willen gaan vervangen. Het is vrij lastig te bepalen maar kun je aangeven of het boven in je blok is of onder in?

Naar mijn weten is het vaak de ketting maar het kan komen doordat de spanner niet genoeg spanning zet, die kan je een handje helpen natuurlijk. Controleer is of de spanner nog wat kan spannen (dat hij niet op zn max zit) anders moet je je ketting vervangen.
 
Ik zit momenteel op mijn werk maar ga vanavond even kijken of het boven in of onderin me blok is.

Goed om te weten ik ga ook kijken of het mogelijk is om hem inderdaad een handje te helpen. Bedankt voor het advies !
 
waarschijnlijk betekend dat hij ff snel geluisterd heeft en een slag om de arm moet houden. Dat doen monteurs die veel werk hebben en die motor niet direct op de brug kunnen zetten wel eens.
Dat zou zomaar kunnen :)

Ik was wel benieuwd hoe en wat, omdat TS wel met de motor is langsgeweest.

En het is ook iets dat iemand zelf nog kan nagaan, thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan